ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

باراک اوباما و همسرش ثروت ۴۰ میلیونی خود را چگونه بدست آورده اند؟

باراک اوباما، رییس جمهور قبلی آمریکا که انتخاب اون به عنوان رییس جمهور قدرتمندترین کشور جهان نقطه عطفی در تاریخ چند صد ساله این کشور بود، حالا پس از پایان حضورش در کاخ سفید هم بازم مشغول فعالیتای متعدده. از سخنرانی در مراسمات در سراسر جهان تا نوشتن کتاب خاطرات و تازگیاً هم قراردادی بزرگ با سرویس اینترنتی نتفلیکس، زندگی اوباما و همسرش پس از ترک کاخ سفید بسیار باشکوه و خبرساز بوده.
این مشغولیات، در کنار حقوق بازنشستگی ۶ رقمی که به عنوان رییس جمهور قبلی آمریکا دریافت می کنه، سهم خیلی از ثروت ۴۰ میلیون دلاری این رهبر قبلی رو تشکیل میده.

از وقتی که ایشون در سال ۲۰۰۵ به عضویت مجلس سنای آمریکا درآمد تا آخر دوران ریاست جمهوری، باراک اوباما تنها ۲۰ میلیون دلار درآمد از محل حقوق ریاست جمهوری، حقوق مربوط به نشر کتاب و سرمایه گذاریای زیاد داشته.
با در نظر گرفتن این که از زمان خارج شدن از کاخ سفید هم فعالیتای درآمدساز ایشون متوقف نشده ان میشه گفت که ثروت اون بازم رو به افزایش میشه. البته ایشون در این مدت هزینه های زیادی داشته که از مهم ترین اونا میشه به تفریحات خوب در تعطیلات، کمکای بشردوستانه و سرمایه گذاری در مورد تحصیل دو دخترش اشاره کرد.
اما ثروت باراک اوباما و همسرش از کجا اومده و چیجوری هزینه می شه؟

باراک و میشل اوباما وقتی که در سال ۲۰۰۸ وارد کاخ سفید شدن، حدود ۱٫۳ میلیون دلار ثروت داشتن. این مبلغ در ۱۰ سال گذشته افزایشی قابل توجه داشته و به ۴۰ میلیون دلار رسیده. از سال ۲۰۰۵ که باراک اوباما وارد مجلس سنا شد تا سال ۲۰۱۶، اون و همسرش ۲۰٫۵ میلیون دلار  از محل حقوق دولتی، چاپ کتاب، سرمایه گذاری و هم اینکه دستمزد میشل اوباما در بیمارستانای دانشگاه شیکاگو قبل از تبدیل شدن به بانوی اول آمریکا به دست آوردن. اوباما در طول دوران حضورش در کاخ سفید سالیانه ۴۰۰٫۰۰۰ دلار حقوق دریافت می کرد که این مبلغ بعد از تموم شدن اقامت اون در کاخ سفید نصف شده و تا آخر عمر ایشون سالی ۲۰۰٫۰۰۰ دلار حقوق واسه این سمت خود دریافت می کنه.

قسمت بزرگی از ثروت اوباماها از کتاب هاییه که نوشتن. از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶، باراک اوباما نزدیک به ۱۵٫۶ میلیون دلار به خاطر نوشتن کتابای «جسارت امید»، «از شما می می خونم: نامه ای به دخترانم» و «رویاهای بابام» درآمد داشته.اما درآمد هنگفت اوباما از نوشتن کتاب فقط به اینجا ختم نمی شه.
اون و میشل سال گذشته قرارداده هایی در مورد چاپ کتاب به امضا رساندند که ارزش اونا به ۶۰ میلیون دلار بالغ می شد.

این دو در ماه های گذشت هم قراردادی رو با سرویس تولید محتوای اینترنتی نتفلیکس به امضا رساندند که بر خلاف معلوم نشدن مبلغ دقیق این قرارداد، نیویورک تایمز مدعی شده ارزش اون بالغ بر ده ها میلیون دلاره. از زمان ترک کاخ سفید، اوباما بیشتر از ۴۰۰٫۰۰۰ دلار به خاطر سخنرانیای زیادی درآمد داشته.
براساس برآورده های علمی دانشگاهی در آمریکا، درآمد آقا و خانوم اوباما پس از ترک کاخ سفید می تونه به ۲۴۲٫۵ میلیون دلار برسه.

