تأثیر اتوماسیون در مشاغل بازاریابی دیجیتال

اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال هستید ، ممکن است تعجب کنید که اتوماسیون چه تأثیراتی می تواند در حرفه آینده شما داشته باشد.

دیجیتال

درست است که فناوری خودکار تقریباً تمام جنبه های دنیای دیجیتال را در دست می گیرد و همچنان بر برخی مشاغل و نقش ها تأثیر خواهد گذاشت. اما چه مناطقی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و چگونه؟

در اینجا یک مرور کلی در مورد نحوه تغییر اتوماسیون در تغییر تجربه و مشارکت مشتری آورده شده است.

اتوماسیون در حال جایگزینی مشاغل برای مدتی است

با افزودن رایانه به دفاتر در دهه ۱۹۷۰ ، استفاده روزافزون از این فناوری تا دهه ۱۹۹۰ و سپس استفاده گسترده از اینترنت در حدود سال ۲۰۰۰ ، بازاریابی دیجیتالی در حال حاضر شاهد جابجایی های زیادی بوده است.

و با وجود کیوسک های سلف سرویس و چت روبات های امروزی که در همه جای خود قرار دارند ، دلایل زیادی وجود دارد که افراد در بخش های خاصی می توانند از خود سؤال کنند که آیا شغل فعلی آنها حتی در دو سال آینده وجود خواهد داشت یا خیر.

برای بازاریابان ، نگرانی تقریباً یکسان است. خدمات خودکار دستیابی به سرعت به عنوان برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Siri که به تشخیص صدا متکی هستند ، به سرعت پیشرفته تر می شوند.

در گذشته و در حال حاضر ، بحث بر سر این بود که آیا رایانه ها واقعاً شغل را سرقت می کنند یا شغل هایی که فقط در طبیعت تغییر یافته اند ، به کارمندان موجود اجازه می دهد که با دور شدن از کارهای منفرد ، به سمت های مشابه اما شاید جذاب تر نیز بگردند.

برای بازاریابان ، تغییرهای مختلفی به سمت اتوماسیون صورت گرفته است ، تغییراتی که ضرورتاً ضررهای شغلی را بعنوان بخشی از پیامدهای بعدی مشاهده نمی کنند.

چگونه AI شغل بازاریابی را تغییر می دهد

امروزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در واقع فناوری های پیشرو در بازاریابی هستند و می توان از آنها برای انواع فعالیت ها استفاده کرد. بازاریاب ها می توانند از این طریق استفاده کنند:

     

  • مخاطبان آنها را درک کنید
  •  

  • شخصی سازی پیشنهادات
  •  

  • تولید محتوای ساده
  •  

  • تحقیق عمیق تر
  •  

  • جمع آوری و تجزیه و تحلیل مقادیر عظیم داده ها
  •  

  • داده ها را به سرعت در تصمیم گیری های تجاری اعمال کنید

درست مانند اکثر تحولات تکنولوژیکی در گذشته ، هوش مصنوعی به جای اینکه مشاغل آشکار داشته باشد ، تقاضا برای مهارت های جدید ایجاد می کند. ما هنوز هم به پشت دستگاه بازاریابی نیاز خواهیم داشت ، مهم نیست که چه چیزی باشد. به عنوان مثال ، ما برای نوشتن برنامه های مکالمه هوش مصنوعی و نظارت بر مکالمات chatbot به افراد نیاز داریم.

شاید مهمتر از همه ، ما به افرادی نیاز داریم که بتوانند درباره مقادیر زیادی از داده های در حال تجزیه و تحلیل درک و ارتباط برقرار کنند – یعنی آنها داده ها را روشن کنند ، ارتباط برقرار کنند و آنها را برای یک استراتژی تجاری بکار گیرند. این جایی است که تجزیه و تحلیل پیش بینی ممکن است برخی از آمارها یا مشاغل مرتبط با ریاضی را به نوعی به عهده بگیرد ، اما بیشتر فقط از طریق محاسبه انجام می شود. این نوع برنامه های هوش مصنوعی برای راهنمایی و تفسیر آنها به افراد نیاز دارند.

طبق گفته Salesforce ، حدود نیمی از ۳۵۰۰ بازاریاب مورد بررسی اکنون از هوش مصنوعی استفاده می کنند و این تعداد حتی در سال آینده باید جهشی بزرگ داشته باشد.

هوش مصنوعی می تواند برای تجزیه و تحلیل پیش بینی مانند امتیاز دهی سرب ، که باعث صرفه جویی در زمان فروش تیم ها و بازاریابی می شود ، مفید باشد و باعث می شود تلاش های دقیق تری برای هدف گذاری در هر دو بخش انجام شود.

برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها ، هوش مصنوعی فقط به افراد فرصت می دهد تا کارهای دیگری را انجام دهند ، زیرا ابعاد مختلف فرآیندهای فروش و تبدیل را اندازه گیری و ارزیابی می کند.

