ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

با جت ها و هواپیماهای شخصی رهبران، پادشاهان و میلیاردرهای سرشناس جهان آشنا شوید

شاید جای تعجب نداشته باشه که خیلی از رهبران، پادشاهان و افراد پولدار جهان با به کار گیری جتا و هواپیماهای بزرگ شخصی سفر کنن اما نکته باحال اینه که ناوگان هوایی شخصی بعضی از این افراد بیشتر از ۱ میلیارد پوند قیمت داره.

شرکت «Air Charter Service» که در مورد کرایه کردن جتای چارتری واسه بزرگان و افراد بانفوذ و پولدار فعالیت داره گزارشی با جزییات فراوون رو از هواپیماهای شخصی ۱۳ چهره معروف بین المللی جفت و جور کرده. در این گزارش اطلاعاتی در مورد این هواپیماها، ارزش و واقعیاتی در مورد فضای داخلی و امکانات امنیتی اونا ارائه شده که با شنیدن اونا دهنتون از تعجب باز می مونه. اینم بگیم که قیمتای ارائه شده تنها قیمت هواپیمای اصلی مورد استفاده شخص بوده و قیمت هر پوند ۴٫۸۲۵ تومن محاسبه شده.

در ادامه این مطلب می تونین اطلاعات جالبی رو در مورد این موضوع بدست بیارین پس با ادامه متن همراه باشین.

۱۳- هواپیمای ملکه الیزابت دوم- ارزش: ۷۸٫۶ میلیون پوند (۳۷۹٫۲۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

ملکه الیزابت، خونواده سلطنتی و اعضای دولت کشور بریتانیا واسه سفرهای طولانی خود از اسکادران شماره ۳۲ نیروی هوایی این کشور استفاده می کنن. این اسکادران شامل دو هلی کوپتر AW109  واسه سفرهای کمتر از ۱٫۰۰۰ کیلومتر، ۶ هواپیمای  BAE-125 واسه مسافتای تا ۳٫۰۰۰ کیلومتر و ۴ هواپیمای اندازه متوسط BAE-146 میشه. ملکه الیزابت هم اینکه یه هلی کوپتر شخصی سیکورسکی مدل  Sikorsky S-76 Spirit به عنوان بخشی از مایملک خونواده سلطنتی هم در اختیار داره.
قیمت لوازم اسکادران شماره ۳۲ نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده.

تا چند سال پیش خونواده سلطنتی از هواپیماهای اجاره ای بوئینگ ۷۴۷ یا بوئینگ ۷۷۷ واسه شرکت هواپیمایی سلطنتی یا ویرجین آتلانتیک ایرویز واسه سفرهای طولانی استفاده می کردن اما امروزه سفرهای مهم خود رو با هواپیماها و هلی کوپترهای نیروی هوایی سلطنتی انجام میدن.

۱۲- هواپیمای حسن البلقیه سلطان برونئی- ارزش: ۱۷۰ میلیون پوند (۸۲۰٫۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

حسن البلقیه، سلطان برونئی یه جت شخصی ایرباس A340-212 با لقب «قصر پرنده » (Flying Palace) داره که واسه خرید اون ۸۰ میلیون پوند هزینه شده و ۹۵ میلیون پوند دیگه هم صرف مدرن شده کردن اون گردیده. این هزینه شامل اضافه کردن قطعات فلزی و چوبی با ارزش و جواهرات قیمتی به کابین پادشاه و جاگذاری یه باک اضافی بوده که قدرت پرواز هواپیمای سلطان رو تا ۱۵٫۰۰۰ کیلومتر زیاد می کنه.

تا حالا تنها ۳ هواپیمای ایرباس A340-212 در این اندازه تولید شده.
سلطان برونئی و خونواده اش هم اینکه صاحب یه بوئینگ ۷۴۷-۴۳۰ مدرن شده، یه بوئینگ ۷۶۷-۲۷۰ و دو هلی کوپتر سیکورسکی مدل Sikorsky S-70 هستن.

