ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

۱۵ نکته ای که برای برندسازی شخصی در سال ۲۰۱۷ باید در نظر داشته باشیم

موضوعات

  • آموزش برندینگ

برچسبا

  • مفاهیم برندینگ

سرفصلای مقاله

 

    • نکته اول برندسازی شخصی : مشارکت دادن مخاطبان در سخنرانی
    • نکته دوم برندسازی شخصی : حضور آنلاین خود رو زیاد کنین
    • نکته سوم برندسازی شخصی: ارائه ارزشای آنلاین
    • نکته چهارم برندسازی شخصی : رابطه با نهادهای حمایتی و خیریه
    • خیریه

  • نکته پنجم برندسازی شخصی : ایجاد محتوای به درد بخور
  • نکته ششم برندسازی شخصی : خودتون باشین
  • نکته هفتم برندسازی شخصی : به روندهای صنعت توجه کنین
  • نکته هشتم برندسازی شخصی: دیدارهای حضوری خود رو پیشرفت بدین
  • نکته نهم برندسازی شخصی : ایجاد اجتماعات و انجمنا
  • نکته دهم برندسازی شخصی : هیچوقت از یادگیری دست نکشید
  • نکته یازدهم برندسازی شخصی : کمی هم درمورد خود بنویسین
  • نکته دوازدهم برندسازی شخصی : تلاش کنین یه فرد متخصص و خبره باشین
  • نکته سیزدهم برندسازی شخصی : افراد بانفوذ رو هدف بذارین
  • نکته چهاردهم برندسازی شخصی : لیستای تماس مفصل و دقیق
  • نکته پانزدهم برندسازی شخصی : داستان بگید
    • نتیجه

 

امتیاز این پست

خواه رئیس یه شرکت بزرگ باشین و خواه مدیر یه استارت آپ کوچیک، برندسازی شخصی واسه شما خیلی مهمه؛ چون چگونگی درک بقیه  از شما رو نشون میده.
برند شخصی شما، هویت شما رو تعریف  می کنه و به شما کمک می کنه تا خود رو به عنوان فردی بانفوذ و موثر در صنعت معرفی کنین. اینجا ۱۵ نکته تخصصی واسه کسب موفقیت در برندینگ و برندسازی شخصی عنوان می شه.

 

 

نکته اول برندسازی شخصی : مشارکت دادن مخاطبان در سخنرانی

اگه در  تلاش واسه برندسازی شخصی یا بهبود برند خود هستین، مشارکت دادن مخاطبان در سخنرانی باید یه تعهد منظم در نظر شما باشه. این کار به شما اجازه میده علم خود رو مستقیما به مشتریان بالقوه، تامین کنندگان و بقیه افراد بانفوذ در صنعت منتقل کنین.
اعتماد به نفس داشته باشین و خوب تمرین کنین و مطمئن شین که در سخنرانی خود به اندازه کافی محتوای قابل اشتراک  ارائه کردین.

اعتماد به نفس

علاوه براین، بخشای سوال و جواب، پنلا یا بخشایی با نام “هر چی دوست داری ازم بپرس” جاهایی هستن که می تونین واقعا در اونا بدرخشید.

نکته دوم برندسازی شخصی : حضور آنلاین خود رو زیاد کنین

بهتره که اندازه حضور آنلاین خود رو از راه سایت یا ساختن کانالایی در شبکه های اجتماعی زیاد کنین. این می تونه بر چگونگی  درک بقیه از شما تاثیر بزاره و اطلاعات بیشتری از برندتون رو در اختیار بقیه بذاره. مطمئن شین که  یه صفحه “تماس با ما” مشخص و روشن دارین و همه کانالای شبکه های اجتماعی شما با به کار گیری آخرین اطلاعات بروزرسانی شدن و در نتیجه شما فرصتای احتمالی رو از دست نمی دین.
همه رسانه های اجتماعی رو به سایت خود لینک بدین تا کار جستجو کردن موضوعات جدید و به روز موندن راحت تر انجام بشه.

