ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

۱۵ هنر پیشه ای که برای نقش آفرینی در فیلمی خاص متحمل افزایش وزنی قابل توجه شده اند

وقتی که فصل سوم سریال «فارگو» (Fargo) در ۱۹ آوریل از شبکه فاکس پخش شه، ایوون مک گرگور در دو نقش متفاوت ظاهر می شه.
ایشون اونقدر در این سریال تغییر کرده که ممکنه در نگاه اول این بازیگر مشهور رو نشناسید. مک گرگور واسه بازی در نقش دو داداش موهای خود رو از ته زده و مقداری بر وزن خود اضافه کرده.

مک گرگور تنها بازیگری نیس که به خاطر بردوش گرفتن یه نقش چهره و بدن خود رو دچار تغییرات شدیدی کرده. بازیگران بسیاری تمرینات غیر قابل تحمل و رژیمای غذایی سخت رو واسه زیاد شدن وزن و حجم ماهیچه ها جهت بازی در نقش افراد شرور، مشت زنا و ماموران اف بی آی انجام دادن که در ادامه شما رو با تعدادی از اونا آشنا می کنیم.

هیلاری سوانک واسه بازی در فیلم «دختر میلیون دلاری» (Million Dollar Baby) علاوه بر تمرین مشت زنی به مدت ۹۰ روز کامل، روزی ۲۱۰ گرم پروتئین مصرف می کرد تا حجم عضلاتش زیاد شه.
سوانک در مصاحبه با سایت مووی وب (Movieweb) در این باره اینجور میگه: “برنامه تمرینی من شامل روزانه دو ساعت و نیم تمرین مشت زنی و تقریباَ یه ساعت و نیم تا دو ساعت وزنه زدن به مدت ۶ روز در هفته بود. جفت و جور کنندگان فیلم ازم خواستن که ۵ کیلوگرم بر وزن عضلات بدنم اضافه کنم اما من ۹ کیلوگرم عضله اضافه کردم. در زمان شروع تمرینات من ۵۰ کیلوگرم وزن داشتم و بعد از سه ماه تمرین وزن من به ۵۹ کیلوگرم رسید. در بعضی موارد سفیده تخم مرغ رو به صورت خام می خوردم چون نمی تونستم ۸ تا ۱۲ سفیده تخم مرغ آب پز رو تو یه وعده غذایی بخورم. این کار سخت ترین کاری بود که تا حالا کرده بودم”.

۲- رایان رینولدز واسه بازی در فیلم «بلید: سه گانگی» حدود ۱۲ کیلوگرم بر حجم ماهیچه های خود اضافه کرد و اونو تا زمان بازی در فیلم «فانوس سبز» نگهداشت

بابی استورم به عنوان مربی رایان رینولدز به سایت وب ام دی (WebMD) گفته که ایشون هر روز ۹۰ دقیقه رو به مدت هفت ماه تمرین کرده تا وزن خود رو به ۱۰۲ کیلوگرم برسونه. استورم میگه: ” اون واسه بازی در فیلمای کمدی و عاشقانه کمی اندازه خود رو کاهش می داد. در زمان بازی در فیلمای بلید و فانوس سبز ایشون ۱۰۲ کیلوگرم وزن و ۸ درصد چربی داشت. واسه کمدیای عاشقانه وزن اون به ۸۲ کیلوگرم کم شده و اندازه چربی بدن اونم ۱۱ درصد بود”.

رینولدز در مصاحبه با مِنز فیتنس (Men’s Fitness) گفته که واسه فیلم «بلید سه گانگی» (Blade Trinity) بعد از مصرف روزانه ۳٫۲۰۰ کالری و تمرینات سخت به مدت ۶ روز در هفته و به مدت ۳ ماه تونسته وزن ماهیچه های خود رو ۱۲ کیلوگرم زیاد کنه.