اما اونا این همه ثروت رو چیجوری خرج می کنن؟

وقتی پای هزینه کردن به میان میاد آقا و خانوم اوباما بسیار آینده نگرانه فکر می کنن. در سال ۲۰۰۷، اوباما واسه پرداخت هزینه های تحصیلی دخترانش، مالیا و ساشا، اوراق مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه برات دایرکشنز رو خرید که هر کدوم بین ۵۰٫۰۰۰ تا ۱۰۰٫۰۰۰ دلار ازرزش گذاری شدن. مالیا سال گذشته وارد دانشگاه هاروارد شد.
اونا هم اینکه در مورد املاک هم سرمایه گذاری کردن. اونا بعد از ترک کاخ سفید به مکانی جدید واسه زندگی نیاز داشتن، از این رو یه عمارت بزرگ در واشنگتن دی سی به مبلغ ۸٫۱ میلیون دلار خریدن، عمارتی که قبلاً با پرداخت اجاره در اون سکونت داشتن.

این مطلب را هم بخوانید :   با ۱۰ روش ساده و طبیعی برای رفع خشکی و ترک پا آشنا شوید

در زمان خرید، این ملک دومین ملک گرون در اون نزدیک میشناختنش که تنها عمارت جف بزوس ارزش بیشتری نسبت به اون داشت. علاوه بر این ملک در واشنگتن دی سی، باراک اوباما و همسرش هنوزم خونه قبلی شون در هاید پارک شیکاگو رو دارن که در سال ۲۰۰۵ به مبلغ ۱٫۶۵ میلیون دلار خریداری کرده بودن. قیمت این ملک الان ۲٫۵ میلیون دلار برآورد می شه.
خونواده اوباما از زمان خروج از کاخ سفید چندین تعطیلات گرون و طولانی هم داشتن. اونا در اول به کالیفرنیای جنوبی رفتن و در آخر به جزیره نکر رسیدن، جایی که اوباما در حال کایت سواری با ریچارد برانسون دیده شد.
هم اینکه اوباما از زادگاهش در هاوایی و جزیره تتیاروا در پولینزی فرانسه دیدن کرده و تو یه مرکز اقامتی باشکوه به نام براندو اقامت کرد.

یه شب اقامت تو یه ویلای یه تختخوابه در این عمارت بین ۳٫۰۳۴ تا ۴٫۳۱۸ دلار هزینه در بر داره.
هم اینکه خونواده اوباما همراه با اپرا وینفری، کامل هنکس و بروس اسپرینگستین سوار بر قایق تفریحی دیوید گفن در توسکانی و در حال قایق سواری در اندونزی هم دیده شدن. از اونجایی که بخش خدمات عمومی باید هزینه سفرهای رییس جمهور قبلی آمریکا رو تا حدود زیادی متقبل شه نمیشه گفت که اوباماها در تعطیلاتشان چه مقدار از پول شخصی خود هزینه کردن. هزینه لباسای خونواده رییس جمهور رو دوش خود اوناس و با در نظر گرفتن اینکه میشل اوباما همیشه لباسای برند و گرانقیمت می پوشد انگار اوباما و خونواده اش در مورد خرید لباس بسیار دست و دلباز هستن.

باراک و میشل هنوزم در کنار هم بیرون می رن و تازگیاً این دو با هم به کنسرت بیانسه و جی زی رفته بودن. اما خونواده اوباما همیشه مانند دوران تعطیلات ولخرجی نمی کنن. به گفته پرسنل خدماتی خونواده اوباما، بانوی اول قبلی آمریکا بهتر می دونه ناهارش رو از خونه با خود ببره و معمولا به باشگاه ورزشی SoulCycle میره که هر جلسه اون ۳۶ دلار و دوره ۳۰ جلسه ای اون ۹۰۰ دلار هزینه داره.
خونواده اوباما از کمکای بشردوستانه هم غافل نمونده و از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ بیشتر از ۱٫۱ میلیون دلار در مورد کمکای بشردوستانه هزینه کردن. تمرکز اونا در این فعالیتای بشردوستانه روی موارد مربوط به سیاهپوستان آفریقایی-آمریکایی، کهنه سربازان، کمک به افراد خسارت دیده از بلایای طبیعی، مقابله با بی خانمانی و کمک به بخش سلامت بوده.

بیشتر از نصف این کمکا صرف کودکان شده.

باراک اوباما همه عایدات مالی کتاب «از شما می خونم: نامه ای به دخترانم» رو صرف تامین هزینه تحصیل سربازان کشته شده و زخمی کرد.
این بخش از کمکش بین سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ به ۳۹۲٫۰۰۰ دلار رسیده. در سال ۲۰۱۵، در سال پایانی حضور در کاخ سفید، میشل و باراک بیشتر از ۶۴٫۰۰۰ دلار که ۱۵ درصد از درآمدشون رو شامل می شد در اختیار ۳۴ بخش خیریه قرار دادن. اما این مبالغ در مقایسه با بخشیدن جایزه ۱٫۴ میلیون دلاری باراک اوباما به خاطر دریافت جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۹ ناچیزه که به ارگانای خیریه زیاد تعلق گرفت.