ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

مصاحبه با صدرا شریعتمداری، در استارت‌آپ ویکند Modotech

صدرا شریعتمداری متخصص بخش مُد و برندینگ از شرکت Pepe jeans در گفتگوی اختصاصی با  در مورد فعالیتای کار و کاسبی ویکند مدوتک گفت: در تموم دنیا راه و روش بیزینس تغییر پیدا کرده و امروزه ایده های نو و خلاقیت، حرف اصلی رو در دنیا میزنن و دیگه مثل گذشته بیزینسای سنتی نمی تونن بازار رو در دست بگیرن. این روزا بازی تجارت و روزگار عوض شده و جوانان با ایده های ساده و جذاب می تونن سهم بزرگی از بازار رو در دست بگیرن و یه حرکت عجیب بکنن که یه اسم خاص و درآمد بالایی داشته باشه!

ایده

با همراه باشین.

صدرا شریعتمداری به عنوان نه فقط یه حامی بلکه به عنوان یکی از آدمایی که در این استارت آپ خود صاحب ایده و خلاقیتی واسه شرکت در این همایش هستن، در مورد آینده استارت آپایی که در این برنامه حاضر می شن اعلام کرد: به نظر من ما در مرحله رنسانس این موضوع قرار داریم و از دنیای سنتی تجارت به دنیای مدرنیته حرکت می کنیم، پس خود این دنیای رنسانس نیاز به گذروندن زمان داره و  همونطور که میدونیم  تماشاگر به وجود اومدن استارت آپ ویکندهای فوق العاده ای هستیم و باید به این مسئله فکر کنیم که به جای ویکند به “Startup Years” تبدیل شه؛ یعنی ما یه سال کامل با استارت آپا روبه رو باشیم!

خلاقیت

صدرا شریعتمداری در مورد امکان موفقیت استارت آپایی که خارج از استارت آپ ویکند فعالیت می کنن گفت: پیشرفت دنیای استارت آپی جزئی از ملزوماته، ولی شرط لازم و کافی نیس. خود این موضوع انقدر رشد سریعی داره که می تونیم  از جای جای جهان تماشاگر تشکیل استارت آپایی واقعا قوی باشیم.

ایشون درباره ارائه راه حل واسه پیشرفت ایده پردازان گفت: جوانان ایرونی واسه اینکه موفق باشن اول نیاز دارن تا فکر و ایده ای خلاقانه داشته یاشند و دومین مسئله اینکه دنبال کپی کردن نباشن، سوم هم کپی نکنن و چهارم بازم کپی نکنن!

راه حل

صدرا شریعتمداری در ادامه در مورد چالشای احتمالی واسه ایده پردازان اضافه کرد: به نظر من امروز بزرگترین رقابتایی که پیش روی استارت آپا قرار داره دو مسئله س، یکی جذب سرمایه گذار که بزرگترین مشکل در تموم دنیاست و دومین رقابت بدیش اینه وجود فاصله زیاد در جامعه ما بین دنیای سنتی، قدیم و دنیای مدرنه که ممکنه خیلی از سنتیا فرصت فرصت به استارت آپا رو ندن و هم اینکه با پشتیبانی نکردن و اضافه کردن قوانین کاری فرصت رو از استارت آپا بگیرن.

این مطلب را هم بخوانید :   داستان سریال پوست شیر (+دانلود سریال) لوین فیلم

صدرا شریعتمداری درباره اختلاف میان بازارهای جهانی که تجربه حضور در اونا رو داشته و بازار ایران توضیح داد: ما دو موضوع در این مورد داریم، یکی از اونا معنی استارت آپه و دیگری پیاده شدن استارت آپ. درباره معنی استارت آپ باید گفت که این معنی در تموم دنیا به یه شکله و بسته به نیازای مردمی که در داخل اون شهر و جامعه زندگی می کنن، به یه سری از نیازها راه حلایی خلاقانه داده می شه که معنی استارت آپ رو شکل میدن؛ یعنی بیزینسایی که نیاز انگار پشتیبانی دارن که در این مورد فرقی بین ایران و جهان وجود نداره، اما از نوع نگرشی که جامعه نسبت به این قضیه داره، صد درصد فرق هست.

ما درباره یه موضوع تازه متولد شده صحبت می کنیم، خیلی از بیزینسای موفق در دنیا که براساس یه ایده و خلاقیت استارت آپی بوده بوجود اومده ان؛ یعنی همین برنده هایی که ما از اونا خرید می کنیم خودشون براساس یه استارت آپ به وجود اومده ان. پس شک نداشته باشین موضوع تکنولوژی و موضوع استارت آپا چیز جدیدی در دنیای بیزینس نیس و مهم اینه که ما به عنوان یه تولید کننده نگاهمون به این سمت معطوفه که تغییر در ما اتفاق میفتد یا نه! خیلی از اشخاصی که نگاهشون به این سمت نیس به نظر من از بازندهای بیست سال بعدی هستن، اگه شخصی چیزی واسه ارائه به دنیا نداشته باشه باید بازار رو ترک کنه!