۳- کامل هاردی واسه بازی در نقش بَین در فیلم «شوالیه تاریکی به پا می پاشه» حدود ۱۴ کیلوگرم بر وزن خود اضافه کرد

بعضی می گن که کامل هاردی واسه بازی در نقش منفی بَین در فیلم «شوالیه تاریکی به پا می پاشه» (The Dark Knight Rises) زیاد شدن وزن زیادی نداشته. قبل از اکران فیلم خیلی از طرفداران کامل هاردی منتظر دیدن ایشون با حجم زیاد و ناخوشایندی از ماهیچه بودن چون در کمیکا و انیمیشنای این فیلم، شخصیت بَین بسیار عضلانی بوده و می تونست وزنه های غیرقابل باوری رو بلند کنه.

کامل هاردی بعدا در مصاحبه با ساین مووی (CineMovie) گفت که ایشون تا ۸۷ کیلوگرم وزن خود رو زیاد کرده و از زیاد شدن وزن خود در این فیلم دفاع کرد.

هاردی در این مورد گفت: “من الان ۸۷ کیلوگرم وزن دارم. طرفداران بتمن ازم توقع داشتن که وزنم رو به ۱۰۰ کیلوگرم برسانم. حتی ۲۰۰ کیلوگرم. من یه آدم عادی هستم. بتمن مانند سوپرمن و اسپایدرمن به مردم زیادی تعلق داره.
خیلی از مردم اونا رو دوست دارن. اون به تموم مردم تعلق داره و وقتی شما وارد اینجور نقشی میشین شکست می خورید. و البته مورد قضاوت قرار می گیرین. من آدم هستم و خیلی چیزها رو می خونم. من نظرات مردم رو می خونم و ناراحت میشم. ولی نمی تونم واسه همه ناراحت شوم. من فقط نقشی که میخوان رو بازی می کنم و تلاش می کنم بهترین کارکرد رو داشته باشم. فقط به من اعتماد داشته باشین. من به نولان [کریستوفر نولان کارگردان فیلم] اطمینان دارم”.

۴-رنی زلوگر واسه بازی در فیلم «بریجت جونز: نکته ریز» روزی ۴٫۰۰۰ کالری انرژی دریافت می کرد تا به وزن لازم برسه

براساس گزارشا رنی زلوگر واسه بازی در قسمت دوم فیلمای بریجت جونز با نام «بریجت جونز: نکته ریز» (Bridget Jones: The Edge of Reason) در سال ۲۰۰۴ با مصرف روزانه بیشتر از ۴٫۰۰۰ کالری اندازه خود رو از ۴ به ۱۴ رساند.

با اینکه ایشون واسه قسمت سوم این فیلم با عنوان «بچه بریجت جونز» (Bridget Jones’s Baby) هم میخواس وزن خود رو زیاد کنه اما شارون مگوایر، کارگردان فیلم، ایشون رو از این کار منصرف کرد.
البته در آخر ایشون یک تا دو کیلوگرم وزن خود رو بالا برد.

زلوگر در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف اینجور گفت: ” شارون امیدوار بود که ما بتونیم نشون بدیم که بریجت به وزن ایده آل خود رسیده اما این موضوع بدین معنا نباشه که زندگی اون در بهترین شرایط ممکن قرار داره”.

۵- ایوون مک گرگور واسه بازی در دو نقش در فصل بعدی سریال «فارگو» وزن خود رو زیاد کرده

مک گرگور در اکتبر گذشته با حضور در برنامه زنده جیمی کیمل اعلام کرد که در حال آماده شدن واسه بازی در نقش دو داداش دوقلوی فرق داره.
ایشون در این باره اینجور گفت: ” من باید روزانه مقدار غذای بیشتری بخورم تا کمی وزنم رو افزایش دهم و الان هم این کار رو شروع کردم… فقط غذا می خورم. هر چیزی که دوست داشته باشم و هر وقت که بخوام”.

