ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

قیمت شیشه سکوریت

برای محاسبه و آنالیز قیمت شیشه سکوریت عوامل مختلفی تاثیر گذار است. در ابتدا باید بگوییم که یک شیشه سکوریت ابتدا در مرحله اول به صورت خام تهیه و تولید می گردد که شامل مراحل برش شیشه، ابزار زدن دور شیشه مانند دیاموند یا تراش یا لول براق می شود در صورت لزوم سوراخکاری روی شیشه می شود.نوع شیشه مصرف شده در قیمت تأثیرگذار است که می‌تواند نازک یا ضخیم باشد که از ضخامت ۴ میل تا ۲۰ میل موجود است .

نوع ابزار انتخابی برای محیط شیشه در قیمت شیشه سکوریت حائز اهمیت است. تعداد و نوع سوراخ کاری روی شیشه در قیمت شیشه سکوریت تاثیر گذار است .

برای محاسبه قیمت یک شیشه سکوریت به‌صورت اجرتی از ضخامت شیشه به ازای هر متر مربع جهت آنالیز قیمت شیشه سکوریت استفاده میکنند که حدوداً به ازای هر میل ضخامت شیشه مبلغ ۱۵ هزار تومان می باشد که اگراین شیشه ۱۰ میل باشد هزینه یا اجرت سکوریت شدن یک شیشه۱۰ میل حدودا ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود اما این تنها اجرت سکوریت شدن شیشه می باشد و مبلغ خود شیشه هم به این عدد اضافه می شود که حدود قیمت یک متر مربع شیشه ۱۰ میل سوپر کلیر با خدمات دیاموند مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به صورت خام می باشد که با جمع این دو عدد می توان گفت که قیمت تمام شده شیشه ۱۰ میل سوپر کلیر سکوریت شده مبلغ ۴۰۰ هزار تومان است اما برای استعلام قیمت شیشه سکوریت با همکاران ما تماس بگیرید که در اسرع وقت نسبت به ارائه لیست قیمت شیشه سکوریت اقدام نمایند.

تولید شیشه سکوریت:

شیشه های سکوریت در کوره طی یک مرحله عملیات حرارتی داخل کوره سکوریت قرار می گیرند که به صورت افقی روی کانوایر و غلطک وارد کوره میشوند در داخل کوره المنت هایی وجود دارد که به صورت عرضی داخل کوره قرار دارند که هم در پایین و هم در بالا یعنی در زیر و روی شیشه قرار دارند که در فواصل منظمی نسبت به هم نصب شده است در ابتدا شیشه زیر المنت برقی قرار می گیرد و شیشه تا ۲۰۰ درجه گرم می شود سپس وارد فضای اصلی کوره قرار می گیرد که به مرحله خمیری شدن می رسد در این مرحله هر شیشه بسته به نوع ضخامت شیشه شروع به حرکت افقی رفت و برگشتی می‌کند و مانع از خم شدن و خمیری شدن شیشه وریختن آن داخل کف کوره سکوریت می‌کند چون اگر این حرکت رفت و برگشتی نباشد شیشه در ابتدا خمیری شدن فرو می‌ریزد. مقدار حرکت رفت و برگشتی حدود ۳۰ تا ۵۰ سانت می باشد. سپس شیشه سکوریت در معرض حرارت کنترل شده کوره قرار می گیرد یعنی حرارت روی شیشه وحرارت زیر شیشه باید کاملاً کنترل شده و برابر باشد که در غیر اینصورت شیشه به علت این عدم هماهنگی  می تواند به صورت کمان تبدیل شود وخم شود بعد از طی زمان لازم در این مرحله شیشه از قسمت المنت کوره خارج می شود و به قسمت دمنده کوره هدایت می شود که توسط فن های هوا بسیار قوی هوای سرد را از زیر و روی شیشه روی آن می دمند و شیشه را سریع از دمای ۷۰۰ درجه به ۱۰۰ درجه کاهش می دهد در این مرحله می توان گفت شیشه به‌صورت کامل سکوریت شده است.

انواع کوره سکوریت:

کوره سکوریت المنتال

کوره سکوریت کانوکشن

کوره سکوریت ترکیبی( برقی- گازی)

کوره سکوریت کانتینیوس

کوره های سکوریت از نظر ساختار و کارکرد به دونوع و کوره سکوریت کانوکشن و کوره سکوریت کانتینیوس تقسیم می‌شوند.

در کوره سکوریت کانوکشن از سیستم المنت استفاده شده است و دمای داخل کوره توسط فن و دمنده در نقاط مختلف کوره جابجا می شود و تقریباً تمامی قسمت ها هم دما می‌شوند و وقتی شیشه داخل کوره سکوریت قرار می‌گیرد باید حرکت رفت و برگشتی کنند تا شیشه به صورت کامل سکوریت گردد و برای هر ایستگاه بارگذاری شیشه و زمان سکوریت شدن محدودیت وجود دارد چون باید صبر کنیم تا پارت قبلی داخل کوره سکوریت شود و خارج شود و سپس شیشه های جدید را وارد سکوریت کنیم.

