ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

چگونه لیست ایمیل خود را افزایش دهیم؟

اخبار و رویدادهای بازاریابی

چیجوری لیست ایمیل خود رو افزایش بدیم؟

بابک خدادوست

۱۳

۱

۲ ۰۰۰۲

سرفصلای راهنمای کامل ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) چیه؟

ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟

کمپین ایمیل مارکتینگ چیه؟

 

اگه مجموعه کمپین ایمیل مارکتینگ ما رو مطالعه کرده باشین، حتما به یاد دارین که شدیدا روی لیست ایمیل تاکید داشتیم چون به نظر ما ایمیل یکی از حیاتی ترین راه ها واسه گسترش کسب و کاره! بله می دونم! افزایش لیست ایمیل می تونه بعضی وقتا خیلی رقابت برانگیز باشه، اما یادتون نره که اگه این کار به درستی انجام شه، می تونه مخاطبین و کار و کاسبی شما رو شدیدا گسترش بده! هم اینکه بهتره بدونین که امروزه، در بین مخاطبین مصرفی (B2C)، ایمیل سومین وسیله قوی و موثر واسه اطلاع رسانی و ایجاد ارتباطه! با در نظر گرفتن اینا، حتما لازمه یاد بگیریم که چیجوری لیست ایمیل خود رو افزایش بدیم!

شما در هر کار و کاسبی ای که باشین، آژانس خدماتی، فروشگاه اینترنتی یا حتی بلاگر، افزایش لیست ایمیل می تونه شما رو به مشتریان تون و اهداف کاری تون نزدیک تر کنه. پس، در این مقاله ما موثرترین فوت وفنای افزایش لیست ایمیل رو که می تونن در هر کار و کاسبی ای کارساز باشن، براتون آماده کردیم.

۷ روش موثر و فوق العاده موثر واسه افزایش لیست ایمیل

حالا از همین مورد اول شروع به خوندن بکنین و مواردی که گفته می شن رو روی لیستای ایمیل خودتون اعمال کنین. شک نداشته باشین نتیجه مثبتی می بینین!
تا حالا شده وارد سایتی بشوید و واسه مشاهده یه مطلب یا حتی دانلود، از شما نشانی ایمیل خواسته شه؟ اگه همچین چیزی رو دیده باشین، تبریگ می گم! شما با فرم آپت این (opt-in) آشنا هستین!

قسمت بنفشی که در عکس بالا می ببینن، فرم آپت اینه که ما در نوین واسه خبرنامه مون داریم. یکی از ویژگیای عالی این فرما اینه که بسیار انعطاف پذیرن. یعنی چه؟ یعنی اینکه شما می تونین این فرما رو در بالا یا پایین صفحه، کنار مطلب خودتون و یا حتی به شکل پاپ آپ استفاده کنین. حتی می تونین در بیشتر از یه صفحه از فرم آپت این استفاده کنین. وقتی که کاربران شما نشانی ایمیل خودشون رو از راه این فرما به شما میدن، واقعا از یه کاربر عادی به یه سرنخ (lead) تبدیل می شن. حالا اگه شما بتونین با ایمیل و محتوای مناسب اعتمادش رو جلب کنین تا از شما خرید کنه، واقعا تونسته اید اونو از یه سرنخ به یه مشتری تبدیل کنین!
اگه کار و کاسبی شما به نحویه که با مشتریان خودتون به شکل حضوری جلسه برگزار می کنین یا در اتفاقای شرکت می کنین که مشتریان احتمالی دیگری وجود دارن، حتما پیشنهاد می کنم از این موقعیت فیزیکی و حضوری خودتون استفاده کرده و نشانی ایمیل مشتری هاتون رو بگیرین. دلیل اینکه روی این قضیه تاکید می کنم اینه که ممکنه کاربری فرم آپت این شما رو در سایت اصلا نبیند یا حتی حوصله پر کردنش رو نداشته باشه! اما اگه همین کار رو به شکل حضوری بکنین، احتمال اینکه نتیجه مثبتی بگیرین، بیشتره.

یادتونه که به چه کسائی ما “سرنخ” می گفتیم؟ تقلب نکنیدا! بله درست حدس زدید، آدمایی که یه سرنخ از خودشون به شما میدن، مثلا نشانی ایمیل شون رو. اما مسئله اینه که حالا چیجوری کاربران عادی رو راضی کنیم که به ما اطلاعات داده و به سرنخ تبدیل شن؟ آفرین! جواب “سرنخ رّبا” است! سرنخ رّبا واقعا محتوا یا پیشنهادیه که شما به کاربر می دین و عوضش، از اون اطلاعات می گیرین. معمولا سایتا این کار رو با کتاب الکترونیکی انجام میدن. یعنی وقتی که شما می خواین کتاب رو دانلود کنین، نشانی ایمیل شما رو می گیرن و لینک دانلود رو واسه شما ارسال می کنن. با این روش، وقتی که نشانی ایمیل کاربر رو گرفته و اونو به سرنخ تبدیل کردین، می تونین با ارسال محتوای جذاب و به درد بخور، اونو به مشتری تبدیل کنین.

ایمیل مارکتینگ

فرض کنین که شما در کار و کاسبی تجارت آنلاین هستین و بعد از مدتا تجربه، یه کتاب الکترونیکی نوشته اید. حالا این کتاب رو مجانی که نمی شه در اختیار همه گذاشت چون به هرحال زمان برده و حاصل تجربه شماس. پس قیمتی واسه اون تعیین می کنین. اما حتما مد نظرتون باشه که این قیمت، نباید قیمت پایانی شما باشه. به چه دلیل؟ چون اگه واسه این قیمت، چند کد تخفیف در نظر بگیرین، هم فروش شما بیشتر می شه، هم درخواست کتاب، و هم اینکه محبوبیت شمام بیشتر می شه. حالا از این قضیه چیجوری می تونین واسه افزایش لیست ایمیل استفاده کنین؟ می تونین نشانی ایمیل کاربر رو گرفته و کد تخفیف رو واسه اون ایمیل کنین! به همین سادگی! علاوه بر امتیازات گفته شده، اینکه یه کاربر از شما تخفیف بگیره، احساس تعلق اون به برند شما شک نداشته باشین بیشتر می شه.

این مطلب را هم بخوانید :   برداشتن چربی شکم بدون جراحی

علاوه بر کدهای تخفیف، می تونین با یه مسابقه و جایزه، لیست ایمیل خودتون رو بیشتر کنین. چیجوری؟ فقط کافیه یه مسابقه طرح کرده و واسه قرعه کشی یا پاسخدهی، ادرس ایمیل کاربراتون رو بگیرین. حالا جایزه ای هم که می خواین بدین می تونه یه هدیه باشه (مثل یه موبایل) یا بخشی از سرویسای خودتون (مثل اسنپ که سفر رایگان هدیه میده).

موبایل

بخش بندی ایمیل یعنی چه اصلا؟ از کجا باید شروع کنیم؟ واسه اینکه این بخش رو کامل بفهمین، اول خود “بخش بندی” رو واسه شما توضیح میدم. فرض کنین شما می خواین دو ایمیل با موضوعات “تخفیف خاص لوازم آرایشی” و “اطلاعیه نمایشگاه قطعات مکانیکی” واسه کاربران خودتون بفرستین. به نظر شما این دو ایمیل باید به همه کاربران شما ارسال شن؟ شک نداشته باشین نه! شما باید جنسیت، بازه سنی، کار و کاسبی، و حتی موقعیت جغرافیایی کاربراتون رو در نظر بگیرین و فقط ایمیلای در رابطه به کاربران رو واسه اونا بفرستین.

خودتون رو جای کاربر بذارین! می خواین در مورد یه مطلب بخونین و وارد یه سایت میشین. مطلبی که می خواین بخونین به دو روش پیشنهاد شده: متن و ویدیو. با فرض اینکه محتوای این دو روش یکی باشن، احتمال زیاد بیشتر افراد (حتی خودِ من) ویدیو رو انتخاب می کنن چون اول اینکه راحت تره. به جای اینکه صفحه رو بالا و پایین کرده و متن رو بخونم، خیلی راحت گوش  می دم. دوم اینکه ویدیو از نظر چشمی خیلی باحال تر از متنه! حالا چیکار باید بکنین که کاربران واسه دیدن ویدئوی شما، نشانی ایمیل شون رو به شما بدن؟ اول از همه باید تعدادی ویدئوی جذاب و در عین حال به درد بخور ایجاد کرده و روی سایت تون به شکل عمومی بذارین.

وقتی که کاربران از ویدئوی شما همزمان یاد گرفته و لذت هم ببرن، شک نداشته باشین واسه ویدئوهای بیشتری به سایت شما برمی گردن. اینجاس که می تونین اول از کاربر نشانی ایمیل بگیرین تا ویدئوی شما پخش شه. راه دیگه ای هم که می تونین استفاده کنین اینه که بخشی از ویدیو (معمولا نصف) پخش می شه و کاربر جذب اون می شه. دقیقا وسط ویدیو این پیام واسه کاربر نشون داده می شه که “اگه مایل به مشاهده ادامه ویدیو هستین، نشانی ایمیل تون رو وارد کنین”. راه حل جالبیه، نه؟ شما حتی می تونین این پیشنهاد رو به کاربراتون بدین که مثلا “واسه دریافت لینک دانلود ویدیو، نشانی ایمیل تون رو بدین!”

راه حل

همونطور که اول این مقاله هم خدمتتان عرض کردم، ایمیل بازم یکی از کم هزینه ترین و در عین حال موثرترین روش ها واسه بازاریابی، تبلیغ و جذب مشتریه. اما واسه اینکه از این روش نتیجه مثبتی بگیرین، لازمه که مخاطب ایمیل هاتون رو شناخته و به درستی با اونا رابطه برقرار کنین. امیدوارم با نوشتن این مقاله تونسته باشم که کمی در این مورد راهنمایی کرده باشم. اما اگه پیشنهادی واسه افزایش لیست ایمیل دارین حتما در بخش نظرات به ما هم بگید تا وارد این مقاله کنیم.

موضوع مرتبطاخبار و رویدادهای بازاریابی