ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

نکات جامع پیرامون تعمیرات تخصصی آیفون

اپل یکی از محبوب‌ترین برندهای جهانی است که در فضای تکنولوژی فعالیت دارد. یکی از محصولات تولیدی این برند، گوشی‌های تلفن همراه می‌باشد. یکی از دلایل محبوبیت محصولات تولیدی اپل، تکنولوژی پیشرفته آن هاست؛ اما این بدان معنا نیست که آن‌ها دچار خرابی نمی‌شوند، بلکه آیفون نیز مانند دیگر گوشی‌های تلفن همراه به دلایل مختلفی، خراب شده و نیاز به تعمیر، پیدا می‌کنند. ما در ادامه قصد داریم نکات جامعی پیرامون تعمیرات تخصصی آیفون، بیان کنیم. با ما همراه باشید.

مشکلات رایج گوشی‌های آیفون چیست؟

برخی از مشکلات در آیفون‌ها، بسیار شایع هستند؛ به عبارت دیگر اکثر کاربران از یک سری مشکلات در آیفون رنج می‌برند که عبارتند از:

خاموشی گوشی‌های آیفون به طور خودکار

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که اکثر کاربران آیفون آن را مطرح می‌کنند، خاموش شدن خودکار آیفون می‌باشد؛ به این معنا که در زمان‌های مختلف استفاده از آیفون، ناگهان گوشی، خاموش و یا ریستارت می‌شود. دلایل مختلفی می‌تواند موجب بروز چنین مشکلی شود که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

عملکرد ضعیف باتری گوشی

مشکلات نرم افزاری

مشکلات سخت افزاری

لازمه تعمیرات تخصصی آیفون و هر گوشی تلفن همراه دیگری این است که مشکل و دلیل بروز آن به درستی، تشخیص داده شود تا بتوان متناسب با آن راه حلی ارائه داد. اما گاهی اوقات مشکلاتی که در گوشی‌های اپل رخ می‌دهد، نیاز به تعمیرات تخصصی ندارند و خود کاربران در چندین گام ساده، قادر به رفع آن خواهند بود. هر زمان که با مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون خود مواج شدید، ابتدا کارهای زیر را انجام دهید:

در وهله اول، برنامه‌ها و نرم افزارهای گوشی خود را چک کرده و هر یک از آن‌هایی را که به بدافزار، مشکوک هستند را پاک کنید؛ گاهی اوقات برنامه ای که روی گوشی همراه خود نصب می‌کنید، مشکوک به بدافزار بوده و موجب بروز مشکلات این چنینی می‌شود. اما اگر با پاک کردن برنامه‌ها، بار دیگر هم با چنین مشکلی، مواجه شدید، آیفون خود را فکتوری ریست کنید.
لازم به ذکر است که اگر پس از امتحان راه حل‌های ذکر شده باز هم متوجه این مشکل شدید، لازم است که به نماندگی‌های تخصصی آیفون برای تعمیرات تخصصی آن مراجعه کنید. کارشناسانی که در واحد تعمیرات نمایندگی‌های معتبر آیفون حضور دارند ابتدا دلیل رخداد مشکل را به خوبی بررسی کرده و پس از آن اقدام به تعمیرات تخصصی آیفون می‌کنند.

تعمیرات تخصصی آیفون

خالی شدن باتری
از دیگر مشکلات رایج در گوشی‌های اپل، خالی شدن باتری گوشی می‌باشد. جنس باتری‌های داخل گوشی‌های تلفن همراه از لیتیوم یونی می‌باشد و اغلب آن‌ها پس از مدتی استفاده، دیگر مثل روز اول، کارایی نخواهند داشت. شما هم اگر با چنین مشکلی در گوشی آیفون خود، مواجه شدید، قبل از اینکه به نمایندگی، جهت تعمیرات تخصصی آیفون مراجعه کنید، تا جایی که برایتان مقدور است، تنظیمات گوشی را برای کاهش مصرف باتری آن روی حالت‌های کم مصرف، قرار دهید. در غیر این صورت تنها راه چاره، تعویض باتری آیفون می‌باشد. در هنگام تعویض باتری گوشی همراه خود حتما دقت داشته باشید که باتری اصل را جایگزین باتری قدیمی شود تا دوباره پس از گذشت تنها مدت کوتاهی، دچار این مشکل نشوید.

