ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

فروش و پخش لوله کاروگیت +{ استعلام قیمت به روز 1401}

با این تفاوت اساسی که لوله کاروگیت عمدتاَ برای انتقال فاضلابهای محوطه ها و فضاهای باز پخش لوله کاروگیت پروژهای استفاده میشود. همان طور که ذکر شد مواد اولیه پلی اتیلن نقشی اساسی در تعیین قیمت پایه لوله کاروگیت 250 میلیمتر دارد . آنها به دنبال موادی بودند که هم از پلاستیک ساخته شده باشند و هم بتوانند فشار خاک را برای مدت طولانی تحمل کنند و هم قیمت مناسبی داشته باشند تا نیازهای لوله کشی برطرف شود. ایستادگی حرارتی: لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی قابلیت تحمل دما تا 50 سانتیگراد را داراست. لولههای دوجداره کاروگیت (CORRUGATED PIPE) یکی از انواع لوله پلیاتیلن دوجداره بوده که از دو لایه بیرونی و داخلی تشکیل شده که لایه بیرونی آن مواج و فنری اما لایه داخلی صاف و یکدست است. به لحاظ ظاهری این لولههای داره حفره و سوراخهایی بر روی سطح خود هستند؛ حفره هایی که به نفوذپذیری هرچه بیشتر لوله کاروگیت فاضلاب بهداشتی کمک می کند. این محصول که از پلی اتیلن ساخته شده به عنوان ایمن ترین و بی اثرترین محصول از لحاظ شیمیایی شناخته میشود و از لحاظ زیست محیطی کاملاً ایمن تلقی میشود. اولین لوله دوجداره فاضلابی در سال ۱۹۶۵ در آمریکا ساخته شدند و اولین تحقیقات آن از سال ۱۹۶۰ در موسسه تحقیقات کشاورزی آمریکا شروع شد.

 

اتصالات کاروگیت از پلی اتیلن ساخته شده و عمر مفید آن حدود ۵۰ سال می باشد، بنابراین مقاومت بسیار بالا و همچنین عمر مفید طولانی از جمله مزیت های این نوع اتصالات محسوب می شود. لوله های پلی اتیلنی که در سایز های زیر ۵ اینچ یعنی ۱۲۵ میلیمتر تولید می شوند، بصورت کلاف های ۵۰ و ۱۰۰ متری می باشد.بهمین حمل این لوله ها بسیار کم هزینه هستند. همچنین سوختی که ما برای حمل و نقل یا گرمایش از آن استفاده می کنیم با استفاده از لوله کشی فرآوری و توزیع می شود از جمله کاربردهای دیگر آن می توان به سیستم های برق، مواد غذایی، رنگ، داروها، کاغذ، پلاستیک ها، و مواد شیمیایی و خیلی چیز های دیگر که همگی در تأسیسات سراسر لوله کشی حاصل می شوند اشاره کرد. علت استقبال از این لولهها در مقایسه با موارد مشابه استحکام بالا، دوام زیاد، مقرون به صرفه بودن، سبک و قابل حمل بودن آنها است. البته در موارد بسیار بسیار کم و محدودی، از پلیکا برای فاضلاب محوطه ای و از لوله فاضلابی دوجداره نیز برای درون ساختمان استفاده میشود. از کاروگیت به منظور جمع آوری و انتقال فاضلاب استفاده میشود. در واقع این محصول به منظور استفاده در شبکههای جمع آوری آبهای سطحی و آب باران و همچنین آبیاری باغها و مزارع کشاورزی کاملاَ قابل قبول است.

هر دو گونهی لوله پلیکا و کاروگیت به منظور جمع آوری و انتقال فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرند. لوله های کاروگیت در مواردی مورد استفاده قرار میگیرند که ویژگی هایی همچون انعطاف پذیری، استحکام و دوام مهم باشد مورد استفاده قرار میگیرند. هر دو گونهی لوله پلیکا و کاروگیت به خواسته عده آوری و انتقال فاضلاب مورد به کار گیری قرار میگیرند. لوله های کاروگیت که در بازار برای مصارف مختلف به کار می روند، ویژگی های منحصر به فردی دارند که موجب تمایز آن ها از لوله های قدیمی تر شده است. آب آشامیدنی به کمک شبکه گسترده ای از طریق لولهها برای مصارف روزانه به دست ما می رسد. در لوله کشی ها دو واژه برای لوله وجود دارد، واژه pipe جهت انتقال سیالات از یک مکان به مکان دیگر به فاصله نسبتا زیاد و واژه tube برای گردش سیالات در داخل یک سیستم محدود به منظور انتقال انرژی و یا سیستم های ابزار دقیق مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.

 

در فاصله ۱ متری ساختمان ها باید با بتن در همان سطح پایین ترین نقطه فونداسیون پر شود. برخی از لوله های دوجداره کاروگیت برای انتقال آب و فاضلاب، برخی دیگر برای سیستم های آبرسانی و زهکشی کشاورزی و بعضی از آن ها برای نصب در کارخانه های تولید مواد شیمیایی و صنایع وابسته به آن مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو هدف آنها بهبود سیستم سلامت جمعی بود تا هر فرد بتواند از آن بهرهمند باشد. لوله کاروگیت در کارخانه در ابعاد متنوع، 110 تا 3000 میلی متر و با استفاده از تکنولوژی اکستروژن ساخته می شوند. البته که بر طبق استانداردها این محصولات بایستی قدرت تحمل حداقل ۳۱٫۵ کیلونیوتون بر متر مربع را به شکل مقاومت مکانیکی داشته باشند. لوله عبارت است از استوانه ای تو خالی که برای انتقال محصولاتی مانند سیالات، گازهای فاضلاب، پودرها، دانه های ریز و یا خیلی ریز و یا محصولات دیگر از آن استفاده و بهره برداری می شود. در ادامه به برخی از کاربردهای فراوان صنعتی و غیرصنعتی این محصولات اشاره خواهیم نمود. در آخرین مرحله، از لوله کاروگیت تولیدی نمونه برداری می شود و واحد کنترل کیفیت آزمون هایی را به منظور تعیین تطابق محصول در طول فرایند تولید با مشخصات لازم و بهینه سازی تنظیمات، انجام می دهند.

