ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

اشتباهات رایج بیماران که به تشخیص نادرست پزشکان بخش اورژانس می انجامد

آمار مراجعه به بخش اورژانس بیمارستانای جور واجور در سراسر جهان رقم بالا و قابل توجهیه. مثلا آمار مراجعه کنندگان به بخش اورژانس در بیمارستانای آمریکا در سال ۱۳۹۱ شمسی، حدود ۱۳۰ میلیون نفر بود.

یکی از مهم ترین وظایف بیماران در مراجعه به اینجور مراکزی دادن اطلاعات کافی به پزشکان این بخشه تا اونا بتونن اون مریضی رو به درستی تشخیص بدن. بدیش اینه نبود انتقال درست اطلاعات در رابطه می تونه به گمراهی پزشکان معالج برسه و با تشخیص اشتباه و تجویز ناجور دارو، مخاطراتی رو واسه مریض به همراه داشته باشه.

بعضی از اشتباهات عادی بیماران در مراجعه با بخش اورژانس بیمارستانا رو با هم تقدیم حضوتون می کنیم:

توضیح حال درست و خلاصه شده ای رو در اختیار دکتر قرار نمی دین

پزشکان بخش اورژانس فرصت کافی ندارن تا به همه امراض شما از دوران کودکی تا حالا گوش بدن چون که انبوه دیگری از بیماران در پشت در اتاق اونا منتظر هستن. پس بهتره که توضیح کوتاهی از اتفاقی که واسه تون افتاده رو به دکتر توضیح بدین. دکتر «دیوید نیومن» مسئول یکی از بخشای مرکز پزشکی «جون هاپکینز» بالتیمور هم به این تاکید می کنه.

از ترتیب حوادث یادداشت ورداری نمی کنین

دکتر «نیکول فرنکس» از مسئولان بیمارستان «اِموریِ» تکزاس میگه وقتی که وضعیت جسمی مناسب و نرمالی ندارین شروع به نوشتن دردها کنین و الگویی از اونا رو تو ذهن خود داشته باشین. ایشون از تجربه خود میگه که خیلی از بیماران در زمان مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان، توضیح مشخصی در مورد چیزی که تا رسیدن به بیمارستان تجربه کردن ندارن. به خاطر همین هم واسه دکتر بسیار سخته که به تشخیص درست دست پیدا کنه.

از گذشته پزشکی خود آگاهی ندارین

وقتی که به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می کنین، اولین باریه که میان دکتر بخش اورژانس و شما ملاقاتی انجام شده و هیچ کدوم از دو طرف در مورد دیگری چیزی نمی دونه. بنابرای اگه به دیابت گرفتار هستین، فشار خون تون بالاست یا مریضی خاصی در خونواده تون هست اونو با دکتر مطرح کنین.

دکتر فرانکس میگه با دکتر تون رو راست باشین و به سئوالای احتمالی که از شما پرسیده می شه خوب جواب بدین.

داروهایی که می خورید رو نمی شناسید

حتما از فهرست تموم داروهایی که می خورید یادداشت ورداری کنین یا اینکه اونا رو در موبایل خود داشته باشین. داروهای شما می تونن اطلاعات مهمی رو در اختیار دکتر بذاره.

دکتر فرانکس میگه، علاوه بر این داروها، هر نوع حساسیت احتمالی، نوع پاسخگویی بدن تون به دارو و یا هر نکته ای که مربوط به گذشته س اما به روند درمان الان شما کمک می کنه در اختیار دکتر کشیک در بخش اورژانس بذارین.

سئوالات مناسبی نمی پرسید

اینکه از پزشکی که مراجعه کردین، سئوالاتی رو با ادب سوال کنین اهمیت زیادی داره.
پس بهتره که از پرسیدن سئوال ترس نداشته باشین. دکتر نیومن میگه در مورد وضعیت سلامتی تون و جدی بودن چیزی که واسه تون پیش اومده جویا شید. هم اینکه با پرسیدن سئوال از نشونه هایی دیگری که امکان داره با حادتر شدن وضعیت تون پیش بیاد خبردار شین.

این مطلب را هم بخوانید :   از زابل تا چابهار: نگاهی به استان فراموش‌ شده‌ای به نام سیستان و بلوچستان

از اثرات جانبی داروهایی که واسه تون تجویز شده سوال کنین. اگه در مورد اون مریضی مطالعه کردیده اید و در مورد مطالبی که خوندین سئوالی به ذهن تون می رسه حتما از دکتر کشیک سوال کنین.

از روشن تر شدن وضعیت سلامتی تون ترس دارین

وقتی که پای سلامتی تون در میان باشه از پرسیدن سئوال در این باره افسوس نکنین. بعید نیس که مریض در مورد وضعیت سلامتی خود دچار پریشونی و گیجی شه.
پس، واسه روشن شدن جریان واسه خودتون، از دکتر تون سئوال سوال کنین.

دکتر «گوردن شیف» از پزشکان بخش زنان بیمارستان بوستون در ماساچوست میگه: “مریض حتما باید در مورد تشخیصی دکتر خود، سئوالاتی سوال کنه.
دست کم باید مطمئن شه که چیزی که دکتر به اون گفته رو خوب فهمیده س.”

مهم ترین عضو خونواده رو با خود همراه نمی کنین

وقتی که به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می کنین، عزیزترین فرد خونواده خود رو واسه کاهش سطح استرس تون با خود همراه کنین چون که فردی که شما رو دوست داره شاید به نکاتی اشاره می کنه که خودتون از یاد بردین.

دکتر «استفان اندرسون» که مسئول بخش خدمات رسان به مریضایی که سکته کرده انده هم به این جریان تاکید کرده و میگه با این کار دو چشم و دو گوش بیشتر رو با خود همراه می کنین.

به خودتون اعتماد کافی ندارین

اگه در مورد تشخیص دکتر شک دارین و دو دل هستین به دکتر دیگری مراجعه کنین. دکتر نیومن میگه وقتی که در مورد تشخیص تون دچار دودلی هستین شاید اگه چند روز، بازبینی دوباره ای به اون داشته باشین بهتر باشه چون که در بعضی مواقع نگرانی شما تنها یه «پارانویا» است. با این حال واسه اینکه خطری سلامتی تون رو تهدید نکنه اون دودلی خود رو پیگیری کنین.

قضیه رو پیگیری نمی کنین

وقتی که از بخش اورژانس بیمارستان خارج میشین باید حتما پیشنهادای دکتر اورژانس رو جدی بگیرین. مثلا اگه اون به شما پیشنهاد کرده که به یه متخصص مراجعه کنین حتما این کار رو انجام بدین.

دکتر فرانکس میگه حتما باید وضعیت پیش اومده رو با دنبال کردن اون برطرف کنین چون که شاید به دلیل نبود پیگیری دوباره اون مسئله واسه تون اتفاق بیفته.