۶- مت دیمون واسه بازی در فیلم «خبرچین» حدود ۱۴ کیلوگرم بر وزن خود اضافه کرد

مت دیمون واسه بازی در نقش مارک ویتاکر، معاون رییس جمهوری که به خبرچین سازمان سیا تبدیل می شه، در فیلم «خبرچین» (The Informant) در سال ۲۰۰۹ نه فقط وزن خود رو بالا برد بلکه از این کار هم لذت برد. ایشون در مصاحبه با انترتینمنت ویکلی (Entertainment Weekly) در این باره اینجور گفت: ” بدنم واقعاً شل و ول شده بود. من شدیدا غذا و مشروبات کم الکل می خوردم. بین هر وعده غذایی در رستورانای مک دونالد غذای درجه یه اونا رو می خوردم و بعد از اونم چیپسای مارک دوریتوس (Doritos) رو به اون اضافه می کردم. انگار در بهشت بودم”.

۷- جورج کلونی واسه بازی در فیلم «سیریانا» حدود ۱۴ کیلوگرم وزن خود رو بالا برد

جورج کلونی از زیاد شدن وزن خود واسه بازی در نقش یه مامور مخفی سیا در فیلم «سیریانا» (Syriana) در سال ۲۰۰۵ رضایت نداشت. کلونی در این باره میگه: ” اصلا چیز جالبی نبود. در زمان فیملبرداری این فیلم اصلاً به من خوش نگذشت. این موضوع رو توهینی به فیلم و یا گاگان [استفن گاگان کارگردان فیلم] ندونین. اون سال واسه من خیلی سخت گذشت”.

۸- شارلیز ثرون واسه بازی در فیلم «هیولا» ۱۴ کیلوگرم بر وزن خود اضافه کرد و بعد از پایان فیلمبرداری هم به سرعت اونو کم کرد

شارلیز ثرون در مصاحبه با گوریلا تراولر (Guerrilla Traveler) در این باره گفته که ایشون واسه بالا بردن وزن خود از غذاهای پرچرب و فست فودی استفاده کرده تا بتونه نقش یه روسپی که به قاتل سریالی تبدیل می شه رو در فیلم «هیولا» (Monster) در سال ۲۰۰۳ بازی کنه.
ایشون میگه:” من اول با خوردن نون شیرینیای کریسپی کریم [Krispy Kreme] شروع کردم اما بعد از یه مدت از اونا خسته شدم. من عاشق چیپس سیب زمینی هستم و این علاقه به نفعم تموم شد.
من معمولا نمک زیاد می خورم پس با خوردن چیپس سیب زمینی می تونستم نمک زیادی هم مصرف کنم بدون این که کسی فهمیده باشه”.

شارلیز ثرون واسه بازی در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن رو بدست آورد.

این مطلب را هم بخوانید :   از لاک تا خون؛ آیا گران‌ترین مایعات دنیا را می شناسید؟

۹- بردلی کوپر واسه بازی در فیلم «یدونه تیرانداز آمریکایی» حدود ۱۸ کیلوگرم وزن خود رو بالا برد

بردلی کوپر واسه بازی در نقش کریس کایل از تفنگداران خاص دریایی ارتش آمریکا در فیلم «یدونه تیرانداز آمریکایی» (American Sniper) وزن خود رو به ۱۰۲ کیلوگرم رساند. ایشون که واسه بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد در مصاحبه با مِنز هِلث (Men’s Health) گفته که واسه رسیدن به این وزن در مدت ۱۰ هفته مجبور بوده روزی دو بار تحت نظارت یه مربی بدنسازی ورزش کنه.

در تمرین اول که در ساعت ۵ صبح شروع می شد اونا روی تمرینات ساختاری مانند ددلیفت (deadlift) و اسکوات کار می کردن تا بتونن ساختار پایه لازم واسه افزایش توده بدن رو جفت و جور کنن. تمرین دوم عصر انجام می شد و بیشتر بر تمرینات سنتی افزایش حجم عضله تمرکز داشت. کوپر واسه رسیدن به شرایط جسمی کریس کایل به هر دو نوع تمرین نیاز مبرم داشت.

