ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

الگوریتم پیج رنک

پیج رنک گوگل (PR) الگوریتمی است که به صفحات وب امتیاز و ارزش می دهد و رتبه بندی سایت ها و صفحات را انجام می دهد. شیوه امتیاز دهی پیج رنک بر اساس تجزیه و تحلیل لینک های ورودی به یک سایت است. هرچه تعداد لینک های ورودی یک سایت زیادتر باشد و سایت های بیشتری به آن لینک داده باشند، امتیاز پیج رنک آن سایت بالاتر می رود. پیج رنک عددی بین صفر تا ده است که توسط گوگل به سایت ها داده می شود.

پیج رنک یک سایت چگونه محاسبه می شود؟

گوگل برای محاسبه پیج رنک از الگوریتم ها و فرمول های ریاضی بسیار پیشرفته ای استفاده می کند. پیج رنک گوگل معمولا در هر سه الی شش ماه به روز رسانی می شود. در محاسبه پیج رنک، لینک هایی که به یک سایت داده شده اند، به عنوان یک رای به حساب می آیند. یعنی آن سایت با سایت های دیگر که از لحاظ محتوا و کلمات کلیدی یکسان هستند، مقایسه می شود و میزان محبوبیت آن سنجیده می شود. به میزانی که تعداد لینک های یک سایت بیشتر باشد و این لینک ها از وب سایت های ارزشمند و معتبر گرفته شده باشند، پیج رنک آن سایت در گوگل افزایش می یابد.

اهمیت بک لینک در پیج  رنک سایت

بک لینک

کسب بک لینک از دیگر وب سایت ها به منظور افزایش پیج رنک سایت، از اهمیت بالایی برخوردار است. هر یک از لینک هایی که به یک سایت داده می شود، در محاسبه پیج رنک گوگل لحاظ می شود. البته لازم به ذکر است که تنها تعداد لینک های دریافتی یک سایت مهم نیست، بلکه این لینک ها باید ارزشمند، معتبر و با کیفیت باشند تا گوگل برای آن ها امتیاز در نظر بگیرد.

نقش پیج رنک در سئو سایت

به این معناست که یک سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو بالا بیاید و کاربران به راحتی بتوانند آن را پیدا کنند. اگر یک سایت پیج رنک بالایی داشته باشد، احتمال اینکه در بالای نتایج جستجو دیده شود، بسیار است. به همین دلیل برای قرار گرفتن سایت در نتایج صفحه اول، باید پیج رنک سایت را بالا برد. یعنی هر چه پیج رنک بالاتر باشد، شانس دیده شدن سایت در گوگل بیشتر می شود.

لینک های نوفالو در پیج رنک محاسبه نمی شوند. اگر یک سایت، لینکش را به صورت نوفالو در سایت دیگر قرار دهد، موتورهای جستجو آن لینک را مشاهده می کنند اما در محاسبه پیج رنک لحاظ نمی کنند. می توان نتیجه گرفت لینک های نوفالو نقشی در افزایش پیج رنک سایت ندارند. از برای لینک دهی به سایت های اسپم و غیرمعتبر استفاده می شود.

نمره دهی گوگل به سایت ها

پیج رنک یک سایت نمره ای بین صفر تا ده است. صفر بدترین نمره و ده بهترین نمره است. تنها وب سایت هایی مانند گوگل، اپل، مایکروسافت دارای پیج رنک ده هستند. پیج رنک صفر یعنی اینکه وب سایت در نتایج گوگل وجود ندارد و این ممکن است به دلیل این باشد که سایت به تازگی راه اندازی شده باشد. پیج رنک یک بسیار ضعیف است اما نشان می دهد که سایت در گوگل حضور دارد. پیج رنک دو ضعیف محسوب می شود اما امید بهبود حضور در گوگل نیز همچنان وجود دارد. پیج رنک سه متوسط است و اکثر وب سایت ها دارای پیج رنک سه هستند. پیج رنک چهار، متوسط رو به بالاست و نشان دهنده این است که وب سایت در حال بهبود است. پیج رنک پنج به این معناست که وب سایت در بعضی از کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل قرار دارد. پیج رنک شش عالی است و پیج رنک هفت نشان دهنده این است که آن سایت جز بهترین های وب است. پیج رنک هشت نشان دهنده بزرگ بودن وب سایت است و پیج رنک نه مخصوص وب سایت های بزرگی چون یاهو و سی ان ان است.