اما نوع دیگرکوره سکوریت که کوره کانتینیوس می‌باشد این مشکل را حل کرده است و شما نیازی به صبرکردن ندارید و نیازی نیست به صورت پارت پارت شیشه را بارگذاری و وارد نمایید این مدل از کوره سکوریت که از نامش پیداست به معنای کوره ادامه دار است و در حقیقت طول کوره بلندتر از کوره کانوکشن است و تعداد المنت ها بیشتر شده و حدود دو برابر کوره معمولی طول دارد و حدود ۶ متر طول دارای المنت است و به جای ساکن ماندن شیشه داخل کوره تعداد المنت ها و طول کوره بیشتر شده است و شیشه هم طی این مسیر با همان زمان قبلی کاملا سکوریت می شود و از کوره خارج می‌شود این کوره در زمان شما صرفه جویی می کند و شما می توانید روزانه دو هزار متر مربع شیشه را سکوریت نمایید.

ابعاد کوره های سکوریت هم مختلف است و از عرض ۱۰۰ سانتیمتر تا عرض ۳۵۰ سانتیمتر دارای تنوع می باشد که کوره های سایز کوچک جهت تولید شیشه های صنعتی استفاده می شود و از کوره های بزرگ جهت تولید شیشه های سکوریت ساختمانی استفاده می‌شود. امروزه بهترین برند کوره های سکوریت مربوط به کشورهای آلمان ،ایتالیا و چین می‌باشد.

ویژگی شیشه سکوریت:

شیشه سکوریت یا شیشه میرال نوعی از شیشه می باشد که طی یک عملیات حرارتی در کوره تبدیل به شیشه سکوریت میشود شیشه های سکوریت از شیشه‌های خام تولید می شوند و نسبت به شیشه های خام برتری‌هایی دارند که عبارتند از:

شیشه سکوریت در مقابل حرارت تا ۴۰۰ درجه مقاوم هستند.

شیشه سکوریت نسبت به  شیشه خام ۷ برابر در مقابل ضربه مقاوم هستند.

شیشه های سکوریت قابل برش و اصلاح و تغییر سایز نیستند.

وزن حجمی شیشه های سکوریت ۲۵۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

ضریب سختی شیشه سکوریت ۸ می باشد.

شیشه های سکوریت را فقط با الماس می توان خراش یا خط دار کرد.

تنها ماده شیمیایی که روی شیشه سکوریت تاثیرگذاراست اسید فلوریدریک است.

این مطلب را هم بخوانید :   7 تفریح خاص کیش؛ (تفریحات پرطرفدار کیش)

امنیت شیشه سکوریت بسیار بالا است و در صورت شکست هیچ خطری ندارد.

شیشه های سکوریت در صورت شکست به قطعات خیلی ریزتقسیم می شود.

شیشه های سکوریت در دو نوع جام ویژه یا جامبو یا سایز استاندارد تولید می‌شود.

شیشه های سکوریت از کنج شیشه به ضربه بسیار حساس و ضعیف هستند.

 کاربرد شیشه سکوریت:

از شیشه های سکوریت در موارد گوناگون و صنعت های مختلفی استفاده میشود.

از شیشه سکوریت در پارتیشن شیشه ای، حمام شیشه ای، بالکن شیشه ای

استفاده از شیشه سکوریت در نمای ساختمان، نرده شیشه ای، پنجره های دوجداره

استفاده از شیشه سکوریت در فروشگاهها و مغازه ها و مراکز تجاری و نمای مغازه‌ها و پاساژها

استفاده از شیشه سکوریت در ساخت آکواریوم ها و استخر های شیشه ای به صورت چند لایه سکوریت لمینت

استفاده از شیشه سکوریت در صنعت لوازم خانگی، دکوری، آشپزخانه، پزشکی، آرایشی

استفاده از شیشه سکوریت در شیشه های امنیتی خودرو،صرافی، جواهری، بانک

استفاده از شیشه سکوریت در شیشه های خم نمای ساختمانهای مدرن

استفاده از شیشه سکوریت در صنعت خودروسازی به صورت سکوریت ولمینت

استفاده از شیشه سکوریت در صنعت هوایی نظامی و هواپیماسازی و موشک سازی با تکنولوژی خاص

