ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

همه چیز درباره تجهیزات دهان و دندان نام ها، عملکردها و نکات

 

 

همه چیز درباره تجهیزات دهان و دندان: نام ها، عملکردها و نکات

تجهیزات دندانپزشکی بخش ضروری مراقبت از دندان است. این به متخصصان دندانپزشکی کمک می کند تا دندان ها را تمیز کنند، مشکلات دندانی را تشخیص دهند و آسیب مینای دندان را ترمیم کنند. این پست وبلاگ انواع مختلف نام های تجهیزات دندانپزشکی را که امروزه برای استفاده در مطب های دندانپزشکی موجود است، مورد بحث قرار خواهد داد. ما همچنین به نکاتی در مورد نگهداری از تجهیزات دندانپزشکی شما خواهیم پرداخت تا دوام بیشتری داشته باشند!

برای خرید رادیوگرافی کلیک کنید.

دهان سالم: اهمیت ابزارهای دندانپزشکی مناسب

داشتن تجهیزات دندانپزشکی بسیار مهم است، به خصوص اگر یک متخصص دندانپزشکی باشید. ابزارهای دندانپزشکی نقش اساسی در عمل دندانپزشکی برای اطمینان از سلامت دندان و دهان دارند. هنگام کار بر روی یک بیمار دندانپزشکی، اقدامات خاصی باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که درمان دندانپزشکی به خوبی انجام می شود. به همین دلیل است که ابزارهای دندانپزشکی ضروری هستند تا متخصصان دندانپزشکی بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند.

 

فهرست ابزارهای حرفه ای دندانپزشکی و کاربرد آنها

تجهیزات و ابزارهای مختلف دندانپزشکی در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزارها کلیدهای درمان مشکلات دندانی مانند تجمع پلاک، پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال و غیره هستند. ابزارهای رایج دندانپزشکی برای سلامت دندان‌های شما عبارتند از:

آینه دهان

آینه دندان یا آینه دهان یکی از رایج ترین ابزارهای دندانپزشکی است. معمولاً دندانپزشک از این ابزار دندانپزشکی برای معاینات و اقدامات دندانپزشکی استفاده می کند. انواع مختلفی از آینه های دهان وجود دارد، از جمله آینه کاوشگر دندان، آینه اسکراب دندان و آینه جراحی دندان.

آینه کاوشگر دندان نوعی آینه دندانی است که نور را منعکس می کند تا دندانپزشک بتواند در حین معاینه یا عمل دندانپزشکی، مکان های صعب العبور را ببیند. در حالی که آینه اسکراب دندان نوعی آینه دندان با سطح بافت دار برای تمیز کردن سطوح دندانی است. در نهایت، آینه جراحی دندان یک نوع آینه دندان ابزار ایده آل در جراحی دندان است. دارای یک دسته بلند و یک گردن منعطف برای قرار گرفتن در نزدیکی محل جراحی است.

دریل دندانپزشکی

مته دندان یک ابزار دندانپزشکی است که به سرعت می چرخد و پوسیدگی دندان را از بین می برد، سطح دندان ها را صاف می کند و به ترمیم دندان شکل می دهد. تمرینات دندانپزشکی زیادی وجود دارد، از جمله دریل دستی Dental Tools Namesdental، دریل دندانپزشکی برقی و مته دندانپزشکی با هوا.

دریل دندانپزشکی هندپیس یک ابزار کوچک دندانپزشکی است که شامل یک نوک متصل به یک موتور الکتریکی دندانپزشکی است. دندانپزشکان از این روش برای از بین بردن پوسیدگی دندان و شکل دادن به ترمیم دندان استفاده کردند. دریل دندانپزشکی یک ابزار دندانپزشکی بزرگتر است که به آرامی می چرخد و پوسیدگی دندان را از بین می برد، سطح دندان را صاف می کند و به ترمیم دندان شکل می دهد. آموزش دندانپزشکی هوا محور یک مته دندانپزشکی است که از هوای فشرده به جای آب به عنوان منبع برق اولیه استفاده می کند. پوسیدگی دندان را از بین می برد و ترمیم دندان را صاف می کند.

این مطلب را هم بخوانید :   طراحی زیور آلات

جرمگیر دندان

جرم گیری دندان یکی از ابزارهای جراحی رایج مورد استفاده در دندانپزشکی است. دندانپزشکان معمولا از این ابزار برای از بین بردن پلاک و جرم روی دندان استفاده می کنند. جرمگیرهای دندانی مختلفی وجود دارد، از جمله جرم گیری دست، جرم گیری پاکت دندان و واحد جرم گیری دندان.

جرم‌گیر دستی، جرم‌گیر دندانی است که در دست دندان‌پزشک قرار می‌گیرد. می تواند پلاک و جرم دندانی را از سطوح دندان پاک کند. جرم گیر پاکتی دندان نوعی جرمگیر دندانی است که دارای نوک تیز برای از بین بردن پلاک و جرم دندان از مناطق صعب العبور مانند بین دندان ها و اطراف ایمپلنت های دندانی است. یونیت جرم گیری دندان نوعی جرم گیری دندان است که در کلینیک های دندانپزشکی و آزمایشگاه های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این یک جرمگیر دندانی موتوری است که چند جرمگیر دندانی به آن متصل شده است. این به متخصص دندانپزشکی اجازه می دهد تا پلاک و جرم دندان را به سرعت و به راحتی از سطوح دندان پاک کند.

اشعه ایکس دندان

اشعه ایکس دندان یک ابزار دندانپزشکی است که تصاویری از ساختارهای دندانی و آسیب شناسی دندان تولید می کند. اشعه ایکس دندانی بسیار متفاوت است، از جمله رادیوگرافی دندان بایت وینگ، اشعه ایکس دندان پری اپیکال و رادیوگرافی دندان خارج دهانی.

اشعه ایکس دندان بایت وینگ برای قوس و تاج دندان ایده آل است. دارای یک فیلم در دو طرف و یک صفحه تشدید کننده تصویر دندان در بین آن است. این اشعه ایکس پوسیدگی دندان، ترمیم دندان، آسیب شناسی دندان و اجسام خارجی را تشخیص می دهد. دندانپزشکان از اشعه ایکس پری آپیکال دندان برای گرفتن ریشه دندان برای تشخیص دندان استفاده کردند. دارای فیلم اشعه ایکس دندان روی قوس دندانی برای دیدن آپکس دندان است. در واقع، دندانپزشکان از این روش برای تشخیص بیماری‌های پالپ دندان، ضایعات اطراف رادیکولار، ناهنجاری‌های رشدی و غیره استفاده می‌کردند. در نهایت، رادیوگرافی خارج دهانی یک عکس رادیولوژی دندانی از ساختارهای دندانی روی قوس دندانی است. این دستگاه می تواند آسیب شناسی دندانی را بر روی بافت و دندان سخت دندان مانند شکستگی تاج دندان، پوسیدگی دندان، اجسام خارجی در حفره دهان، ضایعات بافت های پریودنتال و تحلیل ریشه دندان تشخیص دهد.

کشنده دندان

دندانپزشکان از یک کشنده دندان برای باز کردن قسمت هایی از دهان در طول معاینات دندانپزشکی، جراحی های دندانپزشکی و اقدامات دندانپزشکی استفاده کردند. انواع مختلفی از جمع کننده های دندانی وجود دارد، از جمله جمع کننده گونه دندانی، جمع کننده دندانی دستی و دهان گیر دندان.

منبع :

https://dentyshine.com/product-category/رادیوگرافی/

https://rasalinux.ir/باهوش-باش-و-برو-پیش-دندانپزشک/