10 واقعیتی که در مورد قهوه نمی دانید | طب ایرانی

 

 

خواص و فواید قهوه

جزو آدمایی هستین که زیاد قهوه می خورین و حتی یه روز رو هم نمی تونین بدون اون به شب برسونین؟ باید بدونین که واقعیتای باحال و زیادی در مورد این نوشیدنی پرطرفدار هست که باید بدونین. در این مطلب شما رو با 10 واقعیت باحال در مورد قهوه آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشین.

مصرف قهوه با بعضی از آنتی بیوتیکا پیشنهاد نمی شه.

 

اگه مشغول مصرف آنتی بیوتیک هستین در مصرف قهوه احتیاط کنین. این نوشیدنی شامل کافئینه و نباید با آنتی بیوتیک هایی که واسه درمان عفونت های ادراری مصرف می شن خورده شه. علاوه بر این پیشنهاد می شه که قهوه به همراه داروهای آنتی هیستامین مانند «تئوفیلین» مصرف نشه. آنتی بیوتیکا در روند دفع کافئین اشکال ایجاد می کنن پس امکان داره که اندازه این ترکیب در بدن بیشتر از اندازه عادی برسه و یا این که مشکلات داروی تئوفیلین رو بیشتر کنه. البته این مسئله فقطً در مورد قهوه نیس. لازمه که در طول درمان با این آنتی بیوتیکا از مصرف چای و نوشابه های کولا هم دوری کنین چون شامل کافئین هستن. اگه واسه درمان آسم تحت درمان با تئوفیلین هستین هم این پیشنهادا رو آویزه گوشتون کنین. اگه کافئین از بدن دفع نشده و بیشتر از اندازه شه خود رو با نشونه هایی مانند تپش قلب، لرز، تعریق و حتی توهم نشون میده.

نوشیدن 3 تا 5 فنجون قهوه در روز باعث کاهش 20 درصدی خطر دچار شدن به فراموشی می شه. به نظر این محققان وجود ترکیبی به نام پولیفنول که ترکیبی آنتی اکسیدانیه بیشترین اثر رو در مقابله با فراموشی داره.

قهوه باعث کاهش وزوز گوش می شه.

 

یافته های یه تحقیق آمریکایی که در سال 2014 به چاپ رسیده نشون میده که مصرف کافئین می تونه باعث کاهش وزوز گوش شه. محققان روی 65 هزار زن داوطلب بررسیایی شروع کردن. در طول این بررسیا خانمای شرکت کننده روزانه 3 تا 4 فنجون یعنی برابر 450 تا 500 میلی گرم کافئین گرفتن. محققان دیدن که وزوز گوش در این خانوما به اندازه 15 درصد کمتر از آدمایی شده که روزانه کمتر از یه فنجون قهوه (برابر 150 میلی گرم کافئین) مصرف می کنن. به نظر محققان کافئین باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی شده و مستقیما روی گوش داخلی اثر میذاره.

نباید روزانه بیشتر از 4 فنجون قهوه نوشید.

 

قهوه دومین نوشیدنی پرمصرف در کشورای اروپاییه.

 

در کشوری مانند فرانسه قهوه دومین نوشیدنی پرمصرفه. در واقع فرانسویا قهوه خورهای قهاری هستن که بعد از آب بیشتر قهوه می خورن.

 

1 فنجون قهوه باعث کاهش خطر دچار شدن به سرطان کبد می شه.

محققان 34 تحقیق انجام شده رو بررسی دوباره کرده و در سال 2015 اعلام کردن مصرف قهوه واسه مقابله با سرطان کبد خوبه. به نظر این محققان مصرف هر فنجون قهوه در روز خطر دچار شدن به سرطان کبد رو به اندازه 14 درصد کم می کنه. این خاصیت قهوه رو مدیون وجود ترکیباتی می دونن که اثرات سموم و مخصوصا آفلاتوکسین موجود در مواد غذایی که در دچار شدن به این سرطان نقش مهمی داره رو کاهش میدن.

در سرتاسر جهان در هر ثانیه بیشتر از 1600 فنجون قهوه خورده می شه.

 

براساس آماری که در سایت آماری Planetoscope منتشر شده هرساله 400 میلیارد فنجون قهوه در جهان خورده می شه که برابر 1684 فنجون در ثانیه س.

آقایانی که قهوه مصرف می کنن کارکرد جنسی بهتری دارن.

 

یافته های پژوهشی که در دانشگاه تگزاس آمریکا آمریکا انجام شده و در ماه می 2015 به چاپ رسیده، آقایانی که روزانه یک تا دو فنجون قهوه می خورن کمتر در برابر مشکلات نعوظی قرار می گیرن. به نظر این کارشناسان این خطر متناسب با اندازه مصرف می تونه تا 40 درصد کاهش پیدا کنه. کارشناسان بر این عقیده هستن که قهوه باعث بروز یه سری از واکنشا می شه که عروق خونی موجود در آلت تناسلی مردونه رو گشادتر می کنه. این مسئله هم به گردش خون مناسب در این عضو منجر شده و نعوظ بهتری ایجاد می شه.

یافته های یه تحقیق آمریکایی که در سال 2014 به چاپ رسیده نشون میده که مصرف کافئین می تونه باعث کاهش وزوز گوش شه.

مصرف قهوه و الکل ممنوع

مصرف همزمان این نوشیدنی و نوشیدنیای الکلی خطرآفرینه. این همزمانی مصرف باعث بروز مشکلات زیادی مانند مخفی کردن اثرات افسردگی به وجود اومده به وسیله مصرف الکل، کم آبی بدن، مشکلات کلیوی و مشکل در ضربان قلب در افراد مستعد می شه.

قهوه تنها گیاه شامل کافئین نیس.

 

کافئین به طور طبیعی در بیشتر از 60 گیاه هست که علاوه بر قهوه، در چای، کولا، گیاه گوارانا و گیاه مته هم هست.

نوشیدن قهوه سدی در برابر فراموشی

قهوه واسه مغز خوبه. محققان سازمان بهداشت جهانی در سال 2014 اعلام کردن که نوشیدن 3 تا 5 فنجون قهوه در روز باعث کاهش 20 درصدی خطر دچار شدن به فراموشی می شه. به نظر این محققان وجود ترکیبی به نام پولیفنول که ترکیبی آنتی اکسیدانیه بیشترین اثر رو در مقابله با فراموشی داره. با این حال یادتون باشه که روزانه بیشتر از 3 تا 4 فنجون قهوه مصرف نکنین. بهتره از ساعت 17 به بعد هم قهوه بخورین تا خواب راحتی داشته باشین. چون کافئین موجود در این نوشیدنی باعث بروز بی خوابی به خصوص در افراد مستعد می شه.

 

منبع : تبیان

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *