ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

ثبت شرکت فوری، یک دروغ تبلیغاتی !

ثبت شرکت

با توجه به شرایط کنونی جامعه و زمانبر شدن امور اداری همه مردم به دنبال سرعت بسیار بالا هستند. همه دوست دارند کارهایشان در کمترین زمان ممکن انجام شود. ثبت شرکت نیز از آن دسته از امور زمان‌بری است که باید کلیه مراحل آن به درستی و در طی زمان انجام شود. همچنین این روزها نیاز مردم به ثبت شرکت بسیار زیاد شده است. یک کارآفرین و یا یک مدیر جهت بستن قراردادهای دولتی و خصوصی، شرکت در مناقصات و مزایدات و امور دیگر باید ابتدا شرکت خود را به ثبت برساند. از این رو همه آن‌ها به دنبال ثبت شرکت در کمترین زمان ممکن هستند.

در بازار آشوب که همه به دنبال ثبت فوری شرکت خود هستند، افراد سودجو از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند. بسیاری از آن‌ها با شعارهایی همچون «ثبت شرکت فوری» یا «ثبت شرکت در سه روز» بسیاری از متقاضیان را به دام می‌اندازند. بسیاری از مدیران که به تازگی شروع به فعالیت کرده‌اند و از روال اداری ثبت شرکت مطلع نیستند در دام این افراد می‌افتند و پول‌های بسیار زیادی را پرداخت می‌کنند. اما متاسفانه می‌بینند که شرکت آن‌ها در زمان مقرر به ثبت نرسیده است و جز استرس و ضرر هیچ دستاوردی برای آن‌ها نبوده است.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با فرآیند و مدت زمان ثبت شرکت آشنا کنیم و دانش شما را نسبت به آن بالا ببریم. با ما همراه باشید که همه چیز را به صورت شفاف درباره ثبت شرکت مشاهده کنید.

آیا ثبت شرکت فوری امکان پذیر است ؟

شما جهت تاسیس و ثبت یک شرکت از صفر تا صد باید به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید. تمامی مراحل زیر بر پایه این فرض است که شما تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را از قبل می‌دانید و آماده کرده‌اید.

مرحله اول  : شما قبل از مرحله یک باید تمامی مدارک هویتی خود را تکمیل کرده و هیئت مدیره را تعیین و میزان سرمایه و سهم الشرکه، حق امضا و آدرس و موضوع اساسنامه را مشخص کرده باشید. پس از انجام اینها اولین گام برای ثبت یک شرکت انتخاب نام است. ابتدا وارد وبسایت اداره ثبت شرکت‌ها می‌شوید و پس از آن نام کاربری و پسورد خود را وارد می‌کنید و وارد سامانه می‌شوید. در سامانه 5 نام سه سیلابی به ترتیب الویت وارد می‌کنید و منتظر کارشناسی می‌مانید. کارشناس ممکن است نام انتخابی شما را تایید و یا رد کند. این مرحله 48 تا 72 ساعت طول خواهد کشید. یعنی فقط مرحله اول بین 2 تا 3 روز کاری زمان نیاز دارد.

مرحله دوم : بعد از اینکه کارشناس در مرحله اول نام انتخابی شما را تایید نمود، در شرکت‌های مسئولیت محدود اساسنامه و اوراق ثبتی توسط اداره ثبت صادر می‌گردد و در اختیار شرکا قرار می‌گیرد. شرکا باید آن را امضا کنند. این مرحله در بهترین حالت یک روز زمان نیاز دارد.

اگر شرکت از نوع سهامی خاص باشد بعد از اینکه در مرحله اول نام شرکت تایید شود باید برای افتتاح حساب اقدام کنید. افتتاح حساب تقریباً یک روز زمان می‌گیرد. پس از افتتاح حساب باید نامه بانک را در سامانه آپلود کنید تا بتوانید اساسنامه را از اداره ثبت دریافت کنید.

پس می‌توان نتیجه گرفت در شرکت‌های مسئولیت محدود 1 روز کاری زمان نیاز است تا این مرحله به درستی انجام شود و برای شرکت‌های سهامی خاص 2 روز کاری زمان نیاز است تا اساسنامه امضا گردد.

مرحله سوم : در این مرحله پس از تکمیل امضای اوراق و گرفتن پذیرش از سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، مدارک ثبت شرکت شما آماده پست است. چنانچه موسسه ثبتی مورد نظر، سریع و فردای همان روز مدارک ثبت را به اداره پست برساند و امور اداری آن انجام شود، این مدارک توسط پست سفارشی ارسال خواهد شد. تا زمانی که مدارک به اداره ثبت برسد، یک تا دور روز زمان نیاز است.