 ۱۰- کریستین بیل با خوردن نون شیرینی و چیزبرگر واسه بازی در فیلم «حقه بازی آمریکایی» بیشتر از ۱۹ کیلوگرم وزن خود رو بالا برد

بیل واسه بازی در فیلم «حقه بازی آمریکایی» (American Hustle) وزن خود رو از ۸۴ کیلوگرم به ۱۰۳٫۵ کیلوگرم رساند. ایشون هم اینکه موهای خود رو از ته زده و اونقدر قوز کرد تا یکی از دیسکای کمر اون دچار آسیب شد.
این بازیگر اونقدر در این فیلم تغییر چهره داده بود که بازیگر معروف دیگه فیلم یعنی رابرت دنیرو از دست اندرکاران فیلم پرسیده بود که کدوم بَیل با ایشون در اولین تمرین فیلم بازی کرده.

۱۱- متیو مک کاناهی گفته که واسه بازی در فیلم «طلا» با خوردن پیتزا بیشتر از ۲۳ کیلوگرم بر وزن خود اضافه کرده

مک کاناهی هم از زیاد شدن وزن خود لذت برده. اون در مصاحبه با گراهام نورتون گفت که اون در این مدت به علایقش نه نگفته و اونو به قانونی واسه خونواده اش هم تبدیل کرده. ایشون در این باره میگه:” هر شب می تونستیم پیتزا بخوریم و اگه بچه ها می خواستن در نیمه شب به سالن بولینگ برن هم کسی مخالفت نمی کرد.
چیزبرگر و آبجو واسه صبحونه هم یه ایده باحال بود. من در مورد این قوانین بسیار خوشحال بودم. من چاق و خوشحال بودم”.

با این وجود مک کاناهی در سال ۲۰۱۳ واسه بازی در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» (Dallas Buyers Club) بیشتر از ۲۳ کیلوگرم از وزن خود رو کم کرد.

۱۲- راب مک اِلهِنی (Rob McElhenney) واسه بامزه تر کردن شخصیتش در سریال ” در فیلادلفیا همیشه هوا آفتابیه” در مدت ۵ ماه وزن خود رو  حدود ۲۳ کیلوگرم بالا برد

در مراحل اولیه تولید فصل هفتم سریال «در فیلادلفیا همیشه هوا آفتابیه» (It’s Always Sunny in Philadelphia) راب مک الهنی، سازنده و بازیگر اصلی سریال، با خود فکر کرد که زیاد شدن وزن راه خوبی واسه دست انداختن سریالای دیگه میشه و علاوه بر این شخصیت مَک (Mac) رو هم دوست داشتنی تر می کنه.

مک الهنی در صحبتای پشت صحنه سریال میگه:” من در حال تماشای یه سریال کمدی بودم و یهو فهمیدم که همه شخصیتای اون بسیار خوش تیپ و خوش فرم به نظر می رسن و با خود فکر کردم که تا حالا سریالی ندیده ام که کم کم شخصیتای اون بیریخت تر و بد هیکل تر شن. بعد با خود گفتم که اگه قرار باشه این اتفاق در سریالی بیفته بدون شکل اون سریال همین [در فیلادلفیا همیشه هوا آفتابیه] میشه. من تلاش کردم تا اون جایی که امکان داره بدقیافه و بدشکل بنظر برسم”.

مک الهنی در سال ۲۰۱۱ در صحبتی با خوب کرول پرده از راز زیاد شدن وزن خود و غذاهایی که می خوره برداشت و گفت: “در اول کارم رو با سینه مرغ، برنج و سبزیجات شروع کردم. اما وقتی به مدت ۴ ماه این کار رو انجام می دید و چاره ای ندارین واسه افزایش چربیای خود روزی سه چهار بار غذای پرکالری از جمله ۳ عدد سینه مرغ، دو پیمانه برنج و دو پیمانه سبزیجات یا به جای اونا یه ساندویچ مک دونالد بزرگ بخورین در پیدا میکنین که خوردن یه ساندویچ مک دونالد بسیار راحت تر میشه. بعد هر چند روز یه بار سه عدد نون شیرینی می خوردم و هر کدوم از وعده های غذایی روزانه من شامل مقدار زیادی پروتئین پرکالری بود”.