۱۱- هواپیمای شی جین پینگ رییس جمهور چین- ارزش: ۱۹۵ میلیون پوند (۹۴۰٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

دبیر کل حزب کمونیست چین و رییس جمهور این کشور ناوگان هوایی شخصی نداره و واسه سفرهای خود از دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ واسه شرکت هواپیمایی ملی چین استفاده می کنه که هزینه ساخت هر کدوم از این هواپیماها ۱۹۵ میلیون پوند برآورد شده.
از اون جایی که هر دو هواپیما واسه پرواز مسافران عادی هم استفاده میشن، بعد از اجاره شدن واسه سفرهای رییس جمهور به دقت به وسیله تیم امنیتی ایشون مورد بررسی قرار می گیرن که ممکنه هفته ها به طول برسه. بعد یه کابین بزرگ همراه با یه اتاق خواب، دفتر کار در اون تعبیه شده و بعد از پایان سفر رییس جمهور به شکل اولیه برگشته و به شرکت هواپیمایی مالک برگردونده می شه.

۱۰- هواپیمای حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین- ارزش: ۱۹۵ میلیون پوند (۹۴۰٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

شاه بحرین به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان جهان شناخته می شه.
هواپیمای رسمی مورد استفاده اون از سرکت هواپیمایی سلطنتی بحرین بوده و در کل ایشون از ۶ هواپیما واسه سفرهای خود استفاده می کنه: یه جت بوئینگ مدل تجاری BBJ2، دو بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰، یه بوئینگ ۷۶۷-۴۰۰ER، یه جت گلف استریم G-IV و یه هلی کوپتر Bell 430. هر کدوم از این هواپیماها منحصراً واسه مسافرتای خونواده سلطنتی و افراد عالی رتبه کشور استفاده میشن.

تازگیاً هم یه بوئینگ ۷۶۷-۴۰۰ER  و یه جت بوئینگ تجاری Jet BBJ2 به این ناوگان هوایی اضافه شده.
در مورد فضای داخلی این هواپیماها اطلاعات زیادی در دست نیس اما اعلام شده که در هواپیمای بوئینگ ۷۶۷-۴۰۰ER دو مکان جدا از هم هست که بخشی از اون  یه اتاق نشیمن فوق العاده مجهز و دیگه اتاقی خصوصی واسه گفتگوه. در کابین خلبانا هم اتاق خواب و مکان استراحت مجزایی در نظر گرفته شده که از کابین خلبانی جدا میشه.

۹-هواپیمای نور سلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان- ارزش: ۱۹۵ میلیون پوند (۹۴۰٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

نورسلطان نظربایف در سال ۲۰۱۶ از ۱۵ کشور به طور رسمی دیدن کرده که ۱۴۰ ساعت پروازی و مسافتی بیشتر از ۹۹٫۰۰۰ کیلومتر رو شامل می شه.
ناوگان هوایی رییس جمهور قزاقستان شامل ۱۰ هواپیما و هلی کوپتر در نوعای جورواجوره که همه اونا فقط به وسیله رییس جمهور مورد استفاده قرار نمی گیرن. نطربایف از یکی از هلی کوپترهای پیشرفته Mil Mi-8 واسه سفر به نقاط صعب العبور یا سفرهای کوتاه و واسه سفرهای بیشتر از ۲٫۵۰۰ کیلومتری هم از هواپیماهای Bombardier СRJ-200 و Embraer-135 شرکت ملی هواپیمایی این کشور استفاده می کنه.

در میون این ناوگان هوایی، نظربایف از هواپیماهای Airbus A320-214 (CJ) Prestige، Airbus A321-211 (CJ) و Airbus A330-243 Prestige واسه سفرهای بسیار مهم و مهمانیای حکومتی استفاده می کنه.