چگونه می توان پیج رنک یک سایت را افزایش داد؟

به منظور افزایش پیج رنک گوگل هرگز نباید از راه هایی مثل خرید لینک، تبادل لینک، لینک دهی در سایت های غیرمرتبط، لینک سازی غیرطبیعی و… استفاده کرد. در صورت استفاده از این راه ها، سایت توسط گوگل جریمه می شود. بهترین راه برای افزایش پیج رنک سایت در گوگل، تولید محتوای مفید، با کیفیت و منحصر به فرد است. محتوای جذاب و مفید باعث می شود کاربران به صورت خودکار و طبیعی به سایت جذب شوند و لینک آن را در شبکه های اجتماعی و دیگر وب سایت ها به اشتراک بگذارند. در کل می توان گفت که باید پیج رنک سایت را به صورت طبیعی افزایش داد. از طریق نوشتن پست مهمان یا نوشتن مقاله در سایت های خبری پر بازدید می توان به صورت طبیعی، پیج رنک را افزایش داد.

لینک بیلدینگ سایت خود را با به کار بردن این تکنیک ها افزایش دهید.

همه افرادی که برای بار اول اقدام به طراحی سایت برای فروشگاه خود می کنند، به دنبال روش ها و تکنیک هایی هستند تا رتبه سایت خود را افزایش دهند. در اولین حرکت، اکثر مالکان سایت به دنبال بهینه سازی تکنیک های فنی داخلی سایت می افتند تا با رفع آن ها بتوانند ازنظر گوگل، خود را بالا بکشند؛

اما آیا فقط تکنیک های داخلی که خود بخشی از سئو است، باعث افزایش فروش و برندینگ می شود؟

بااینکه مهم ترین بخش برای افزایش رتبه سایت، بررسی سئو داخلی مانند تگ ها و ساختار وب سایت است؛ اما عواملی هستند که ما متخصصان به آن می گوییم که یکی از مهم ترین این ها، لینک بیلدینگ است.

درواقع اگر قصد زنده نگه داشتن سایت خود را دارید، بهترین روش این است که ارتباط خود را با دیگران افزایش دهید و مؤثرترین روش افزایش ارتباط ، لینک بیلدینگ است.

فقط کافی است که با چند متخصص سئو در این زمینه مشورت کنید؛ به اولین موردی که بیشتر از بقیه برای افزایش رتبه سایت تأکید خواهند کرد، همین تکنیک است: دریافت لینک از سایت های دیگر.

متأسفانه بعضی از مالکان سایت ها در تشخیص راه درست لینک بیلدینگ دچار اشتباه شده و از تکنیک های سیاه در این زمینه استفاده می کنند؛ به کارگیری این تکنیک ها شاید در چند روز ابتدایی باعث افزایش و قرارگیری رتبه سایت شما در صفحه اول گوگل شود؛ولی بعد از مدتی گوگل لینک سایت شما به خاطر دور زدن قوانین جریمه سختی خواهد کرد، به طوری که دیگر کار کردن بر روی این لینک هیچ سودی برای شما نخواهد داشت و همیشه یک برچسب منفی از گوگل خواهید داشت که در نهایت میتوانید با این لینک ها را بردارید.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم تا به شما را با روش های کمتر توجه شده در لینک بیلدینگ آشنا کنیم.

🔗🔗تکنیک های افزایش لینک بیلدینگ🔗🔗

🔗 دعوایی بین کاربر و محتوا ایجاد کنید.

هیچ چیزی مانند یک دعوا نمی تواند دو نفر را درگیر همدیگر کند؛ اما همه دعوا و درگیریها که منفی نیستند. منظور ما از درگیر کردن کاربر با محتوا یعنی همراه بودن کاربران با متن نوشته شده از اول تا آخر است به طوری که که آن ها تمایلی به قطع خواندن مطلب نداشته باشند.