کند شدن آیفون
بسیار از کاربران آیفون از مشکل کند شدن گوشی تلفن همراه خود، رنج می‌برند. یکی از عمده‌ترین دلایل کند شدن گوشی، پر شدن حافظه آن می‌باشد که مانع از عملکرد صحیح گوشی می‌شود. بنابراین اگر هنگام استفاده از آیفون خود، متوجه شد که سرعت آن کند شده است، نیازی به تعمیرات تخصصی آیفون نیستن و تنها کافیست اپلیکیشن‌ها و اطلاعات غیر ضروری را از داخل گوشی خود پاک کنید تا فضای ذخیره سازی، کمی آزاد شود. اما اگر با آزادسازی حافظه گوشی، مشکل کندی آن برطرف نشد، آن را فکتوری ریست کنید.

عدم کارکرد موقعیت یاب گوشی
عدم کارکرد موقعیت یاب و یا GPS یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات آیفون است. این روزها موقعیت یاب گوشی یکی از کاربردی‌ترین امکانات برای برخی از برنامه‌ها می‌باشد و کار نکردن آن ما را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. اگر هنگام استفاده از برنامه ای در گوشی خود، متوجه این موضوع شدید ک موقعیت یاب از کار افتاده‌است، اقدامات زیر را انجام دهید:

نخستین گام این است که مطمئن شوید، قابلیت موقعیت یاب گوشی همراه خود را فعال کرده‌اید؛ بدین منظور ابتدا به Privacy گوشی خود از طریق Setting مراجعه کنید و گزینه Location Services را انتخاب کنید تا فعال شده و اپلیکیشن مدنظرتان به موقعیت یاب، دسترسی داشته باشد.

اگر تلفن گوشی همراه آیفونتان در یک کیس و یا قاب، قرار دارد با خارج سازی گوشی از داخل قاب و یا کیس، اقدام به بررسی عملکرد GPS کنید.
یکی دیگر از راه حل‌های مشکل کار نکردن موقعیت یاب، این است که تنظیمات نتورک را ریست کنید؛ بدین منظور در قسمت Setting گوشی خود، ابتدا گزینه General، سپس گزینه Reset و در نهایت گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید.
اگر تمامی راه حل‌های ارئه شده را امتحان کردید اما باز هم موقعیت یاب آیفون تان کار نکرد، نیاز به تعمیرات تخصصی آیفون می‌باشد، زیرا به احتمال زیاد باید سنسور و همچنین سیم آنتن گوشی، عوض شود و تنها متخصصانی با تجربه، قادر به انجام آن هستند.

عدم شناسایی سیم کارت
در برخی از موارد دیده شده که پس از قرار دادن سیم کارت داخل آیفون، گوشی قادر به شناسایی سیم کارت نخواهد بود.

بنابراین شما هم اگر هر زمان که سیم کارت را داخل گوشی آیفون خود قرار داده و اما با خطاهایی نظیر Invalid SIM، No SIM Card Installed مواجه شدید، به این معناست که آیفون شما نمی‌تواند سیم کارت را شناسایی کند. راه حل‌های این مشکل، عبارت است از:

در قدم اول برای رفع این مشکل، اطمینان حاصل کنید که سیم کارت خود را به درستی داخل گوشی، قرار داده باشید؛ بدین منظور سیم کارت را یک بار از داخل گوشی خود درآورده و مجدد و با دقت کافی آن را در جای خود، قرار دهید.