استفاده از شیشه سکوریت در ساخت پله های شیشه ای،دیوار شیشه‌ای، ستون شیشه ای

استفاده از شیشه سکوریت در کف شیشه ای و سقف شیشه ای و آب نمای شیشه ای

خودکشی در شیشه سکوریت به چه معناست؟

در شیشه های سکوریت گاها دیده می شود که شیشه سکوریت بدون هیچ دلیلی داخل قاب نصب شده شکسته و پودر شده است و اکثرا مشتریان قابل به تشخیص علت این پدیده نیستند به این نوع از شکست شیشه سکوریت اصطلاحاً خودکشی شیشه میگویند. علت خودکشی شیشه وجود تنش های اضافی در شیشه است که در هنگام سکوریت شدن به روش‌های غلط و وجود ایرادات فنی در کوره سکوریت ایجاد می شود که علت آن گوناگون است که می تواند یکی از دلایل زیر باشد. ممکن است هنگام تولید شیشه سکوریت دمای زیر و روی شیشه داخل کوره یکسان نباشد که باعث کمان شدن شیشه می شود و دوم اینکه می تواند هنگام خنک شدن سکوریت این عمل به درستی و در مدت زمان در نظر گرفته شده انجام نشده باشد که در کل می توان گفت علت این پدیده بیشتر به تولید شیشه سکوریت برمی گردد. ولی نکته دیگر می تواند در نصب شیشه باشد که به دلایلی در هنگام نصب شیشه سکوریت در فشار بیش از حد یا خمش بیش از حد در محل نصب قرار ‌گیرد.

شیشه های سکوریت در چه رنگ هایی تولید می شوند؟

تنوع رنگی در  تولید شیشه سکوریت عبارتند از شیشه سکوریت شفاف که شامل ۳ تنوع شیشه فلوت و شیشه سوپر کلیر و شیشه کریستال میباشد. دیگری شیشه سکوریت رنگ برنز، شیشه سکوریت دودی ،شیشه سکوریت آبی میباشد. از نظر ضخامت هم از ضخامت ۴ میل تا ۲۰ میل قابلیت تولید شیشه سکوریت وجود دارد.

استفاده از شیشه سکوریت در پارتیشن اداری:

امروزه در ساخت پارتیشن های اداری از شیشه های سکوریت استفاده می شود بیشتر ازشیشه۱۰ میل سکوریت از نوع سوپر کلیردر ساخت و اجرای پارتیشن های اداری استفاده می شود در پارتیشن های اداری می توان از رنگ های دیگری هم استفاده کرد که عبارتند از شیشه برنز، شیشه دودی، شیشه آبی اما بقیه رنگ‌ها را در بازار موجود نداریم و برای تولید رنگ های دیگر مانند شیشه رنگی زردیا شیشه رنگی لیمویی باید از روش لمینت شیشه که با دولایه شیشه ۵میل و یک لایه میانی رنگی استفاده می‌شود و بهره برد شیشه های سکوریت در ابعاد گوناگونی تولید می شوند که بزرگترین سایز شیشه سکوریت ۵۵۰ سانت در طول و ۲۵۰ سانت در عرض می باشد که به آن شیشه جامبو شیشه سکوریتدجام ویژه می گویند و بیشترجهت نمای فروشگاه های تجاری و اداری استفاده می‌شود و جهت حمل و نصب نیاز به جرثقیل قاپک دار دارد .کارخانه های سکوریت در ظرفیت های مختلفی کار می‌کنند اما بزرگترین کارخانه های شیشه سکوریت روزانه توان تولید دو هزار متر مربع شیشه سکوریت دارند که بر حسب نیاز بازار در ایران ۸۰ درصد شیشه های تولید شده در کارخانه های سکوریت در ایران از نوع۱۰ میل شفاف می باشد.

برای تولید شیشه سکوریت در کارخانه سکوریت ابتدا شیشه با قاپک برقی ایا دستگاه لودر شیشه به بخش برش شیشه انتقال می یابند در این قسمت شیشه توسط میز برش شیشه که کاملاً اتوماتیک است و مانند ربات کار میکند به صورت بهینه با طراحی کامپیوتری توسط دستگاه برش میخورد و و میز بشکن انتقال می یابد که در این قسمت اپراتورها به صورت دستی شیشه را از هم جدا می‌کنند و به قسمت ابزارهای تکمیلی هدایت می کند در قسمت ابزار زنی شیشه ها با دستگاه دیاموند یا دستگاه تراش یا دستگاه لول  ابزار زده می‌شوند و تیزی لبه شیشه گرفته و کاملاً براق می شوند. بعد از این مرحله شیشه ها شستشو می شوند و بعد از شسته شدن و خشک شدن به قسمت سوراخکاری هدایت می شوند در این مرحله اگر روی شیشه نیاز به سوراخکاری باشد توسط دستگاه دریل یا دستگاه میلینگ سوراخ کاری شده می‌شود که با مته های مخصوص سوراخ کاری روی شیشه این عملیات انجام می شود. بعد از این مرحله مجدداً شیشه‌ها شستشو می شوند و به سمت کوره سکوریت می‌روند در این قسمت شیشه ها به صورت افقی وارد کوره سکوریت می‌شوند و بعد از مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه شیشه کاملا سکوریت و نشکن می شوند و از کوره خارج می‌شوند و بعد از آن لیبل و سایر مشخصات شیشه روی آن چسبانده می‌شود و قسمت انبار و خروج از خط تولید هدایت می‌شود.

 

ویژگی شیشه رنگی دیوار پوش