۱۳- رایان گاسلینگ واسه بازی در فیلم «استخوانای دوست داشتنی» با خوردن بستنی آب شده حدود ۲۸ کیلوگرم وزن خود رو بالا برد

با این وجود ایشون هیچ وقت در این فیلم بازی نکرد و در مصاحبه با هالیوود ریپورتر (The Hollywood Reporter) در مورد این موضوع گفت که پیتر جکسون (کارگردان فیلم) وقتی که دیده اون ۲۸ کیلوگرم وزن خود رو زیاد کرده اونو کنار گذاشته.
گاسلینگ در این باره میگه: “وقتی که اون منو واسه نقش در نظر گرفت من ۶۷ کیلوگرم وزن داشتم و وقتی که واسه فیلمبرداری حاضر شدم ۹۵ کیلوگرم بودم. ما دیدگاه متفاوتی نسبت به ظاهر نقشی که باید بازی می کردم داشتیم. من واقعا باور داشتم که ایشون باید بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشه. به خاطر همین واسه افزایش وزنم هر وقت تشنه می شدم بستنی هاگان دَیز [Haagen Dazs] آب شده می خوردم”.

البته گاسلینگ گفته بود که ظاهر جالبی نداشته اما از نظر اون شرایط واسه بازی کردن در نقش یه پدر داغدار مناسب بنظر می رسید. ایشون گفت: ” من واقعاَ به این موضوع ایمان داشتم. واسه این کار هیجان زدم. وقتی که واسه فیلمبرداری حاضر شدم اونا به من گفتن که شرایطت بسیار بده و من هم در جواب گفتم که می دونم شرایطم خوب نیس ولی واسه اجرای این نقش مناسب نیس؟ و اونا گفتن نه و باید بروی وزنت رو کاهش دهی… بهرحال من چاق بودم و نقشم رو از دست دادم”.

فران والش، همسر پیتر جکسون، اما لرزش گاسلینگ در اجرای نقش رو دلیل اصلی کنار گذاشتن ایشون اعلام کرده.

۱۴- رابرت دنیرو واسه یه صحنه از فیلم «گاو عصبانی» بیشتر از ۲۷ کیلوگرم بر وزن خود اضافه کرد

رابرت دنیرو واسه بازی در نقش جیک لاموتا بوکسور معروف در فیلم «گاو عصبانی» (Raging Bull) حجم ماهیچه های خود رو زیاد کرده و زیر نظر خود لاموتا به تمرین پرداخت تا به شرایط رویایی لاموتا در دوران اوجش برسه. حتی ایشون واسه این که بتونه صحنه مقابله رو خوب بازی کنه در ۳ مسابقه مشت زنی واقعی شرکت کرد.

بدین منظور ایشون بیشتر از ۲۷ کیلوگرم بر وزن خود اضافه کرد که این موضوع باعث ناراحتیایی از جمله مشکلات پوستی و تنفسی در دنیرو شد.
اما ارزشش رو داشت و دنیرو واسه بازی در این فیلم جوایز گلدن گلوب و اسکار رو از اون خود کرد.

۱۵- وینسنت دون آفریو واسه بازی در فیلم «غلاف تموم فلزی» حدود ۳۲ کیلوگرم وزن خود رو بالا برد

دون آفریو واسه بازی در نقش یه سرباز چاق به نام لئونارد در فیلم «غلاف تموم فلزی» (Full Metal Jacket) به کارگردانی استنلی کوبریک در سال ۱۹۸۷ وزن خود رو تقریبا به ۱۲۸ کیلوگرم رساند.

اما این کار واسه ایشون آسون نبود. دون آفاریو در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته که این موضوع مسائل ساده ای مانند کفش پوشیدن یا در انظار عمومی ظاهر شدن رو واسه ایشون سخت کرده بود. ایشون میگه: ” این کار زندگی منو تغییر داده بود. زنا دیگه به من نگاه نمی کردن. مردم هر چیزی رو دو بار به من می گفتن چون به خاطر چاقی فکر میکردن که من کودن هستم”.

اما این مشکلات باعث نشد که ایشون دوباره این کار رو انجام نده. دون آفریو دوباره در سال ۲۰۰۲ واسه بازی در فیلم «دریای سالتون» (The Salton Sea) بیشتر از ۲۰ کیلوگرم بر وزن خود اضافه کرد.