این مطلب را هم بخوانید :   پنل اس ام اس

چنین محتوایی چه ویژگی هایی باید داشته باشد:

• عنوان کلیشه ای و بیربط به کار نبرید:

• مطلبتان بروز باشد

• از اول تا آخر مطلب حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید

• داستانی بنویسید. شما خبرنگار نیستید؛ بلکه یک نویسنده ای هستید که هدف شما خلق ایجاد یک متن کاربرپسند است. رک بگوییم، کاربران در دنیای اینترنت بیشتر به دنبال داستان هستند که مطلب را به آن ها بگویند.

• ساختاربندی داشته باشید. روزنامه که قرار نیست بنویسید!

• بدانید چه چیزی می نویسید، فقط دکمه صفحه کلید را لمس نکنید.

 

🔗 به اطلاعات خود پرستیژ بدهید.

همیشه بین شخص تنبل با شخصی که موفقیت هایی را به دست آورده است، تفاوت هایی در نوع برخورد وجود دارد. این مسئله هم در محتوا هم وجود دارد. چطوری؟

محتواهایی که در آن ها از شکل های خاصی برای توضیحات تکمیلی استفاده می شود، با متن و عنوان های جذاب تر نوشته می شوند و در حالت کلی به کاربران خود احترام می گذارند، بهتر از بقیه می توانند توجه بقیه را به خود جلب کنند و بک لینک بیشتری را دریافت می کنند.

به نوعی شما یک پوشش خیلی خاص به محتوای خود داده اید. این نکته را در نظر داشته باشید که محتوای شما اگر در شبکه ای قرار بگیرد، نماینده سایت شما در آنجا است؛ پس خیلی مهم است که آن را با یک حالت و شکل زیباتری بنویسید.

 

🔗 بهترین ها وبرترین ها را تولید کنید

عنوان مناسب مهم ترین عامل جذب کاربران برای خواندن ادامه متن است. در متن های خود صرفاً فقط به دنبال نوشتن یک متن روزنامه واری خالی نباشید. یکی از مناسب ترین محتواها برای تولید، معرفی برترین های یک موضوع است؛ برای مثال “۱۵ روش عالی و ساده برای پولدار شدن ” خیلی بیشتر می تواند توجه کاربران را نسبت به عنوان ” چگونه پولدار شویم ” جذب کند.
پولدار

در عنوان خود از کلمات برترین و بهترین استفاده کنید و البته اینکه حتماً در متن خود آن ها را هم به کار ببرید؛ یعنی متن با عنوان شما همخوانی داشته باشد.

اطلاعات آموزشی بیشتر در مورد استفاده از عنوان های جذاب

🔗 با منابع دوست شوید

متمایز بودن در تولید محتوا اهمیت زیادی دارد. نوشتن محتوای عادی کار خیلی سختی نیست؛ اما شما را نمی تواند متمایز کند. کاربران بیشتر به دنبال محتواهایی هستند که نیاز آن ها را پاسخ دهد، ازاین رو به دنبال راهی برای تبدیل شدن سایت خود به یک منبع غنی در حوزه کاریتان باشید؛ برای مثال اگر موضوع اصلی سایت شما آموزش زبان انگلیسی است، همه نکات و منابع آموزشی را در سایت خود به مرور قرار دهید، به این صورت سایتتان یک مرجع و منبع کامل آموزش زبان انگلیسی خواهد شد تا دیگران به سایت شما لینک بدهند.

چند نکته را بهتر در این حوزه در نظر بگیرید:

• اگر به دنبال ایجاد یک سایت منبع هستید، باید اطلاعات جامعی از تمامی محصولات، خدمات، روش ها و نکات استفاده و غیره بنویسید.

• منابع کمکی و مراکز خرید را معرفی کنید.

• اطلاعات قرارگرفته باید به روز و دقیق باشند.