این مطلب را هم بخوانید :   تاریخچه ساخت اتو بخار و معرفی انواع اتو بخار تفال

 

مناسب برای زیرسازی جاده ها: از این تجهیزات در سایزهای مختلف به منظور زیرسازی جاده ها و بزرگراه ها استفاده میشود. با توجه به اهمیت بهینه بودن وزن واحد طول لوله ها و امکان رقابتی بودن محصول تولید شده در سایزهای بالاتر یعنی از 800 تا 2500 میلیمتر، متخصصین شرکت نشاگسترپردیس تغییراتی را در شکل پروفیل دیواره لوله ایجاد نمودند و باعث شد علاوه بر پاس کردن حدود مجاز استانداردهایی مانند INSO 9116 برای لوله های دوجداره با دیواره ساختمند، وزن واحد طول لوله بهینه تر شود. برای سایزهای 2000 میلی متر جوش الکتروفیوژن کاربرد دارد. سرعت ساخت این لولههای خاص و کاربردی آنچنان بالاست که میتوان در شبانه روز با یک خط، بیش از 120 متر از این تجهیزات را تولید نمود. گرچه که این موضوع در لولههای بتنی، تنها با تحمل فشارهای خود لوله فراهم است. با توجه به منحصر بفرد بودن شرایط هر پروژه روش و نوع مصالح مصرفی برای ساخت فونداسیون باید توسط مهندس زئوتکنیک انتخاب گردد. ساخت لوله های دوجداره پلی اتیلن به روش کاروگیت اسپیرال و اسپیرال در قطرهای داخلی بالاتر از 800 میلیمتر تا 2500 میلیمتر این امکان را می دهد تا از این نوع لوله ها در ساخت مخازن ذخیره آب و اسید بتوان استفاده کرد.

 

۲ – جوشکاری زیر پودری یا :SAW جوشکاری در این روش با کمک الکترود بوده و ماده اولیه در آن به صورت لوله در آمده و محل اتصال لبه­ ها با الکترود جوشکاری می­شوند و برای جلوگیری از ارتباط مواد مذاب با هوا، الکترود را با پودر مخصوص محافظت می­کنند که البته گاهی اوقات از گاز خنثی مثل CO2و آرگون نیزاستفاده می­گردد. مواد سنگین و جامد در کف آن ته نشین می شوند و مواد سبک تر (مثل روغن و چربی ها) در سطح می مانند. لوله های پلی اتیلن به دلیل نادر بودن لوله های سوراخ دار و همچنین متغیر بودن طول و عرض سوراخ ها که مزیتی فوق العاده موثر به شمار می آید، اهمیت بالایی دارند. همچنین این استاندارد، موج دار بودن و زبری جدارههای بیرونی لوله را نشان میدهد که برای کاربردهای زیر زمینی مناسب باشد. خط تولید دارای CO EXTRUDER می باشد که قابلیت تولید لوله های پلی اتیلنی خط دار (آبی و زرد و نارنجی و قهوه ای ) را دارد. از همین رو تولید لوله فاضلابی دوجداره برای هر سرزمینی دارای اهمیت خاص خود است. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله های کاروگیت تحت فشار برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند.

 

کاربردهای گسترده: از لوله کاروگیت به عنوان یک کانال زیرزمینی و لوله انتقالی فاضلاب برای کاربری ها و پروژه های گوناگونی بهره گرفته میشود. خاصیت مولکولی مواد پلیمری، استفاده از لوله پلی اتیلن دوجداره را در محیطهای خورنده و نامناسب مانند زمینهای شور را امکانپذیر می سازد. جهت جلوگیری از آسیب دیدن اورینگ استفاده از روان کننده های غیرنفتی مانند مایع ظرفشویی به جای روان کننده های نفتی ( گریس و نظایر آن) صورت پذیرد. خریدار لوله کاروگیت فاضلابی می تواند با مراجعه به شعب مختلفی که کارخانه های تولید کننده ایجاد می نمایند، به راحتی به هر اندازه و حجمی که خواسته باشند، این گونه کالا را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند. برای به دست آوردن تازه ترین قیمت لوله کاروگیت، باید به فروشندگانی مراجعه نمود که این محصول را به صورت عمده و جزئی عرضه می کنند. ویژگی هایی از جمله قیمت پایین، انعطاف و مقاومت بالا و هزینه های پایین نگهداری و تعمیر لوله اسپیرال کاروگیت سبب شده در صنایع مختلف کاربرد داشته باشد، در ادامه مقاله به تفصیل ویژگی های آن را مورد بررسی قرار می دهیم. و دوم اینکه این لولههای بیشتر برای مقاومت در برابر فشارهای بیرونی کاربرد دارند؛ و نه فشارهای داخلی!