ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

به پسران خود بیاموزید که به زنان احترام بگذارند

در جامعه مدرن امروزی با اینکه تعدادی از مردان مدعی احترام به حقوق زنان هستن اما هنوز زیادن کسایی که واسه خانوم‌ها ارزش و اعتبار چندانی قائل نمی‌شن.

این موضوع رو در همه وجوه اجتماع می‌توان به‌وضوح دید؛ از کم بودن حقوق زنان در مقایسه با همتایان مرد خود در ادارات و شرکت‌ها گرفته تا نگاه منفی که نسبت به یه زن فقط در مقایسه با مردی فقط در جامعه هست.

حتی در شوخی‌ها و تصاویری که به عنوان طنز در پیام‌رسان‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شه، زن بیشتر کم‌هوش، بی‌عرضه و بی‌هنر نشون داده می‌شه که تنها کاری که بلده، غر زدن، حسادت و لباس خریدنه.

اما حالا خوبیش اینه زنان قوی زیادی در سراسر دنیا نشون داده‌ان که این باور به طور کامل غلطه و زنان نقش‌های کلیدی و با ارزشی در تاریخ، سیاست، هنر و فرهنگ دارن و دارن.

از این‌رو، شاید بهترین روش واسه نابود کردن طرز فکر کهنه و بی اعتبار و نخ‌نما شده‌ای که زن رو جنس دوم و ضعیف می‌دونه این باشه که به فرزندان خود، به‌خاص به پسرانمان از همون اول بیاموزیم که احترام گذاشتن به زن یه ارزش حساب می‌شه.

به‌عنوان پدر، الگوی پسر خود واسه رفتار مناسب با زنان باشین

شما به‌عنوان یه پدر می‌تونید به‌واسطه داشتن رفتار مناسب با همسر یا دختران خود به پسرتون بیاموزید که روش درست رفتار با یه خانوم چیجوریه.

در حضور پسر خود همیشه تلاش کنین به حرف خانوم‌ها با دقت و حوصله گوش کنین، در رو واسه اونا باز کنین، اجازه بدین اول خانوم‌ها وارد هر مکانی شن و زمینه‌های لازم واسه آماده ساختن خواسته‌های منطقی اونا رو جفت و جور کنین.

دیدگاه منفی اجتماع در مورد زنان رو از ذهن پسر خود پاک کنین

اگه فهمیدین که پسرتون به موزیکی گوش می‌کنه که در اون به مقام زن توهین می‌شه یا در بازی ویدئویی‌ای که انجام می‌دهد، زن مورد تمسخر و تحقیر واقع می‌شه، تلاش کنین با نصایح درست، تاثیرگذاری این دیدگاه‌ها رو تا حد خیلی از بین ببرین.

به‌طور مثال، می‌تونید به پسر خودتون بگید: کانیه وست در موسیقی رپ خود در مورد زنان اونا رو بی‌عرضه و دست‌وپاچلفتی خطاب می‌کنه، اما نظر ما با اون فرق داره، این‌طور نیس؟ مثلا من عاشق مادر شما هستم و هیچوقت اینجور فکری در مورد اون ندارم.

با اینجور جملاتی می‌تونید به بچه خود بیاموزید که هرآنچه در موسیقی، بازی ویدئویی یا فیلم‌ها در مورد زنان می‌بیند، حتما غلطه. اینطوری، احتمال اینکه زن رو موجودی کم‌ارزش فرض کنه، کاهش پیدا می کنه.

این مطلب را هم بخوانید :   اشتباهات رایج بیماران که به تشخیص نادرست پزشکان بخش اورژانس می انجامد

به اون بیاموزید که بدون خشونت و زورگویی با زنان رابطه برقرار کنه

در بیشتر موارد، مردان جوون در رابطه‌های خود با زنان دست‌به‌دامن خشونت کلامی و عصبانیت‌هایی می‌شن که به طور کامل قابل کنترل هستن. شما به عنوان پدر، وظیفه دارین به پسران خود بیاموزید که حتی در شرایط پراسترس و بحرانی هم بهتره عقاید و خواسته‌های خود رو با نرمی و به طور کامل خیلی با احترام مطرح کنه.

توضیح دادن احساسات با حرف و کلام نتیجه‌ی بسیار موثرتری نسبت به خشونت داره.

اونو از تماشای تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی منع کنین

تصاویر مستهجن در هر صورتی و واسه هر قشری خطرناک و مضره. اما روشن‌ترین نتیجه منفی این‌گونه فیلم‌ها اینه که پسرها با تماشای اونا به این نتیجه می‌رسند که زن یه وسیله واسه ارضای نیازای جنسی مردونه!

این باور، خطرناک‌ترین طرزفکریه که می‌توان نسبت به زنان داشت چون اثرات منفی اون دلیل بروز مشکلات جدی در روابط عاطفی، زناشویی و حتی رابطه‌های اجتماعی می‌شه. بخاطر این، خیلی با اهمیته که دسترسی فرزندان پسر خود رو به اینجور تصاویر و فیلم‌هایی محدود و مسدود کنین.

با صفات و عبارات خیلی با احترام در مورد زنان حرف بزنین

بعضی وقتا پیش میاد که مردان با عبارات تحقیرکننده در مورد زنان سخن می‌می گن و در اثر تکرار، قبح و زشتی اینجور واژه‌هایی براشون رنگ‌باخته و ممکنه در صحبت‌های عادی‌شون هم از اونا استفاده کنن. به طور مثال، خنگ، ضعیفه، لوس و …دیگه واژه‌های سخیف رو از ادبیات خود خارج کنین تا فرزندانتان اونا رو نشن و راه شما رو ادامه ندن.

دوستی سالم با دخترها رو به پسران خود بیاموزید

در بیشتر مواقع در همه جای جهان، پسرها بیشتر دوست دارن با هم‌جنس‌های خود هم‌بازی شن. این روند تا زمان بلوغ که کشش احساسی نسبت به جنس مخالف پیدا کنن، ادامه داره.
از این رو، پیشنهاد می‌کنیم به بچه پسر خود بیاموزید که از همون کودکی با دختران هم رابطه دوستی سالمی داشته باشه. اینطوری، می‌آموزد که دختران و پسران میتونن به یه نسبت و با ویژگی‌های برابر در جامعه به فعالیت‌های اجتماعی خود بپردازند.