🔗 از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

اینفلوئنسر مارکتینگ چند سالی است که بیشتر از تکنیک های دیگر در حال رشد است. متأسفانه بسیاری از شرکت ها فکر می کنند که اینفلوئنسرها یعنی کسانی که دارای فالوورهای بالا در شبکه های اجتماعی هستند ، هرکسی می تواند باشد؛ ولی درواقع این تصور اشتباه است.

اینفلوئنسر یعنی کسانی که دارای محبوبیت خاصی بین مردم می باشند و شما از آن ها برای تبلیغ کالا و خدمات خود استفاده می کنید. مهم ترین نکته در انتخاب یک اینفلوئنسر، این است که شغل یا محبوبیت او باید متناسب باهدف شرکت شما باشد؛ یعنی استفاده از رونالدو برای تبلیغ پوشک بچه نه تنها خنده دار است، بلکه به وجهه هر دو طرف هم آسیب خواهد رساند.

خنده

کاربران در دنیای مجازی، تبلیغاتی را که بیشتر توسط اینفلوئنسرها دنبال می شود و به اشتراک می گذارند.

در انتخاب اینفلوئنسر به این نکات دقت کنید:

• حوزه کاری شخص اینفلوئنسر باید باهدف تبلیغ شما یکسان باشد.

• اینفلوئنسر باید هدف تبلیغات و تکنیک های آن ها آشنایی داشته باشید یا به او قبل از شروع، آموزش های لازم بدهید.

🔗 خشک نباشید، رویدادی برگزار کنید

کمپین یکی از بهترین ابزارها برای دریافت بک لینک است. طراحی کمپین یک فعالیت کاملاً تخصصی است که هدف نهایی آن، برندینگ آنلاین شرکت است. یک رویداد یا کمپین اگر جذاب ایجاد شود، کاربران آن ها را در صفحات شخصی خود به اشتراک می گذارند و این به معنای مشاهده آگهی شما توسط افرادی دیگری و ورود آن ها به صفحه سایتتان است.

🔗 لابی بزنید البته از طریق پست مهمان

با بزرگان و همکاران حوزه خود آشنا شوید و به همکاری با یکدیگر بپردازید. بهترین روش همکاری هم استفاده از تکنیک پست مهمان است.

پست مهمان یعنی پستی که شما به صورت تخصصی برای سایت دیگر باهدف یکسان، می نویسید و فقط نام و آدرس لینک سایت خود را در قسمت منبع آن ها معرفی می کنید. نکته مهم در نوشتن پست مهمان این است که:

• سایتی که انتخاب می کنید باید باهدف شما یکسان باشد.

• مطلب شما باید کاملاً تخصصی و در راستای کسب وکارتان باشد و اینکه کپی هم نباشد.

• شما فقط مجاز به معرفی نام اصلی برند خود (نه کلمه کلیدی) در قسمت معرفی منبع هستید.

پست مهمان را با رپرتاژ اشتباه نگیرید. در رپرتاژ شما با نوشتن مقاله سعی در معرفی خدمات یا کالای خود دارید و از طریق کلمات کلیدی اصلی بک لینک می گیرید؛ ولی در پست مهمان شما یک مطلب تخصصی بدون لینک و دریافت هزینه ای، می نویسید. همچنین برای قرار رپرتاژ آگهی، نیاز به پرداخت هزینه هستید؛ ولی در پست مهمان چنین چیزی وجود ندارد.

 

🔗 فقط نشر دهنده نباشید، کمی توزیع کننده باشید

خیلی از نویسنده ها بدون سایت به دنبال مکانی برای انتشار نوشته های خود در دنیای اینترنت هستند. شما خیلی راحت با دعوت از این نویسنده ها، نوشته های آن ها را که مرتبط با فعالیت شما است را در سایت خود قرار دهید و به نوعی منتشر کنید؛ فقط نکته مهم اینکه باید از آن ها بخواهید که متن قرار داده شده را در صفحات خود و دیگر مکان ها منتشر کند البته خود نویسنده هم برای نشان دادن توانایی های خود این کار را انجام می دهد.