 

 

نکته سوم برندسازی شخصی: ارائه ارزشای آنلاین

کار با شبکه باید یه گفتگوی دو طرفه و به معنی تلاش واسه پیدا کردن بهترین توازن بین بازاریابی و ایجاد ارزش باشه. با فالوورها و دنبال کنندگان خود تعامل برقرار کنین و حتی به اونا کمک کنین که مشکلاتشون رو حل کنن و یا اونا رو به افراد آشنا در مورد مشکل برگشت بدین. مثلا اگه می بینین کاربری با مسئله ای رو به روه که شما قبلا در مقاله یا پستی به اون برخورد کردین، دونسته های خود رو با اون به اشتراک بذارین. این کار نه فقط به اون کمک می کنه بلکه واسه بقیه فالوورها هم اثبات می کنه که شما می تونین واسه اونا ارزش بسازین. ارائه بازخور به فالوورها، در به وجودآمدن جو وفاداری اونا نسبت به شما بسیار موثره و باعث می شه اونا بیشتر به برند شما فکر کنن چه وقتی که خودشون جلوشون سبز میشه و چه وقتی که برند به اونا پیشنهاد می شه.

مشکلات

نکته چهارم برندسازی شخصی : رابطه با نهادهای حمایتی و خیریه

داشتن مسئولیت اجتماعی قوی واسه یه برند خیلی مهمه. یکی از راه هایی که برنده ها می تونن حمایتای اجتماعی خود رو به مصرف کنندگان نشون بدن، کمک به ایجاد موسساتیه که بخش کاری اونا به نگرانیای فکری اون برند نزدیکه. واسه برنده های جدیدتر این کار از راه کمک به افزایش باخبر شدن از برند، فعالیتای داوطلبانه یا کمک به کمپینا صورت میگیره. وقتی که در بازار جا می افتین اقدامات اجتماعی برند می تونه در جمع آوری کمکای مالی واسه شما اثر داشته باشه.
حمایتای موسسات خیریه  نشون میدن که شما به مخاطباتون و مردم جامعه اهمیت می دید. تلاش کنین تا با موسساتی همکاری کنین که به بخش کاری اونا علاقه دارین و با برند شمام تناسب دارن.

 

 

نکته پنجم برندسازی شخصی : ایجاد محتوای به درد بخور

فقط داشتن دسترسی آنلاین در همه جا کافی نیس. با اینکه حضور داشتن مهمه اما آماده کردن ارزش قبل از مراجعه مشتریان بالقوه بهتر و مهم تره. نوشتن مقالات، ساختن پادکستا یا ویدئوها و انجام مصاحبه از جمله راه هایی هستن که به افزایش تعداد فالوورها و مخاطبان آنلاین شما کمک می کنن. معرفی خود به عنوان شخصی که دارای اعتبار و معروفیت خوبیه می تونه شما رو در صنعت و فضای مجازی به عنوان فردی مقتدر معرفی کنه که در آخر منتهی به جذب مشتریان بیشتر می شه.
اگه می تونین محتوای خود رو از راه بقیه رسانه های خبری، ناشران صنعت و نشریاتی که به شنیدن صدای شما کمک می کنن، تبلیغ کنین. مراقب باشین که با چه کسائی به صورت آنلاین همکاری می کنین چون انتخاب یه ناشر نامعتبر می تونه خیلی بیشتر از وقتی که تبلیغ نمی کنین به برند شما آسیب بزنه. پس همیشه تلاش کنین از معروفیت و اعتبار آنلاین خود مراقبت کنین.

 

 

نکته ششم برندسازی شخصی : خودتون باشین

از همون اول شما باید برند شخصی خود رو دور محور شخصیت تون طراحی کنین؛ چون اگه برند شخصی شما جعلی باشه خیلی زود مصرف کنندگان  متوجه اون می شن و شما رو کنار می ذارن. اگه برندسازی شخصی شما واقعی باشه برقرار کردن رابطه هم راحت تر می شه. شما یه فرد واقعی هستین و برند شما باید اونو مشخص کنه. شما می تونین خود رو به هر نحوی که خواستین پرزنت کنین، اما همیشه تلاش کنین برندسازی شخصی خود رو رو راست انجام بدین.

نکته هفتم برندسازی شخصی : به روندهای صنعت توجه کنین

روندها  به سرعت در حال تغییر هستن پس اگه می خواین از اونا آگاهی کافی داشته باشین باید به طور کامل اونا رو زیر نظر بگیرین. وقتی که روندها پیشرفت پیدا می کنن معمولا شاخصایی وجود دارن که به شما کمک می کنن در برابر رقابت یه قدم به جلو حرکت کنین. هم اینکه مشاهده روندها به شما اجازه میده چیزی که مصرف کنندگان تون ممکنه در مراحل بعد بخوان رو پیش بینی کرده و در نتیجه سریع تر از رقبا، اجناس متناسب با نیاز مصرف کنندگان به اونا ارائه بدین. یعنی به شما کمک می کنه خیلی سریع به نیازها جواب بدین و اعتبار خود رو زیاد کنین.