اگر پس از این کار، باز هم با پیام‌های خطای عدم شناسایی سیم کارت در آیفون، مواجه شدید، سیم کارت خود را در گوشی دیگری قرار داده و مطمئن شوید که سیم کارت به درستی، کار می‌کند.
سپس گوشی خود را بررسی کنید که حالت هواپیما، فعال نباشد.
پس از اینکه تمامی بررسی‌های ذکر شده را انجام دادید و باز هم مشکل، برطرف نشده بود، گوشی خود را فورس ریستارت کنید؛ به این صورت که دکمه‌های پاور و هوم آیفون را به طور همزمان با یکدیگر فشار دهید.
در نهایت اگر باز هم گوشی قادر به شناسایی سیم کارت تان نبود، به احتمال زیاد خشاب سیم کارت گوشی دچار مشکل شده‌است؛ در این صورت باید آن را تعویض کنید. لازم به ذکر است که بری تعویض قطعات مختلف آیفون خود حتما به نمایندگی‌های تخصصی و معتبر مراجعه کنید تا قطعه‌ی اصلی را به عنوان جایگزین قبلی به شما بدهند.

هنگ کردن صفحه نمایش
عوامل مختلفی می‌تواند منجر به هنگ کردن صفحه نمایش گوشی‌های آیفون شود و همانطور که تا به اینجا به آن اشاره نمودیم، نمایندگی های تعمیرات تخصصی آیفون، ابتدا به طور جامع، مشکل و علل رخداد آن را بررسی کرده پس از آن اقدام به رفع مشکل می‌کنند. هنگ کردن صفحه نمایش آیفون، معمولا مرتبط با عملکرد نادرست ال سی دی گوشی هاست. اگر در حال استفاده از گوشی آیفون خود هستید و صفحه نمایش آن هنگ می‌کند، ابتدا کارهای زیر را انجام دهید:

ابتدا آیفون خود را ریستارت کنید؛ بدین منظور دکمه‌های پاور و هوم را به طور همزمان با یکدیگر نگه دارید؛ در اکثر اوقات مشکلات مربوط به هنگ کردن گوشی با ریستارت کردن آن رفع می‌شود، اما اگر این کار را انجام دادید و باز هم صفحه نمایش آیفون، هنگ کرد، گوشی را فکتوری ریست کنید.
اگر با انجام راه حل‌های ذکر شده باز هم صفحه نمایش گوشی آیفون شما هنگ کرد، حتما به نمایندگی‌های تعمیرات تخصصی آیفون مراجعه کنید، زیرا به احتمال زیاد نیاز است که ال سی دی آیفون خود را تعویض نمایید و از آنجایی که کیفیت ال سی دی، بسیار حائز اهمیت است، از اعتبار نمایندگی اطمینان حاصل کنید.

مشکلات بروزرسانی سیستم عامل آیفون
یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران آیفون از آن رنج می‌برند، اختلال در عملکرد آیفون پس از آپدیت سیستم عامل می‌باشد. اگر شما هم گوشی آیفون خود را بروزرسانی کرده و اما پس از آن، عملکرد گوشی، مختل شد، نیاز است که نسبت به تعمیرات تخصصی آیفون اقدام کنید؛ بدین منظور باید به نمایندگی‌های معتبر تعمیرات آیفون، مراجعه کنید و مشکل پیش آمده را با آن‌ها در میان بگذارید تا متخصصان حاضر در واحد تعمیرات نمایندگی به شما در رفع آن، کمک کنند.

نمایش هاله ای قرمز روی صفحه نمایش
اگر هنگام کار با آیفون خود، متوجه نمایش هاله‌های متمایل به قرمز رنگ روی صفحه نمایش گوشی خود شدید، ابتدا دلیل بروز مشکل را شناسایی کنید. یکی از دلایل رخداد این مشکل، یک باگ نرم افزاری می‌باشد که بسته به شدت باگ، راه رفع آن متفاوت است. برخی از بهترین راه حل‌های مشکل ایجاد هاله ی قرمز رنگ روی صفحه نمایش آیفون عبارت است از:
ابتدا آیفون خود را فورس ریستارت کنید؛ به این صورت که دکمه‌های پاور و هوم آیفون را به طور همزمان با یکدیگر نگه دارید.
اگر پس از انجام این کار، باز هم با چنین مشکلی مواجه شدید، گوشی همراه خود را ریست فکتوری کنید.
اگر مدت کمی از بروزرسانی سیستم عامل آیفون تان می‌گذرد و پس از آن با این مشکل مواجه شده‌اید، گوشی همراه خود را دانگرید کنید.
پس از اینکه تمامی اقدامات بالا را انجام دادید و باز هم هاله‌های قرمز رنگی روی صفحه نمایش گوشی همراه خود، مشاهده کردید، حتما به نمایندگی تعمیرات تخصصی آیفون مراجعه کنید تا متخصصان، دلیل رخداد آن را بررسی کرده و اقدام به رفع آن کنند.

