ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

ردپای پوتین در پشت‌پرده یکی از گران‌قیمت‌ترین پارک‌های جهان

محله دور و بر کاخ کرملین، یعنی زاردیادیه در ۸ قرن گذشته با تحولات بسیاری همراه بوده.
این منطقه در قرن ۱۶ میلادی، محل زندگی خونواده های اشرافی بشمار می رفته. در قرن ۱۹ میلادی به سرزمینی واسه یهودیا تبدیل شد و بعدا به‌عنوان محلی واسه ساخته شدن بلندترین آسمون‌خراش مسکو و بزرگ‌ترین هتل جهان انتخاب شد.

در سال ۲۰۰۶ میلادی، دولت روسیه با بولدوزر این هتل رو تخریب و صاف کرد.
زمین اونم چندین سال دست‌نخورده و به صورت متروکه موند.

اما وقتی ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۲ میلادی به دور و بر این محله جا به جایی مکان کرد، از شهردار مسکو درخواست کرد تا این زمین وسیع رو به یه پارک بزرگ و قشنگتر تبدیل کنه.

این پارک، در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی گشایش یافت. البته، مراحل ساخت و تکمیل سالن شیشه‌ای-بتنی در مرکز پارک بازم ادامه داره.

«پارک زاریادیه» با قیمتی حدود ۴۸۰ میلیون دلار الان یکی از گران‌قیمت‌ترین پارک‌های جهان بشمار می‌رود.

در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی، «پارک زاریادیه» در قلب پایتخت مسکو گشایش شد.
یه معمار نیویورکی از موسسه هنری Diller Scofidio + Renfro مسئولیت طراحی و ساخت این فضای سبز ۱۳۰ هزار و ۵۰۰ متر مربعی رو بردوش داشت.

از مهمترین ویژگیای این پارک، راه پیاده‌روی عابرین روی مسیرهای آویزون و متحرکه.

زاریادیه، اولین پارک اصلی شهر مسکو در ۶۰ سال گذشته بشمار میره. آخرین فضای سبز بزرگ این شهر، پارک دوستی بود که پر از درختان و مجسمه های تاریخیه که در سال ۱۹۵۷ میلادی ساخته شدن.

این مطلب را هم بخوانید :   راهنمای ثبت نام کارت اهدای عضو ؛ چگونه پيوند كارت بگیریم؟

این پارک هم اینکه دارای رستوران، بازار، موزه در فضای باز و نمایشگاه‌های چندرسانه‌ایه که به نمایش تاریخ مسکو می‌پردازند. هم اینکه دارای یه آمفی‌تئاتر در فضای بازم هست که گنجایش ۵ هزار نفر رو داره.

در پارک زاریادیه منطقه ای هست که طراحان به اون «اقلیم کوچیک» لقب دادن. این اقلیما شامل توندرا، استپ، جنگلی و مردابیه که هر کدوم چشم‌انداز متفاوتی از کرملین دارن.

سالنی که از شیشه و بتن ساخته شده در بهار ۲۰۱۸ تکمیل می شه و گشایش پیدا می کنه.

به خاطر اینکه زاریادیه یکی از گران‌قیمت‌ترین پارکای جهان بشمار میره، این پروژه از طرف سیاست‌مداران خارجی و ساکنین مسکو با اعتراضات بسیار زیادی همراه بوده.
بسیاری هم فکر می کنن که این پارک بخش بسیار کوچیکی از مرکز مسکو رو پوشش داده و این در حالیه که حومه این شهر بزرگ به بازسازی و تعمیرات اساسی نیازمنده.

البته طرفداران این طرح هم بیان داشتن که زاریادیه فضای سبز کافی واسه افزایش آمار پیاده روی در شهر مسکو رو زیاد می کنه و به سلامت شهروندان کمک بسیاری می کنه.

به گفته معمار پارک، زاریادیه رابط گم‌شده‌ایه که مجموعه بناهای مشهور جهانی و فرم فضای شهری در قلب مسکو رو تکمیل می کنه.