 

 

نکته هشتم برندسازی شخصی: دیدارهای حضوری خود رو پیشرفت بدین

با افزایش تکنولوژی، خیلی از کارآفرینان تازه کار فراموش میکنن با جهان واقعی رابطه برقرار کنن. برند شخصی شما همه چیز درمورد شماس پس  باید مطمئن شید که در جهان واقعی هم مثل دنیای مجازی قابل مشاهده هستین.
شرکت در رویدادهای خاص صنعت، کنفرانسا یا حتی شبکه ها می تونه به شما کمک کنه آگاهی برند خود ر ا بهتر کنین. به همین خاطره که می گن شما می تونین با به کار گیری رسانه های اجتماعی (از راه ویدئوهای مستقیم) این کار رو انجام بدین؛ طوریکه فالوورهای شما احساس کنن شما همیشه در دسترس هستین.

این مطلب را هم بخوانید :   مجموعه کاملی از کلمات و اصطلاحات خودمانی، عامیانه قسمت 266

نکته نهم برندسازی شخصی : ایجاد اجتماعات و انجمنا

تعامل با فالوورها خوبه اما یه راه خیلی بهتر واسه افزایش ارتباطات، ایجاد اجتماعاته. این اجتماعات می تونن در رسانه های اجتماعی و یا از راه دیدارهای دنیای واقعی یا حتی از راه فروما (تالارهای گفتگوی مجازی) تشکیل شن. ایجاد اجتماعاتی که می تونه به حل مشکلات بقیه کمک کنه روشی بسیار عالی واسه به رسمیت شناختن برند و جذب فالوورهای وفاداره. اگه شما یه اتفاق هرساله رو برگزار می کنین داشتن یه گروه آنلاین فعال راهی بسیار خوب واسه حفظ رابطه با افراد و به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به رویدادهای آتیه. این گروه حتی می تونه از راه آگاه کردن شما از چیزایی که فالوورها بیشتر به اونا علاقه مند هستن در شکل دادن به رویدادهای آینده  هم کمک کنه.

نکته دهم برندسازی شخصی : هیچوقت از یادگیری دست نکشید

در بیشتر صنایع، امور روون و درحال تغییرند و شما نمی تونین بی حرکت و ساکن باشین. اگه شما رو به نابودی یا خارج از دسترس قرار بگیرین این کار به ارزشایی که الان ارائه می دید آسیب میرسونه. پس یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشین اینه که علم صنعت رو دور قوانین جدید، سلامت و ایمنی و هم اینکه تکنولوژیای جدید و وسایل موجود در بازار حفظ کنین.
در رابطه موندن از راه مطالعه و تحقیق بخش کلی ای از این کاره. از مجلات معتبر و قابل اعتماد، مقالات علمی، وبلاگای معتبر و سایتای خبری در این مورد استفاده کنین چون بخش اصلی تبدیل شدن به یه فرد موثر اینه که تلاش کنین همیشه به روز بمونین و درمورد موضوعات خاص صنعت اطلاعات دقیق داشته باشین.

نکته یازدهم برندسازی شخصی : کمی هم درمورد خود بنویسین

با اینکه کانال شبکه اجتماعی شما یه وسیله بازاریابی خیلی کارآمده اما خوانندگان و مشتریان میخوان کمی هم درموردکسی که این اطلاعات رو در کانال میذاره آگاهی بدست بیارن. پس تلاش کنین بعضی از وقایع پشت صحنه یا محتواهای منحصر به فرد رو در کانال بذارین فقط واسه اینکه به خاطر وفادار موندن فالوورهایتان و ارائه بازخور به شما، به اونا جایزه بدین.

نکته دوازدهم برندسازی شخصی : تلاش کنین یه فرد متخصص و خبره باشین

جدا از ویژگیای دموگرافی شما، اگه می خواین اعتماد فالوورها یا مشتریان خود رو به دست بیارین، باید یه منبع صادق از اطلاعات قابل اعتماد و معتبر باشین. جستجو کنین و واسه اطلاعات یا آمارهای خود منبع معتبر پیدا کنین، اخبار مربوط به صنعت رو به اشتراک بذارین تا بقیه واسه کسب اطلاعات دسته اول، اول به شما مراجعه کنن. خبره بودن فرصتهای منحصر به فردی واسه صحبت کردن با بقیه و حتی سخنرانی واسه شما جفت و جور می کنه و درهای بیشتری رو واسه موفقیت پیش روی برند شخصی شما می گشاید.

