ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

افرادی که به بلوغ فکری رسیده باشند، چه خصلت هایی دارند؟

هممون دوست داریم که به بلوغ فکری رسیده و در بیشتر بخشای زندگی خود موفق و سربلند باشیم. اما رسیدن به این پختگی ذهنی خیلی سخته و به تمرین و تکرار طولانی‌مدت نیاز داره.
شما در مرحله اول باید نفس و فکرا خود رو رام کرده و در دست بگیرین. بعد هم جهت با بلوغ فکری قدم وردارین.

مطمئنا فردی که میتونه هنگام شکست به جای اعتراض و ناامیدی، به دنبال تجربه ای واسه بهبود هر چی بهتر شرایط باشه رو میشه یه آدم موفق بشمار آورد؛ یا کسی که می دونه آدم جایزالخطاست و قرار نیس ما در این دنیا همه کارای خود رو بی عیب و مشکل انجام داده و پشت‌سر هم و با سرعت زیاد، پله های پیشرفت رو طی کنیم.

انسانایی که به بلوغ فکری رسیدن، می دونن که احساسات لطیف جزئی از زندگی بشره و به خاطر پیشگیری از ضربه‌های روحی، لازمه بین عقل و قلب خود تعادل بسازن.

به هر حال، اگه براتون جالبه تا بیشتر در مورد رشد عقلی بدونین و با ویژگیای افراد پخته و موفق بیشتر آشنا شید، پیشنهاد می کنیم تا ادامه مطلب رو از نظر بگذرونین. با ما همراه باشین.

۱- بین احساس و عقل تعادل ایجاد می کنن.

در این جا منظور این نیس که احساسات و احساسات رو ندیده بگیرین و فقط از روی عقل و منطق پیش برید، بلکه منظور اینه که بدونین چه موقع و چیجوری از هر کدوم از این موارد استفاده کنین. آدمایی که شخصیتای قوی و باثباتی دارن، به‌خوبی می دونن که چه وقتی باید به احساسات خود بها داده و چه وقت‌هایی اونو ندیده بگیرن.

۲- زمان خود رو به درست‌ترین و بهترین شکل ممکن مدیریت می کنن.

هممون هزاران بهونه واسه پشت گوش انداختن کارا داریم. به‌خوبی میدونیم که واسه انجام ندادن وظایمان چه بهانهایی بیاریم. اما یه فرد موفق که از نظر فکری قوی و با اراده س روی اهداف و تصاویر خود تمرکز می کنه.
این ادما از هرگونه فعالیتی که موجب اتلاف وقت شه دوری کرده و مستقیما به سمت تحقق خواسته هاشون حرکت می کنن.

۳- به تواناییای خود ایمان دارن و تغییرات رو خیلی راحت قبول می کنن.

زندگی دایم در حال تغییره و بعضی وقتا عادت کردن به چرخه ها و رویدادهای تازه زندگی سخت به‌نظر می رسه. خیلی از افراد در برابر اینجور تغییراتی حالت دفاعی به خود می گیرن. اما آدمای قوی و خوش‌فکر خیلی سریع خود رو با شرایط تطبیق داده و راهکارهای مناسب واسه داشتن زندگی آروم رو پیدا می کنن.

۴- با ترسای زندگی خود مواجه می شن.

خیلی از مردم از روبرو شدن شدن با ترسای خود ترس دارن و همین ترسا اونا رو در زندگی عقب نگه می دارن. اما افراد موفق تلاش می کنن با این ترسا مواجه شده و راهکارهای مناسب واسه رفع اونا رو پیدا کنن.

۵- از اشتباهات خود درس می گیرن.

آدمایی که به بلوغ فکری رسیده باشن، هیچوقت تلاش نمی کنن تا اشتباهات خود رو از بقیه مخفی کرده یا به توجیه فعالیت هاشون بپردازنند. اونا از شکستا و اشتباهات خود درس گرفته و واسه موفقیتای آینده خود از اونا بهره می گیرن.

۶- بین فردی که دوست دارن باشن با کسی که هستن، تعادل برقرار می کنن.

اگه از نظر فکری به اندازه کافی رشد کرده باشین، اون چیزی که حالا هستین رو قبول می کنین اما از تلاش واسه بهبود هر چی بیشتر شخصیت خود هم دست بر نمی دارین.

۷- موفقیت بقیه موجب خوشحالی اونا می شه.

اگه یه آدم فهمیده و کامل باشین، معنی موفقیت رو خوب میدونید. بخاطر این، موفقیت بقیه هیچوقت موجب حسادت شما نمیشه. این افراد حتی واسه پیشرفتای دور و بریا خود جشن می گیرن و با خوشحالی اونا خوشحال می شن.

۸- براساس اولویتای خود اراده کردن می کنن.

اگه آدم پخته و فهمیدی باشین، خوب ارزش و اولویتای زندگی خود رو میدونید و با اطلاع کامل بر این موضوع، اراده کردن می کنین.