عدم دریافت صدا هنگام تماس
اگر هنگام برقراری تماس با افراد، صدایی از طرف مقابل، دریافت نکردید، ابتدا علت آن را دریابید. گاهی اوقات مشکلات نرم افزاری می تواند موجب بروز چنین مشکلی شود و گاهی هم از کار افتادن اسپیکر مکالمه. راه‌های رفع این مشکل، عبارت است از:
در وهله اول، دکمه ولوم آیفون را به منظور افزایش صدای آن، فشار دهید؛ اگر با این کار، مشکل به وجود آمده، برطرف نگردد، اطراف اسپیکر آیفون خود را تمیز کنید؛ در برخی از موارد دیده شده که چیزی روی گوشی همراه چسبیده و مانع از خروج صدا از اسپیکر می‌شود.
از غیر فعال بودن بلوتوث آیفون خود، اطمینان حاصل کنید؛ در صورتی که بلوتوث آیفون، فعال باشد امکان اتصال بلوتوث به صورت خودکار به دستبند هوشمند، هدست بلوتوث و یا گجت دیگری وجود دارد که مانع از دریافت صدا از طرف مقابل پشت گوشی همراه می‌شود.
همچنین از غیرفعال بودن گزینه Phone Noise Cancellation نیز در آیفون خود، اطمینان حاصل کنید؛ بدین منظور به Setting رفته و گزینه Accessibility را انتخاب کرده و در همین صفحه بررسی کنید که آیا گزینه Phone Noise Cancellation فعال است یا خیر؟
یکی دیگر را راه‌های رفع این مشکل این است که گوشی همراه خود را ریستارت کنید؛ به این صورت که دکمه‌های پاور و هوم آیفون را به طور همزمان با یکدیگر نگه دارید.
همچنین اگر پس از اینکه گوشی آیفون خود را آپدیت کرده‌اید، این مشکل در گوشی همراهتان رخ داده‌است، آیفون را دانگرید کنید.
اگر با انجام تمامی راه‌های ذکر شده، باز هم با چنین مشکلی در آیفون خود مواجه شدید، گوشی خود را ریست فکتوری کنید.
در غیر این صورت تنها راه رفع آن این است که به یک نمایندگی معتبر به منظور تعمیرات تخصصی آیفون، مراجعه کنید.

شارژ نشدن آیفون
از دیگر مشکلاتی که برخی از کاربران آیفون با آن مواجه می‌شوند، شارژ نشدن گوشی همراه می‌باشد. معمولا تمامی افراد، هنگامی که با چنین مشکلی مواجه می‌شوند، ابتدا به منظور اطمینان از سالم بودن پریز برقی که شارژر خود را به آن متصل کرده بوده‌اند، آن را به پریز برق دیگر نیز وصل می‌کنند، اگر باز هم گوشی شارژ نشد، مشکل از شارژر و یا خود آیفون می‌باشد.

برای اینکه تشخیص دهید مشکل از شارژر است و یا گوشی، شارژر را به آیفون دیگری وصل کنید؛ اگر گوشی شارژ نشود یعنی مشکل از شارژر است و باید آن را تعویض کنید، در غیر این صورت مشکل از خود آیفون می‌باشد.

اگر پس از بررسی شارژر و آیفون خود، متوجه شدید که مشکل از شارژر است، ابتدا سوکت را داخل پورت شارژر، به جهات مختلف حرکت دهید؛ در این صورت اگر شارژ، قطع و وصل شد، نشان دهنده بروز مشکل در سوکت شارژ آیفون می‌باشد.

