ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

مصاحبه با مهیار ختک در استارت‌آپ ویکند Modotech

، عضو تیم سرمایه گذاری Iratel Ventures که در استارت آپ ویکند مدوتک به عنوان منتور حضور داشت، در گفتگوی اختصاصی با درباره فعالیت اصلی استارت آپ ویکند مدوتک اعلام کرد: استارت آپ ویکند یه فعالیت سه روزه س که از چهارشنبه شب تا جمعه شب برگزار می شه. افراد ایده های خود رو ارائه داده، تیم تشکیل میدن و در آخر با رای گیری داوران برنده اعلام می شه. در این اتفاق شرکت کنندگان باید تلاش کنن در مدت زمان کوتاه، ایده های خود رو به صورت MBP اعلام کنن.

ایده

مهیار ختک که در این استارت آپ ویکند به ایده پردازان در مورد اینکه ایده هاشون می تونه در جامعه رشد پیدا کنه و موفق باشه کمک می کرد، درباره کیفیت کار شرکت کنندگان در  این استارت آپ ویکند گفت: من در استارت آپ ویکند قبل هم حضور داشتم، این سری از استارت آپ ویکند خیلی خوبه و  تعداد افراد شرکت کننده نسبت به سری پیش بسیار بیشتر شده و از ۲۵ نفر به بالای ۷۰ نفر رسیده. بچه ها فعالیت خوبی داشتن، فقط ایده ها به کار بیشتری  نیاز داشت، اما چیزی که باید در استارت آپ ویکند به اون توجه شه، اینه که با  Fun Activiti انجام شه، خیلی از استارت آپا از همینجا بوجود اومده و موفق شدن. تو یه تیم کار کردن و کار گروهی یاد گرفتن. اینکه بتونی آزمایش بازار بکنی و با افراد دیگه همفکری کنی و یه MBP با کیفیت مناسب واسه صدها نفر ارائه دهی، مهمترین چیز در این استارت آپه.

ایشون هم اینکه درباره استارت آپای خارج از دنیای استارت آپ ویکند اضافه کرد: اگه شخصی چیزی واسه ارائه داره اینجا بهترین فرصت رو واسه کسب تجربه پیدا می کنه و به این نتیجه می رسه که می تونه در خارج از استارت آپ ویکند با چند نفر به مدت شش ماه یه سال و یا حتی چند سال فعالیت کنه و می تونه با مشکلات کلنجار بره یا خیر؟. در واقع این سه روز مانند یه دریچه واسه کسب تجربه س که میخوای وارد این حرفه بشی یا نه!

این مطلب را هم بخوانید :   دلایل کلیدی برای خرید فالوور اینستاگرام

مشکلات

در ادامه مهیار ختک در مورد ارائه راه حل واسه موفقیت استارت آپا گفت: به نظر من داشتن دید باز (یعنی این که بتونیم چیزای جدید یاد بگیریم و گوش بدیم و براساس بازخوردهایی که از کار دریافت می کنیم کار رو جلو ببریم) اولین قدم در موفقیت یه استارت آپه.

راه حل

ایشون هم اینکه در مورد رقابتای جلو رفتن ایده پردازان استارت آپا اضافه کرد: مشکل اصلی و اساسی یونیک بودن ایده هاست چراکه بیشتر ایده ها کپی شده و درباره اونا تفکری انجام نشده و خیلی از اونا پخته نشده ان. اگه ایده خود رو روی کاغذ بنویسیم، درباره اون تحقیق کنیم و بدونیم دقیقا چه مشکلی رو حل می کنه تا بتونیم به صورت شفاف این مشکل رو توضیح بدیم و واسه بقیه مشخص کنیم که این ایده جزئیه یا کلی، بومیه یا جهانی و این که اهمیت اون چقدره، مهترین راه حل واسه ایده پردازانه.

مشکلی