ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

۱۸ دانشگاه ممتاز اتریش برای تحصیل ایرانیان در سال ۲۰۱۹

تحصیل در اتریش یکی از مقصدهای جذاب واسه تحصیل ایرانیان در اروپا بوده و در سالهای گذشته به دلیل پایان تحصیل رایگان ایرانیان در سوئد و فنلاند، در بالاترین جایگاه توجهات خواهندگان تحصیل در بیرون مرز کشور قرار گرفته. دانشگاه های اتریش به دو زبون انگلیسی و آلمانی آموزش میدن و دانشگاه های معتبر در این کشور به خصوص واسه دانشجویان رشته های فنی و مهندسی در دسترسه. اگه علاقمند به تحصیل ارزون قیمت و به زبون انگلیسی یا آلمان در دانشگاه های اتریش هستین، فهرست ۲۰ دانشگاه خوب و ممتاز اتریش که در سال ۲۰۱۸ مورد ارزشیابی اداره کل علم آموختگان وزارت علوم ایران قرار گرفته رو در نظر داشته باشین. اگه خواهان ارز دانشجویی به قیمت دولتی هستین، فقط باید در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شید.

اگه خواهان تحصیل در اتریش با ارز به قیمت دولتی هستین، باید گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه های اتریشی زیر رو به مهر سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین رسونده و به همراه روادید تحصیلی اتریش و پرداخت هزینه مربوطه، مدارک رو در سامانه نشا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آپلود کنین تا نامه معرفی به بانک واسه شما صادر شه.
اگه هنوز به اتریش نرفته و تازگیا پذیرش تحصیلی گرفتین، ترمی ۶ هزار دلار به شما پرداخت نمی شه و با گذاشتن وثیقه، می تونین مقداری ارز اولیه بگیرین تا گواهی اشتغال به تحصیل رو به مهر سفارت ایران در وین برسونین.

دانشگاه های اتریش واسه خیلی از رشته های پزشکی هم مورد تایید وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی ایرانه و بخاطر این، تعدادی از دانشجویان ایرونی علاقه مند تحصیل در گروه علوم پزشکی، دانشگاه های اتریش رو واسه ادامه تحصیل انتخاب میکنن. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که دانشگاه های اتریش مثل دانشگاه فنی وین، رشته های زیادی در مقاطع کارشناسی تا دکترا به زبون انگلیسی داشته و شما می تونین با آیلتس و تافل، واسه ادمیشن اپلای کنین. اگه خواهان تحصیل دکترا در دانشگاه های اتریش به زبون انگلیسی هستین، پیشنهاد میکنیم که با استادان اتریشی در دانشگاه مقصد مشورت کنین و اطلاعات لازم رو بدست بیارین. بعضی وقتا ادمیشن براساس vacancy هاییه که در سایت دانشگاه های اتریش اعلام می شه و البته فرصتای بورسیه به شکل اسکولارشیپ و financial aids هم در اختیار دانشجویان قرار داره.

موضوعی که واسه تحصیل در دانشگاه های اتریش باید در نظر داشته باشین اون هستش که این دانشگاه ها معمولا یه ترم به دانشجویان خود فرصت میدن تا در یکی از ده ها دانشگاه طرف قرارداد در سراسر جهان مشغول به تحصیل شن. این  تحصیل میتونه در اروپا یا آسیا و حتی آفریقا و آمریکا باشه. یعنی اگه شما ادمیشن ارشد یا دکترا از دانشگاه های اتریش بگیرین، میتونین تا به شکل exchange student به یکی از دانشگاه های اروپا یا آسیا یا آمریکا رفته و ادامه تحصیل داده و نمرات دروس پاس شده رو به دانشگاه مبدا انتقال بدین.