۸- هواپیمای ترزا مینخست وزیر بریتانیا- ارزش: ۱۹۵ میلیون پوند (۹۴۰٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

اسکادران شماره ۳۲ نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا تازگیاً یه هواپیمای ایرباس A330 رو به قیمت تقریبی ۱۹۵ میلیون پوند و واسه مسافرتای ترزا می و دیگه اول وزیران آینده این کشور خریداری کرده. این هواپیما با گنجایش ۱۶۰ مسافر از همه هواپیماهای موجود در این لیست بزرگ تر بوده اما در مقایسه با هواپیماهای دیگه بزرگان جهان معمولی به نظر می رسه. هزینه تعمیرات و آماده سازی اون ۱۵ میلیون پوند برآورد شده و دولت این کشور ادعا کرده که با خرید این هواپیما صرفه جویی زیادی در هزینه های پروازهای چارتری بزرگان این کشور انجام داده.

این هواپیمای ایرباس بخش ایشون آی پی بسیار کوچیکی داره که فقط دو صندلی راحتی در اون قرار داره و پردهایی هم در اون تعبیه شده.
هم اینکه این هواپیما ۵۸ صندلی کلاس اقتصادی واسه وزرا و معاوناننخست وزیر و ۱۰۰ صندلی هم واسه خبرنگاران داره.

۷- هواپیمای فرانسوا اولاند رییس جمهور قبلی فرانسه- ارزش: ۲۱۰ میلیون پوند (۱٫۰۱۳٫۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

هواپیمای بسیار لوکس و مجهز Airbus A330-200 مورد استفاده فرانسوا اولاند رییس جمهور قبلی فرانسه حدود ۲۱۰ میلیون پوند قیمت داشت. این هواپیما یه مرکز مدیریت اضطراری داشت که فرماندهی بزرگان دولت و ارتش در مواقع اضطراری رو ممکن می ساخت. هم اینکه در این هواپیمای بزرگ یه اتاق خواب بزرگ با حموم، یه اتاق تعویض لباس، یه دفتر کار، یه اتاق گفتگو و گفتگو با دیواره های عایق صوتی با گنجایش ۱۲ نفر و یه اتاق فرماندهی کوچیک تعبیه شده بود. هم اینکه فضایی واسه وزرا و نمایندگان مجلس هم در این هواپیما وجود داشت. علاوه بر این ایشون در دوران ریاست جمهوری از دو هلی کوپتر Dassault Falcons 7Xs واسه سفرهای کوتاه استفاده می کرد.

۶- هواپیمای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان- ارزش: ۲۳۵ میلیون پوند (۱٫۱۳۳٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

مهم ترین هواپیمای مورد استفاده آنگلا مرکل یه ایرباس A340-313X VI به نام کنراد آدنور (اولین صدراعظم آلمان بعد از جنگ جهانی دوم) است. البته ایشون هواپیماها و هلی کوپترهای دیگری هم در اختیار داره که واسه نیروهای نظامی این کشور هستن از جمله یه هلی کوپتر مدل Eurocopter AS532 که واسه سفرهای داخلی و سفر به کشورای همسایه استفاده می شه.
هم اینکه مرکل از ۴ هواپیمای بزرگ دیگه واسه سفرهای دوردست خود استفاده می کنه از جمله یه هواپیمای Bombardier Global 5000 به ارزش تقریبی ۵۵ میلیون پوند و دو هواپیمای ایرباس A319-133X CJ که هر کدوم ارزشی برابر ۱۱۵ میلیون پوند دارن.

این مطلب را هم بخوانید :   ردپای پوتین در پشت‌پرده یکی از گران‌قیمت‌ترین پارک‌های جهان

هر دو هواپیمای ایرباس A340-313X گنجایش حدود ۱۵۰ مسافر رو داشته و در داخل اونا اتاقکایی واسه استراحت، حموم، اتاق خواب، اتاق کار و یه سالن کنفرانس و البته یه اتاق با دیواره های عایق صوتی واسه مذاکرات سیاسی تعبیه شده.
هواپیماهای صدراعظم آلمان با سیستمای دفاع ضد موشکی و باکای اضافی بنزین مجهز شدن که امکان پرواز بدون توقف تا ۱۳٫۵۰۰ کیلومتر رو جفت و جور میسازن و میشه با به کار گیری اونا فاصله شهر برلین تا شهرهای واشنگتن، پکن و ریودوژانیرو رو بدون توقف پیمود.

