مرحله 1: مخاطب هدف خود را تحقیق و درک کنید
مخاطب هدف خود را شناسایی کنید: با تعریف مخاطب هدف خود بر اساس جمعیت شناسی، علایق، نیازها و نقاط درد شروع کنید. درک اینکه برای چه کسی محتوا ایجاد می کنید، استراتژی محتوای شما را راهنمایی می کند.
تحقیق در مورد مخاطب انجام دهید: از نظرسنجی، مصاحبه، ابزار گوش دادن به رسانههای اجتماعی و تجزیه و تحلیل برای جمعآوری بینش در مورد اولویتها، چالشها و انتظارات مخاطب هدف خود استفاده کنید.
ایجاد شخصیت های کاربر: پرسونای کاربری دقیقی را ایجاد کنید که نشان دهنده بخش های مختلف مخاطبان هدف شما باشد. این پرسوناها به شما کمک می کنند تا محتوای خود را مطابق با نیازهای کاربر خاص تنظیم کنید.
محتوای رقیب را تجزیه و تحلیل کنید: محتوای تولید شده توسط رقبای خود را مطالعه کنید تا شکافهای موجود در بازار را شناسایی کنید و فرصتهایی برای ارائه ارزش منحصر به فرد پیدا کنید.
مرحله ۲: یک استراتژی محتوا ایجاد کنید
مرحله 3: محتوای جذاب و ارزشمند ایجاد کنید
مرحله ۴: محتوای خود را تبلیغ کنید و وفاداری کاربر را تقویت کنید
با پیروی از این چهار مرحله و اجرای 23 نکته ذکر شده در بالا، می توانید محتوای ارزشمندی ایجاد کنید که کاربران وفادار را جذب و حفظ کند و به شما کمک کند حضور آنلاین خود را رشد دهید و به اهداف تجاری خود برسید.
مرحله 1: مخاطب هدف خود را تحقیق و درک کنید مخاطب هدف خود را شناسایی کنید: با تعریف مخاطب هدف خود بر اساس جمعیت شناسی، ….