از دیگر روش‌های رفع این مشکل، این است که ابتدا آیفون خود را به شارژر متصل کنید و دکمه‌های پاور و هوم گوشی خود را به طور همزمان با یکدیگر به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا گوشی، فورس ریستارت شود.

اما اگر تمامی راه حل‌های ارائه شده را امتحان کرده و باز هم مشکل شارژ نشدن آیفون تان رفع نشد، حتما نسبت به تعمیرات تخصصی آیفون اقدام کنید.

شکستگی و ترک خوردگی ال سی دی
انواع گوشی‌های آیفون بسیار حساس هستند و به همین منظور باید با احتیاط از آن‌ها استفاده کرد، اما گاهی اتفاق می‌افتد که در اثر برخورد با شی و یا زمین‌خوردن، ال سی دی آن می‌شکند و یا اینکه دچار ترک خوردگی می‌شود؛ تنها راه رفع آن، این است که نسبت به تعویض ال سی دی گوشی تلفن همراه خود، اقدام کنید.

داغ شدن آیفون
در بسیاری از موارد دیده شده که کاربران علت داغ شده آیفون را جویا می‌شوند. یکی از عمده‌ترین دلایل داغ شدن
گوشی همراه، نصب بازی‌های سنگین در گوشی می‌باشد؛ بنابراین اگر بازی سنگینی روی گوشی آیفون خود نصب کرده و با چنین مشکلی مواجه شده اید حتما بازی‌های را پاک کنید. اما اگر بازی سنگینی داخل گوشی خود نریخته و نصب نکرده‌اید و اما داغ می‌شود، نیاز به تعمیرات تخصصی آیفون است؛ حتما در اسرع وقت به یک نمایندگی تخصصی و معتبر مراجعه کنید و مشکل را با کارشناسان واحد تعمیرات در میان بگذارید تا به شما در رفع آن، کمک کنند.

روشن نشدن آیفون
گاهی اوقات دیده شده که آیفون به طور ناگهانی در حین کار، خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود؛ این مشکل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به آب خوردن، سوختن برد و … اشاره نمود. راه‌های ابتدایی برای رفع این مشکل عبارت است از:

در وهله اول، دکمه‌های هوم و پاور گوشی را به مدت 30 ثانیه با یکدیگر فشار دهید، اگر پس از گذشت این مدت، لوگوی اپل را روی صفحه نمایش گوشی خود مشاهده نمودید، گوشی روشن خواهد شد.
اما گاهی اوقات دلیل رخداد این مشکل، جدی است و نیاز به تعمیرات تخصصی آیفون دارد.

عدم کارکرد صحیح دوربین
اگر هنگامی که دوربین گوشی خود را باز کرده و اما با یک صفحه سیاه رنگ، مواجه شدید، ابتدا کارهای زیر را انجام دهید:
فورس ریستارت کردن تقریبا یکی از راه حل‌های اکثر مشکلات رایج در آیفون می‌باشد؛ اگر متوجه کار نکردن دوربین آیفون خود شدید، نیز ابتدا آیفون را با نگه داشتن دکمه‌های هوم و پاور، فورس ریستارت کنید.

اگر پس از آپدیت کردن آیفون با مشکل کار نکردن دوربین خود مواجه شدید، آن را دانگرید کنید.
اگر کارهای فوق را امتحان کردید و اما باز هم مشکل رفع نشد، جهت تعمیرات تخصصی آیفون خود به یک نمایندگی معتبر و تخصصیی مراجعه کنید.

سخن پایانی
ما در این مطلب، سعی کردیم مشکلات رایج گوشی‌های آیفون را به همراه یک سری راه حل ارائه دهیم تا هنگامی که با چنین مشکلاتی مواجه شدید، ابتدا راه حل‌های ذکر شده را انجام داده و در صورت رفع نشدن آنها، اقدام به تعمیرات تخصصی آیفون کنید. از اینکه وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب، صرف نمودید، بی نهایت متشکریم. اکنون در پایان این مقاله، شما عزیزان می‌توانید سوالات و نظرات خود را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

این مطلب را هم بخوانید :   انواع کارتریج و نحوه انتخاب بهترین کارتریج