ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

چگونگی جلب توجه مخاطب با پیام کسب و کار اثربخش

اگه شمام ذره ای به باقی کارآفرینان شباهت داشته باشین شایدً ایده های کار و کاسبی ای زیادی در ذهنتون دارین.در این مطلب به چگونگی جلب توجه مخاطب با پیام کار و کاسبی موثر می پردازیم.

ایده

این ایده ها تو ذهن عالی به نظر می رسن اما توضیح دادن اونا به بقیه سخته. رسوندن پیام خود به مشتریان و وا داشتن اونا به خرید یا مشارکت، از اونم سخت تره.

اینکه ایده خود رو بسازین و توقع داشته باشی مشتری خودش به سراغ اون بیاد تصور غلطیه، مگه اینکه مخاطبان خیلی از قبل داشته باشین. وگرنه باید پیام خود رو اونقدر موثر منتقل کنین که باعث شه مردم به اون توجه کنن.

تعدادی از کارآفرینان موفق دنیا دور هم جمع شدن و درباره ویژگیای انتقال موثر یه پیام که باعث می شه مردم به اون گوش بدن با همدیگه رد و بدل کردن نظر کردن که نتیجه اونو در ادامه از نظر می گذرونین.

باید به خاطر داشت که شنیده شدن کافی نیس؛ باید دید چیجوری میشه عکس العمل یا مشارکت مخاطب رو هم برانگیخت.

سرفصل محتوا

  • گزینه های زیادتر از اندازه زیاد در اختیار مشتریان خود قرار ندین
  • با مخاطب خود ارتباطی حقیقی برقرار کنین
  • از ته قلب سخن بگید و با مخاطب رو راست باشین
  • فرضیات خود رو کنار بذارین

گزینه های زیادتر از اندازه زیاد در اختیار مشتریان خود قرار ندین

مشتری از اینکه گزینه های بسیار زیادی پیش رویش داشته باشه خوشش نمیاد. در دنیای شلوغ امروز که در اون رقابت شدیدی واسه کسب زمان و پول مردم در جریانه، مشتری نمی تونه بخش بزرگی از زمان خود رو صرف بررسی تک تک خرید هاش کنه.

مشتریان معمولاً وقتی از خود عکس العمل نشون میدن که به درستی و دقیق هدفگیری شده باشن و تنها چند گزینه محدود در اختیارشون قرار بگیره.

با این وجود، تماشاگر اون هستیم که خیلی از شرکتا اونقدر پیشنهادات متنوعی به مشتریان احتمالی خود ارائه می کنن که شدیدا باعث پریشونی و گیجی اونا می شه.

راه ساده تر واسه مشتری اون هستش که یکی از رقبای شما رو پیدا کنه و اجازه بده حریف شما کار رو براش ساده کنه.

با مخاطب خود ارتباطی حقیقی برقرار کنین

اطلاعات ناقص و نادرست زیادی در مورد ایجاد رابطه با مخاطبان در دسترس همه قرار داره.

پس واسه اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشین بهتره از راه کسائی که اطلاعات دست اول در این مورد دارن کسب اطلاع کنین.

سامی روسانی، بازاریاب و کارآفرین سریالی باور داره باید ببینین چی مردم رو به مشارکت مجبور می کنه.

اون میگه باید ببینین واسه جلب توجه چه ابزارایی در اختیار دارین. این ابزارا می تونن ویدیو، عکس یا تصویرسازی، کلام یا صوت رو شامل شن.

یکی از ترفندا اینه که به سراغ ارتباطی برید که قبلاً کسی به سراغش نرفته باشه. این کار نگاه مخاطب رو به سمت شما معطوف می داره و توجهش رو جلب می کنه.

این مطلب را هم بخوانید :   سیگنالی تریدینگ

روسانی در این باره میگه: «معمولاً آرزوا یا ترسای افراد می تونن نقش این محرک رو بازی کنن. هیچکی توجهش به چیزای عادی جلب نمی شه.

از ته قلب سخن بگید و با مخاطب رو راست باشین

اگه شرکت شما بلاگ داره، فایل ویدیویی منتشر می کنه یا روی شبکه های اجتماعی حضور داره، این پیشنهاد باید به طور اخص براتون خیلی مهم باشه. اطلاعاتی که در ادامه می خونید از طرف مؤسس یه بلاگ پرطرفدار واسه شما انتخاب شدن.

اون میگه: «کلید کار، ایجاد ارتباطی رو راست با مخاطبه. این احتمال هست که بقیه هم تجربه مشابهی با شما داشته باشن و همین اشتراک، اون چیزیه که در آخر باعث می شه مردم در دراز مدت به پیام شما توجه نشون بدن».

مؤسس این وبلاگ ادامه میده وقتی سفره دلتون رو واسه مخاطب باز کنین و تجربه و علاقه ای که پشت کارتون هست رو با اونا در میان بذارین، مخاطب هم با شما رابطه برقرار می کنه و در نتیجه احتمال اینکه به پیام شما توجه کنه بیشتر میشه.

فرضیات خود رو کنار بذارین

واداشتن مردم به شنیدن پیام شما تازه قدم اوله. رقابت بزرگ تر اون هستش که کاری کنین دوباره واسه این کار به سراغ شما بیان.

فرض کنیم شما سرویس تحویل غذا دارین. تعداد زیادی مشتری تازه پیدا می کنین اما اونا بعد از اولین سفارش دیگه پیدایشان نمی شه.

بیشتر دارندگان کار و کاسبی در اینجور موقعیتی شروع می کنن به گمانه زنی در مورد دلایل احتمالی این موضوع. بعضی از اونا موضع دفاعی به خود می گیرن، مشتریان رو متهم می کنن و می گن اونا هستن که ارزش محصول یا خدماتشون رو درک نمی کنن.

اما شما باید همین حالا گمانه زنی رو متوقف کنین و کنار بذارین. گمانه زنی بدون پشتوانه دقیق و داده های درست، یکی از بدترین کار هاییه که می تونین در حق کار و کاسبی خود انجام بدین.

در عصر داده ها و تحلیلای هوشمند، تقریباً میشه هر چیزی رو با بررسی داده هاش موشکافی کرد و فهمید. استفاده نکردن از داده به نفع خود، دیگه یه جور حماقت حساب می شه.

در آخر، اگه می خواین مشتریان احتمالی تون دستشون رو به خاطر شما در جیبشون ببرن، باید تغییر رو پذیرا باشین.

روی یه نوع بازاریابی خاص متوقف نشید. حتی کار و کاسبی شمام ممکنه واسه جلب نظر مشتریان احتمالی خود مجبور شه راه متفاوتی در پیش بگیره.

منبع:inc