۵- هواپیمای رومن آبراموویچ سرمایه دار روس- ارزش: ۲۳۵ میلیون پوند (۱٫۱۱۳٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

این میلیاردر روسی هواپیماهای زیادی در اختیار داره از جمله یه هواپیمای بوئینگ ۷۶۷-۳۳AER بسیار مجهز و گرون. درون این هواپیما خوب مجهز شده و یه سالن غذاخوری با گنجایش ۳۰ نفر، یه آشپزخانه، یه دفتر کار و یه اتاق خواب دو نفره هم در اون تعبیه گردیده. در دکوراسیون داخلی این هواپیما از فلزات و چوبای قیمتی استفاده شده و سیستم دفاع ضد موشکی مخصوص با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیون دلار هم روی اون نصب گردیده که اونو به یه هواپیمای مطمئن تبدیل می کنه.

۴- هواپیمای آلیشر عثمانف میلیاردر روس- ارزش: ۲۷۰ میلیون پوند (۱٫۳۰۲٫۷۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

آلیشر عثمانف یکی از ثروتمندترین مردان روسیه یه جت ایرباس A340-300 مدل تجاری داره که بزرگ ترین جت تجاری موجود در کنفدراسیون روسیه هستش.
ارزش هواپیمای شخصی این سرمایه دار روس ۲۳۸ میلیون دلار بوده که با هزینه های ترمیما و تغییرات به ۲۵۰ میلیون دلار هم رسیده. این هواپیمای ۴ موتوره مقدار زیادی سوخت مصرف می کنه و در کل واسه عثمانف بیشتر از ۳۵۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته.

۳- هواپیمای ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه- ارزش: ۳۶۰ میلیون پوند (۱٫۷۳۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

هواپیمای مورد استفاده ولادیمیر پوتین یه هواپیمای روسی مدل IL-96-300PUه که به خاطر مسائل امنیتی در کل ۴ فروند از این هواپیما در اختیار ریاست جمهوری روسیه قرار داره.
وقتی که خبر سفر اون به کشوری مخابره می شه هر چهار هواپیما آماده پرواز می شن که بعد از پرواز هواپیمای اصلی حامل پوتین، سه هواپیمای دیگه هم به دنبال اون راه می افتن و جز مقامات رسمی کسی نمی دونه که ایشون در کدوم هواپیما حضور داره.

در هر کدوم از این هواپیماها سیستمای ارتباطی ایمنی تعبیه شده که امکان به کار گیری این هواپیماها به عنوان یه مرکز فرماندهی واسه مواقع لازم رو امکانپذیر می سازه. پوتین با داشتن ناوگانی بزرگ تشکیل شده از ۶۸ هواپیما و ۶۴ هلی کوپتر بزرگ ترین ناوگان هوایی دنیا رو در اختیار داره.

طول هواپیمای  IL-96-300PU سفید رنگ و بالای اون هر کدوم ۶۵ متر بوده و سرعت اون به ۹۰۰ کیلومتر در ساعت هم می رسه و توانایی طی مسافتای طولانی بدون توقف رو هم داره.
در کابین این هواپیما از پرده ای گرون و رگهای طلا استفاده شده و دکوراسیون داخلی اونم نئوکلاسیک و بسیار مجلله. در هر کدوم از این هواپیماها یه دفتر کار بزرگ، یه اتاق خواب و یه باشگاه ورزشی به طور کاملً مجهز تعبیه شده و هم اینکه روکش خارجی مخصوص هواپیما اونو تقریباً نامرئی کرده و یه سیستم مشکل در رادارها و یه سیستم دفاع ضد موشکی بسیار پیشرفته هم روی هواپیما نصب گردیده که اونو از هر خطر حمله هوایی محفوظ نگه می داره.

براساس برآورده ها با تعدیلاتی که در هر کدوم از این هواپیماها مثل تغییر و تجهیز کابین حضور رییس جمهور، تسلیحات امنیتی و ارتباطی و دیگه لوازم نظامی در اون انجام گرفته قیمت اون به ۳۶۰ میلیون پوند می رسه.