این مطلب را هم بخوانید :   شبکه اجتماعی اینستاگرام و راز موفقیت در آن

مرحله چهارم : بعد از اینکه اوراق به اداره ثبت برسد، اولین مرحله این است که این مدارک به واحد داده آماری اداره ثبت شرکت‌ها تحویل داده می‌شود. در این مرحله باید کلیه مدارک ارسالی شما به همراه مستنداتی که برای اداره ارسال کرده‌اید بررسی شود تا اگر نقص و یا مشکلی وجود داشته باشد به شما اعلام شود. این بررسی‌ها حداقل سه روز کاری زمان می‌برد.

مرحله پنجم : اگر در مرحله قبل تمامی مدارک و مستندات شما بررسی شود و نواقصی نداشته باشد از واحد داده آماری به کارشناس مسئول ارجاع داده می‌شود. کارشناس مربوطه موضوع فعالیت و سایر مواد اساسنامه را به طور دقیق مطالعه و بررسی می‌نماید. هیچ موضوع یا امری مغایر با قانون تجارت در اساسنامه ارسالی شما نباید وجود داشته باشد، چرا که در اینصورت کارشناس مربوطه آن را رد خواهد کرد. از زمانی که مدارک شما به کارشناس ارجاع داده می‌شود تا زمان صدور آگهی، 5 الی 8 روز کاری زمان نیاز است.

مرحله ششم : پس از پیش‌نویس آگهی، آگهی تاسیس باید توسط ریاست آن واحد تایید شود تا نسخه فیزیکی آن با مهر برجسته آگهی ثبتی شرکت شما صادر گردد. فردای روزی که پیش نویس صادر شود، با حضور مدیرعامل یا نماینده قانونی و یا وکیل معرفی شده جهت احراز هویت و تحویل آگهی فرآیند ثبت شرکت تمام می‌شود. پس از اتمام تمامی این پروسه‌ها، وارد مرحله پرداخت روزنامه رسمی می‌شویم. این مرحله یک روز تا دو روز (24 الی 48) ساعت زمان می‎برد.

مرحله هفتم :  در این مرحله پروسه ثبت شرکت به پایان می‌رسد. این مرحله مربوط به صدور روزنامه رسمی است. در این مرحله با استفاده از شماره مکانیزه صادر شده در مرحله قبل که مختص ثبت شرکت شما است، وارد سایت روزنامه رسمی می‌شوید و سپس هزینه آگهی مربوطه را پرداخت می‌کنید. 3 تا 4 روز کاری زمان می‌برد تا نسخه الکترونیکی برای شما صادر شود. بعد از گذشت 7 روز  کاری یک نسخه فیزیکی به آدرس که قبلاً مشخص کرده‌اید ارسال خواهد شد. صدور روزنامه رسمی یکی از واجبات بعد از ثبت شرکت است چرا که همه ادارات دولتی و ارگان‌های مختلف تنها آن را قبول دارند.

جمع‎بندی ثبت فوری شرکت

خوب فکر می‌کنم با یک حساب دستی به این نتیجه خواهید رسید که فرآیند ثبت شرکت یک پروسه زمانبر است. در بهترین حالت ممکن، حداقل 12 تا 15 روز زمان لازم است تا یک شرکت به ثبت برسد. امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا در دام سودجویان نیفتید و دچار ضرر و زیان نشوید.

ثبت اریکه ایرانیان

ثبت اریکه ایرانیان با استواری بر اصل صداقت و اعتماد متقابل بیش از پیش نیاز به صداقت با مشتریان را حس می کند و به همین دلیل این اولویت را در کارکنان خود تقویت کرده که صرفاً قرارداد بستن با هر دروغی درست نمی باشد و اصل صداقت در قرارداد های فی ما بین مجموعه و کارفرمایان محترم رعایت می شود . به همین دلیل مجموعه اریکه ایرانیان حتی حق الوکاله و کارمزد خود را در امور ثبتی انتهای کار و پس از رضایت مشتریان دریافت میکند!

سایر خدمات ثبت اریکه ایرانیان :

  • ثبت برند
  • ثبت تغییرات شرکت
  • دریافت کارت بازرگانی
  • دریافت کد اقتصادی
  • اخذ جواز تاسیس
  • اخذ گواهی ارزش افزوده
  • ثبت اختراع