ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

آشنایی کامل با HyperOS در اندروید ۱۴

کمپانی شیائومی مدتی پیش خبر از اجرای یک رابط کاربری جدید روی تلفن‌های اندرویدی خود داد. به طوری که دیگر خبری از رباط کاربری شناخته شده MIUI نیست. اما بعد از انتشار اولین نسخه از HyperOS کاربران اعلام کردند که این مورد نسبت رابط کاربری قبلی هیچ تفاوتی ندارد. به بیان بهتر آن‌هایی که قبلا با MIUI سر و کار داشته اند، بعد از برخورد با HyperOS به هیچ چیز عجیبی برخورد نکرده اند. به نظر میاید تفاوت‌های موجود در این نسخه از رابط کاربری شیائومی، بیشتر زیرپوستی باشد. ما به عنوان کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی درباره تفاوت‌های این رابط کاربری بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

HyperOS و بهینه‌سازی آن

یکی از مواردی که ظاهرا سبب تمایز این رابط کاربری با نسخه قبلی شده، سبک‌تر بودن آن است. به طوری که دیگر جا به جایی بین تسک‌ها به اندازه قبل زمان بر نخواهد بود. هایپر او اس تنها به اندازه سه و نیم گیگابایت نسبت به MIUI سبک‌تر بوده و به همین دلیل سرعت عمل آن بالاتر است. همچنین OTA یا بروزرسانی سریع‌تر بدون سیم، مصداق دیگری از آپدیت رابط کاربری در تولیدات شیائومی است.

هایپر او اس و نوآوری‌های آن

قطعا هرکاربری با نگاه به هایپر او اس و گرافیک آن حس خوبی می‌گیرد. پالت‌های رنگی که در این پوسته بکارگیری شده اند، برای شاد کردن روحیه هر فردی مناسب هستند. این پالت رنگی از عناصر زیبای طبیعی مانند گل و گیاه، کهکشان و سایر المان‌ها الهام گرفته است. مورد دیگری که در این باره باید ذکر کنیم، انیمیشن‌های جذابی هستند که بکارگیری شده اند. این انیمیشن‌ها اغلب در اطراف نوار شارژ و یا همان شارژبار دیده می‌شوند. مورد دیگری که باید درباره رابط کاربری جدید شیائومی ذکر کرد، پیشتیبانی از رندرینگ پیچیده‌تر می‌باشد. این امر سبب می‌شود که شاهد المان‌های واقع گرایانه‌تر در این رابط کاربری باشیم.

این مطلب را هم بخوانید :   بهترین شهر ایران برای فصل بهار کدام شهر است؟

امکان شخصی‌سازی در HyperOS

علی رغم تغییراتی که در بخش‌های دیگر ذکر کردیم، بخش شخصی‌سازی تغییر زیادی نکرده است. البته که برخی تغییرات ریز هم در آن دیده می‌شوند، برای نمونه می‌توان به این مورد اشاره کرد که در بخش لاک اسکرین، امکان ساخت اسکرین فراهم است. البته که می‌توانید از نمونه‌های موجود نیز ایده بگیرید. خلاصه که انواعی از استایل‌ها به کمک لایک اسکرین قابلیت پیاده‌سازی دارند. می‌توانید خودتان یک عکس را انتخاب کنید و به آن افکت بدهید. درباره منو هم باید گفت که هم امکان اجرای عمودی را داراست و هم می‌توان آن را به شکلی افقی اجرا کرد.