هوش مصنوعی و اتوماسیون چگونه تجربه مشتری را تغییر می دهند؟

هوش مصنوعی در حال حاضر تجربه مشتری را از بسیاری جهات تغییر می دهد. برنامه های مسنجر مانند WhatsApp اکنون برای خدمات به مشتریان گسترده تر از همیشه مورد استفاده قرار می گیرند. Chatbots را می توان بصورت ۲۴/۷ و در سراسر جهان به کار برد تا به پاسخگویی به سؤالات اساسی یا حتی سفارشی کردن تجارب برای خریداران کمک کند. آنها می توانند به مشتریان در جستجوی محصولات کمک کنند و همچنین آنها را توصیه کنند. در حالی که آنها هنوز به اندازه کافی پیشرفته نیستند تا بتوانند پاسخهای کاملاً مفصلی ارائه دهند یا درگیری را برطرف کنند ، می توانند از سؤالهای ساده در مورد خدمات مشتری مراقبت کنند که می تواند زمان زیادی را برای کارمندان بخورد.

حتی خرید شخصی با روبات های موجود در فروشگاه و از طریق چت بابات. والمارت برای انتخاب محصولات و افزودن به سبد خرید ، روبات دارد و این “انتخاب” روباتیک در انبارهای بزرگی مانند آمازون قرار دارد.

کدام مشاغل بیشترین میزان را دارند؟

طبق اطلاعات CB Insights ، حدود ۱۰ میلیون شغل ایالات متحده در معرض خطر اتوماسیون قرار دارند و بیشترین رده در معرض خطر عبارتند از: خدمات ، انبارها و کارگران خرده فروشی. کارخانه ها قبلاً برخی از اثرات پس از آن را تجربه کرده اند و فقط چند سال پیش ، ۶۰،۰۰۰ کارگر در Foxconn ، تولید کننده آیفون ، با روبات ها جایگزین شدند.

مطمئناً ، روبات ها بسیاری از جنبه های خرده فروشی ، مانند تجارت الکترونیکی را به دست می گیرند ، بنابراین کسانی که در حال حاضر در خرده فروشی هستند اما در بازاریابی دیجیتال ماهر نیستند و یا آماده ی یافتن راه حل های جایگزین هستند ، مشاغل بیشتری دارند که بیشتر از بازاریاب های دیجیتال در معرض خطر هستند. به شغل می آید در امور مالی ، هوش مصنوعی به طور فزاینده ای برای تصمیم گیری سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیردهمانطور که در مورد Wealthsimple ، یک بستر سرمایه گذاری مبتنی بر هوش مصنوعی کانادا ، اتفاق می افتد.

تولید محتوا

هوش مصنوعی در حال حاضر مشاغل ایجاد و ایجاد محتوای را به عهده دارد و برنامه هایی مانند Wordsmith قادر به تولید محتوای خودکار هستند.

ایمیل

هوش مصنوعی برای هدایت و مدیریت فعالیتهای ایمیل در مقیاس بزرگ و همچنین شخصی سازی آنها به طور مستقیم با استفاده از داده های جمع آوری شده از مخاطبین استفاده می شود. بسیاری از برنامه های ایمیل خودکار وجود دارد ، و تعداد کمی از آنها از AI استفاده می کنند تا به مشتریان بالقوه در جهت درست کمک کنند.

تبلیغات خودکار

تبلیغات خودکار به سرعت تبدیل به یک هنجار می شوند زیرا سیستم عامل هایی مانند Facebook و گوگل Ads به طور فزاینده ای به جمع آوری اطلاعات ، تجزیه و تحلیل و هدف قرار دادن اطلاعات هوش مصنوعی روی می آورند. حتی در مقیاس کوچک ، این می تواند یک شرکت هزاران دلار در سال را در نیروی انسانی ذخیره کند ، بنابراین مطمئناً قابل ذکر است که این نوع نرم افزار می تواند جایگزین شغل ها شود.

دلار

اما همچنین افراد به یادگیری نحوه نوشتن ، طراحی و نظارت بر تبلیغات نیاز دارند. علاوه بر این ، مردم هنوز هم برای کمک به یک سازمان خاص باید درک کنند که چگونه یک تبلیغ یا کمپین خاص تأثیر می گذارد تا در انتهای آن تأثیر بگذارد. آموزش ممکن است یکی دیگر از دلایلی باشد که شرکت ها افرادی را می خواهند که دارای انواع خاصی از نرم افزار هستند ، بخواهند.

برای مثال ، یک نرم افزار جدید مدیریت مخاطبان به عنوان یک سرویس (AMaaS) به نام Adext ، به عنوان مثال ، تبلیغات Google و فیس بوک را با توجه به مخاطبان بهینه می کند و می تواند مناسب ترین کانال را انتخاب کند. از مقادیر انبوهی از داده ها برای بهینه سازی و هدف گذاری تبلیغات برای تبدیل استفاده می کند و کارهای زیادی را برای افزایش کارایی انجام داده است.

رویکرد شما چیست؟

اگر اتوماسیون را تهدید می دانید و آمادگی یادگیری نحوه استفاده از این نوع نرم افزارها را ندارید ، بله ، ممکن است کار شما تهدید شود. اما اگر شما روی توپ توپ هستید و به طور مداوم یاد می گیرید ، همانطور که بیشتر متخصصان دیجیتال باید باشند ، می توانید از اتوماسیون به نفع خود استفاده کنید ، یادگیری مهارت های جدید برای رقابتی تر شدن در بازار است.

فن آوری همیشه در حال تحول است و شرکت ها باید به فرصتهای یادگیری مداوم توجه کنند تا از کنار گذاشتن افرادی که به عنوان متخصص در فن آوری استفاده نمی کنند و از سطوح جدید فناوری استفاده می کنند ، خودداری کنند.

افرادی که می توانند تیم های خود را به صورت کارآمد سازگار و آموزش دهند و همچنین درک کنند که چگونه از ابزارهای جدید مانند هوش مصنوعی استفاده کنند ، رقابتی تر خواهند بود. اما ما باید برای چنین تغییراتی آماده باشیم و این به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

برنامه ریزی

آموزش و استخدام

استخدام

با اتمام اتوماسیون ، استخدام افرادی که مهارت بازاریابی دیجیتال دارند سخت تر است زیرا افراد در دانشگاه های سنتی آموزش نمی بینند. درجات بازاریابی سنتی نوع تأکید بر فناوری مورد نیاز نیستند تا بازاریاب بتوانند در این زمینه رقابتی باشند.

طبق گفته Burning Glass ، اکنون حدود ۴۰٪ از شغل های بازاریابی نیاز به مهارت های دیجیتالی دارند. هر ساله مشاغل دیجیتالی بیشتر و بیشتری وجود دارد ، و به طور کلی آنها با پرداخت شغل بازاریابی بیشتر هستند و همچنین برای پر کردن آنها ۱۶٪ بیشتر طول می کشند.

آژانس های بازاریابی افرادی را می خواهند که بتوانند تجزیه و تحلیل ، آمار و انواع دیگر داده های بزرگ را کنترل کنند. آنها باید بتوانند داده های بزرگ را دستکاری کنند ، اما همچنین می دانند که چگونه می توانند از ابزارهای مناسب برای این کار ، در بازاریابی و سایر مناطق استفاده کنند. علاوه بر این ، آنها باید آمادگی یادگیری استفاده از این نوع ابزارها را داشته باشند ، حتی اگر در ریاضیات یا تجزیه و تحلیل داده ها خودشان مهارت نداشته باشند.

پیمایش هرگز ایده بدی نیست

ممکن است نگران نباشیم در مورد تعداد مشاغل گمشده در بازاریابی دیجیتال به دو دلیل مهم نگران باشیم:

     

  1. بازاریابان دیجیتال در حال حاضر به شدت متکی به دانش فن آوری هستند و برای حفظ رقابت و نگه داشتن خود و همچنین مشتریان خود ، باید استراتژی ها و منابع خود را تنظیم کنند تا در صدر تغییرات و روندها بمانند.
  2.  

  3. بیشتر بازاریاب های دیجیتال در حال حاضر متنوع هستند ، و دارای طیف کاملی از مهارت ها هستند ، به این معنی که اگر یک مهارت به صورت خودکار تبدیل شود ، می توانند به راحتی محور باشند.

توضیحات شغلی همانطور که در گذشته وجود داشته استاتیک یا جابجایی نیست ، و این چیزی است که به نفع بازاریاب است. در حالی که شما ممکن است تمام مهارت ها یا تجربه ذکر شده را نداشته باشید ، احتمالاً بسیاری از آنها و تمایل قابل توجهی برای یادگیری دارید.

چیزی که بسیار ترسناک تر است و چیزی که همه بازاریابان باید از آن آگاه باشند ، سرعتی است که روند فن آوری در حال توسعه و تغییر است. شما باید در مورد به روز بودن در مورد روندهایی که از اتوماسیون مهار استفاده می کند ، به منظور تقویت سفر مشتری ، کار چند وظیفه ای ، و تولید کادری با کیفیت استفاده کنید ، طرفدار باشید. این مهم نیست که فارغ از تخصص یا پیشینه آنها چه باشد.

ماندن فعالانه در بالای روندها و به روز کردن مهارتهای شما نه تنها باعث می شود که در زمینه خود ایستادگی کنید بلکه افرادی را که با آنها کار می کنید نیز تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین بدون در نظر گرفتنبهتر است یا اتوماسیون “به دست آوردن” مجموعه ای از کارها یا مهارتهای خاص است ، بهترین بازاریاب های دیجیتال یادگیری و آموزش مداوم را در اولویت قرار می دهند.