دانشگاه های اتریش، شهریه کمی از دانشجویان واسه تحصیل دریافت میکنن و واسه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دریافت بورسیه تقریبا وجود نداره. اما سورسای زیادی واسه دریافت بورس از دانشگاه های اتریش هست که با مراجعه به سایت دانشگاه های اتریش می تونین این اطلاعات رو بدست بیارین. هم شرکتای اتریشی و هم موسسات بین المللی موجود در اتریش مثل سازمان ملل متحد و هم نیکوکاران اتریشی به شکل پروژه هایی که در اختیار دانشگاه ها قرار میدن، فرصتای بورسیه خوبی رو واسه خواهندگان بین المللی (international applicants) جفت و جور میکنن که زمینه خوبی واسه تحصیل ارزون یا رایگان در دانشگاه های اتریش میشه.

این مطلب را هم بخوانید :   آیا این میوه، بحران کمبود شکلات را برطرف می کند؟

دریافت ادمیشن از دانشگاه های این کشور، تضمینی واسه دریافت روادید تحصیلی اتریش نیس و شما باید به محض دریافت ادمیشن، نسبت به دریافت وقت مصاحبه از سفارت اتریش تو تهران اقدام و مدارک رو به تایید وزارت علوم و امور خارجه کشورمون و سفارت اتریش برسونین. گرفتن وقت سفارت اتریش در سالای گذشته به دلیل حمله خواهندگان کمی سخت شده و بخاطر این، واسه عقب نیفتادن از روند تحصیل، باید به محض دریافت ادمیشن نسبت به دریافت وقت سفارت دست به کار شین.

تحصیل در دانشگاه های AUSTRIA در رشته های علوم انسانی و علوم مهندسی به زبون انگلیسی در دسترسه. اما اگه خواهان مهاجرت و اقامت در AUSTRIA پس از تحصیل هستین، یادگیری زبون آلمان اکیدا پیشنهاد می شه.
مخصوصا واسه کسایی که خواهان مهاجرت و ادامه تحصیل در کشور سوییس یا آلمان هستن. مالیات در AUSTRIA کمتر از آلمانه اما فرصتهای شغلی در آلمان به مراتب بهتر از اتریش میشه.

  •  University of Innsbruck
  • University of Vienna

  • Vienna University of Technology
  • Johannes Kepler Universtiät Linz

 

  • Karl-Franzens- Universtiät Graz
  • Universtiät Salzburg

 

  • Akademie der bildendenKünste Wien

  • Montan universität Leoben

  • Technische Universtiät Graz

  • Universität Klagenfurt

  • Universität für angewandte Kunst Wien
  • Universität für Bodenkultur Wien

  • Universität für künstlerische und industrielle Gestaltung Linz

  • Universität für Musik und darstellendeKunst Graz

  • Universität für Musik und darstellende Kunst Wien

 

 

  • Universität Mozarteum Salzburg

 

  • Veterinärmedizinische Universität Wien

  • Wirtschaftsuniversität Wien

 تحصیل در دانشگاه های این کشور احتیاجی به مدرک GRE-GMAT نداره اما در اختیار داشتن این دو مدرک واسه دریافت بورس تحصیلی واسه مقطع دکترا پیشنهاد می شه.

با اینکه شرط لازم یا کافی واسه ادمیشن نیس.

واسه تحصیل در این کشور از مقطع دیپلم یا کارشناسی، به سایت سفارت اتریش تو تهران مراجعه یا به سایت وزارت آموزش عالی این کشور مراجعه کنین.

هزینه تحصیل در دانشگاه های وین و سالزبورگ، ترمی ۳۵۰ تا ۸۰۰ یوروه و به صورت هرساله ۷۵۰ تا ۱۷۰۰ یورو رو شامل  می شه. هزینه زندگی در این کشور دیدنی و تاریخی اروپا که لوکیشن فیلم نوستالژیک آوای موسیقی هم بود، واسه هر فرد (بدون همراه) در ماه مبلغی برابر ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه بوده که این مبلغ شامل هزینه خوابگاه ، محل اسکان ، خورد و خوراک و… هستش.
واسه افراد متاهل این مبلغ به ۱۱۰۰ یورو  هم می رسه. بدین صورت که هزینه واسه فرد ۷۰۰ یورو و به ازای هر همراه مبلغ ۴۰۰ یورو حساب می شه.

هرساله به این رقم ۱۰ درصد اضافه کنین.