نکته سیزدهم برندسازی شخصی : افراد بانفوذ رو هدف بذارین

فرد بانفوذ می تونه یه وبلاگ نویس، نویسنده مطالب شبکه ای اجتماعی یا فرد موثر دیگری در صنعت مشابه باشه. ایجاد رابطه و همکاری با بقیه می تونه به ارتقای برند و ایجاد ارتباطات و دوستیای واقعی منجر شه که اینم می تونه فرصتای نامحدودی رو در آینده جفت و جور کنه.
خیلی مهمه که با هدف ایجاد دوستی وارد رابطه  شید. این نوع ارتباطات می تونه شما رو با مخاطبان جدیدی آشنا کنه.

نکته چهاردهم برندسازی شخصی : لیستای تماس مفصل و دقیق

همزمان که برند شخصی خود رو بهبود می بخشین، مخاطبان و شبکه هایی که ایجاد کردین شدیدا افزایش پیدا می کنن. یه پایگاه داده بسازین که شامل اطلاعات دقیق هر مخاطب باشه و شما بتونین در آینده ازش استفاده کنین. پایگاه های داده براساس معیارهای خاص جستجو رو انجام میدن و خیلی راحت تر به اطلاعات دسترسی پیدا می کنن اما باید مطمئن شین که اطلاعات رو در پایگاه داده قرار دادین و اطلاعات هم موافق هستن. تا اونجا که ممکنه اطلاعات شخصی مانند موارد مورد پسند و ناخوشایند، جایی که رابطه برقرار کردین رو وارد کنین چون ممکنه در آینده به کمک شما بیاد.

نکته پانزدهم برندسازی شخصی : داستان بگید

با اینکه روش هدف دار برند شما مهمه اما باید پیاما و ارزشاتون اون طرف کارا و فعالیت تون باشه. اضافه کردن یه داستانی که بالاتر از برند و رویدادهایش باشه به شما یه عنصر شخصی میده که شما رو واسه مصرف کنندگان خاص و منحصر به فرد می کنه و به اونا میگه که به چه دلیل باید از بین رقبا شما رو انتخاب کنن و چی شما رو از بقیه جدا می کنه. این به شما کمک می کنه با خصوصیات دموگرافی خود رابطه برقرار کنین که اونا رو وفادار تر می کنه.

 

 

نتیجه

حالا شما باید یه نقطه شروع عالی واسه برندسازی شخصی خود داشته باشین. این نکات به موفقیت در برندینگ اتفاق می رسه. نکته کلیدی که باید یادتون باشه اینه که وقتی که برند خود رو تعریف کردین، هر کاری که انجام می دید باید اونو تبلیغ کنه و بازتابی از برند شخصی شما باشه.

مهسا احمدپور

از وقتی که با بازاریابی آشنا شدم ترکیب علم و هنر اون برام جذاب بود، و همیشه در تکاپوی پیدا کردن جنبه های جور واجور و جدید اون بوده ام. و حالا مشتاقانه خیلی زیاد راه ناتموم یادگیری علم بازاریابی و شناخت هنرهای عجیب اونو دنبال می کنم.
فیلم و موسیقی، کتاب و بازاریابی، پیاده روی و فوتبال، المانای لذت بخش زندگی من هستن.

پیاده روی

 

اسفند ۴, ۱۳۹۷

جایگاه یابی برند چیه و چگونگی نوشتن بیانیه برند پوزیشنینگ


 

بهمن ۱۳, ۱۳۹۷

هویت برند (Brand Identity) چیه؟ و چگونگی پیشرفت اون


 

دی ۱۹, ۱۳۹۷

تعریف تبلیغات چیه؟


 

مرداد ۲۴, ۱۳۹۷

راهنمای بازاریابان واسه پیشرفت هویت برند و شرکتی قوی


دیدگاهتون رو بنویسین لغو جواب

نشانی ایمیل شما منتشر نمیشه. بخشای موردنیاز علامت گذاری شدن *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سایت

ذخیره نام، ایمیل و سایت من در مرورگر واسه وقتی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

لطفا جواب رو به عدد انگلیسی وارد کنین:

پنج + ۱ =