۲- هواپیمای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا- ارزش: ۷۸۶ میلیون پوند (۳٫۷۹۲٫۴۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

هر هواپیمایی که رییس جمهور آمریکا ازش استفاده کنه «Air Force One» نامیده می شه.
معمولاً دونالد ترامپ از دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰B استفاده می کنه که هر کدوم از اونا به مدت ۲۵ سال مورد استفاده رییس جمهورهای کشور بودن که معنیش اینه که دونالد ترامپ قدیمی ترین ناوگان هوایی دنیا رو در این فهرست داره.

بوئینگ ۷۴۷ اولین هواپیمای دوطبقه، دور برد و پرظرفیت در جهان بود. این هواپیمای بزرگ ۷۰ متر طول داشته و طول هر بال اونم ۶۵ متره و سرعت اونم به ۱٫۰۰۰ کیلومتر در ساعت می رسه. هواپیمای رییس جمهور آمریکا توانایی سوختگیری در هوا رو داره و میشه از اون به عنوان یه مرکز مدیریت بحران مجهز در مواقع اضطراری استفاده کرد و هم اینکه خطوط ارتباطی ماهواره ای اختصاصی بسیار ایمنی هم در اون هست.

این هواپیما در زمان ساخت بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار قیمت داشت که با در نظر گرفتن تعدیلات و تغییرات انجام گرفته در اون ارزش هواپیمای رییس جمهور آمریکا حالا به ۱ میلیارد دلار می رسه.

طراحی داخلی این هواپیما به وسیله نانسی ریگان همسر رییس جمهور رونالد ریگان انتخاب شده.
کابین این هواپیما ۳۷۰ مترمربع فضا داشته و یه اتاق خواب، یه حموم، یه باشگاه ورزشی کوچیک و یه دفتر کار هم در اون تعبیه شده.
علاوه بر این هواپیمای رییس جمهور فضای کافی واسه ۷۰ مسافر و ۲۶ خدمه و هم اینکه همراهان ایشون و خبرنگاران رو هم داره.
باحال این که یه مرکز بیمارستانی کوچیک و مجهز هم در این هواپیما تعبیه شده که میشه از اون به عنوان اتاق عمل هم استفاده کرد.

۱- هواپیمای تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر- ارزش: ۱٫۲ میلیارد پوند (۵٫۷۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن)

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و یکی از ثروتمندترین مردان جهان هستش.
ناوگان هوایی شخصی اون و خونواده اش ۱٫۲ میلیارد پوند قیمت داره.
ایشون در هر سفر مهم بیشتر از ۱٫۰۰۰ نفر از جمله خونواده، اعضای دولت و خدمتکاران رو داره.
حتی لیموزینای مورد علاقه اش هم در این سفرها ایشون رو همراهی می کنن. معمولاً سفرهای اون با هواپیماهای زیادی انجام میشه طوری که یه بار در سفر به ژاپن ناوگان هواپیمایی حامل ایشون و همراهانش به ۱۰ فروند هواپیمای بزرگ می رسید.

در سفرهای کوتاه و شخصی، امیر قطر، خونواده اش و اعضای دولت معمولاً از یه آژانس هواپیمایی خصوصی به نام «Qatar Amiri Flight» استفاده می کنن که تا آخر آگوست سال ۲۰۱۶ دارای ۱۴ فروند هواپیما بود. امیر قطر هم اینکه یه هواپیمای ایرباس A319-100 (CJ)، سه ایرباس  A320-200، دو ایرباس A330-200، دو بوئینگ ۷۴۷-۸ BBJ، یه ایرباس А۳۱۰-۳۰۰، یه ایرباس А۳۴۰-۲۰۰، یه ایرباس А۳۴۰-۳۰۰ و یه ایرباس А۳۴۰-۵۰۰ هم در اختیار داره.

هم اینکه اون در بعضی از موارد از یه جت تجاری Bombardier Global Express BD-700-1A10 و یه هواپیمای C-17 Globemaster III کلاس نظامی واسه سفرهای شخصی استفاده می کنه.