۹- بیشتر بر تقویت مهارتای خود کار می کنن تا نمایش اونا

مردم کلا به دنبال تایید شدن به وسیله بقیه هستن. اما کسایی که به پختگی کامل ذهنی رسیده باشن، تمرکز خود رو روی تقویت مهارت ها و توانمندیای خود می ذارن و به دنبال کسب معروفیت یا تایید و تعریف بقیه نیستن.

این مطلب را هم بخوانید :   لئو مواظب «زمین» باش
۱۰- زندگی صادقه ای دارن.

 

افراد فهمیده و بالغ همیشه بر مبنای صداقت و درست‌کاری زندگی می کنن. اونا هیچوقت رفتاری مخالف با باورها و سخنان خود ندارن.

۱۱- واسه اون چیزی که هستن ارزش قائل هستن، نه چیزایی که به دست آوردن.

افراد بالغ واسه داشته های داخلی خود ارزش بیشتری قائل هستن، تا چیزایی که در زندگی به دست آوردن. بخاطر این، برد یا باخت خیلی براشون مهم نیس و رقابت ناسالم با دور و بریا ندارن.

۱۲- معنی صبر کردن رو خوب درک کردن.

آدمایی که به بلوغ فکری رسیده باشن می دونن که واسه تحقق رویاهای خود باید صبر کنن. اونا به این موضوع به طور کامل واقف هستن که بذر پس از کاشته شدن به چندین سال زمان نیاز داره تا از خاک سربرآورده و به ثمر بشینه. بخاطر این، با بی صبری نتیجه زحمات خود رو هدر نمی دن.

۱۳- اونا مسئولیت کارای خود رو بردوش می گیرن.

افراد موفق خوب می دونن که آدم جایزالخطاست. پس از اشتباه کردن هول و هراسی ندارن و هر شکست رو به پلی واسه موفقیت و پیروزی بیشتر تبدیل می کنن.

۱۴- با مشکلات زندگی خود مواجه شده و اونو به فرصت تبدیل می کنن. 

هر مشکل و هر اتفاق ناخوشایندی که در زندگی با اون مواجه میشین، در واقع فرصتی جدید واسه رشد فکری و روحی بشمار میره. بیشتر مردم با کوچیک ترین مشکلی خیلی سریع ناامید شده و از تلاش دست بر می دارن، اما کسایی که به بلوغ فکری رسیده باشن از این مسایل به عنوان فرصتی واسه رشد بهره می گیرن.

۱۵- ممنون و شکرگزار هستن.

به جای زیاده خواهی، این افراد خوب می دونن که چیجوری به داشته های خود قناعت کرده و واسه دارائی هاشون شکرگزار باشن.

۱۶- روی خواسته های خود تمرکز کرده و واسه تحقق اونا همه تلاش خود رو به کار می گیرن. 

اشخاصی که از نظر فکری قوی هستن، در زندگی هم بسیار موفقن چون خوب می دونن که چیجوری باید زمان و کاراشون رو مدیریت کرده و هم جهت با تحقق اهداف خود قدم بردارن.

۱۷- پس از شکست دوباره قامت راست می کنن. 

کسایی که ذهن پخته ای دارن، می دونن که شکست پایان زندگی نیس و میشه دوباره از صفر شروع کرده و موفق شد.
اونا با تجربه گرفتن از اشتباهات گذشته خود، راه موفقیت رو با سرعت بیشتری می تونن طی کنن.

۱۸- آدمای خوش‌بین و مثبت‌اندیشی هستن.

این افراد تلاش می کنن همیشه نیمه پر لیوان رو ببینن.

۱۹- همه تلاش خود رو به کار می گیرن تا نقاط ضعفشون رو از بین ببرن. 

همه مردم عادت دارن تا ضعفای خود رو بپوشونن. اما کسایی که از نظر ذهنی به رشد کافی رسیده باشن، از اینکه با نقاط ضعف خود مواجه شن هیچ هراسی ندارن. درست برعکس، خود رو در مقابل این مشکلات قرار داده و به دنبال راه حل واسه رفع اونا می گردن.

۲۰- واسه مسائل بی ارزش و کوچیک اعصاب خود و دور و بریا رو خرد نمی کنن

آدمای پخته خوب می دونن که بر سر مسائل جزئی و بی ارزش نباید با بقیه دعوا کرده و با اونا کلنجار رفت.

۲۱- همیشه آماده حل مشکلات هستن.

آسونترین راه شکایت کردن از شرایط بده. اما باید بدونین که افراد قوی و موفق به جای هدر دادن وقت خود واسه اعتراض کردن، تلاش می کنن واسه حل مشکل خود یه راه حل مناسب پیدا کنن.

۲۲- همیشه آماده یادگیری هستن.

 

این افراد همیشه خود رو در جریان زندگی قرار میدن و با افراد، رویدادها و شرایط جدید روبه رو و آشنا می شن.

در وجود این افراد همیشه اشتیاقی واسه یادگیری هست.