ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

چه تفاوت‌هایی‌ بین خودروهای اسمارت وجود دارد؟

فورتو و فورفور خودروهای کوچیک و لاکچری هستن اما اگه فکر می‌کنین که طراحی‌های عجیب و غریب از این خودرو باعث شده که در بازار ایران مشتری نداشته‌ باشن، سخت از مرحله پرتین. خودروهای خاص همیشه مشتری‌هایی خاص هم دارن که راه خرید خودروی محبوبشون رو از سایت‌هایی مثل دیوار باز می‌کنن.

سال ۱۳۹۵ شرکت ستاره خاورمیانه مجوز واردات چهار خودرو رو بردوش گرفت که اجناس اسمارت هم بخشی از اون بود. فورتو و فورفور مثل دو دوقلوی افسانه‌ای بودن که اولی در فرانسه و دومی در اسلوونی تولید می‌شن و هر دو جزء دسته مینی‌کارا به حساب می‌آیند.

هنگام نوشته شدن این گزارش یه خودروی فورتو ۴۵۰ میلیون تومن در سایت دیوار آگهی شده.
قیمت هر دو خودروی فورفور و فورتو در بهار سال گذشته بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومن بود اما با افزایش اندازه دلار به نظر میاد خرید یکی از این جعبه‌های کوچیک کمی لاکچری به نظر می‌رسد.

 

فرق‌های فورتو و فورفور

 

 

۱- برخلاف فورتو، موتور فور۴  در جلوی اون نصب شده که تعداد محدودی از اون تولید شده.

۲- فورتو ابعاد کوچیک‌تری داره و واسه دو سرنشین طراحی شده اما همونجوریکه از اسم فورتو پیداست این خودرو واسه دو نفر ساخته شده.

۳- فورتو و فورفور هردو ۸۹ اسب بخار تولید می‌کنه با این حال به خاطر وزن سبک،‌ هیچ‌کدوم مشکل بزرگی واسه شتاب نداره. از طرف دیگه مدل برقی این خودروها با باطری ۱۷.۶ کیلووات ساعت خود طیف حرکتی ۱۶۰ کیلومتری داره و این واسه آدمایی که عاشق سرعت هستن کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

۴- اگه عاشق یکی از این مینی‌کارای جمع‌وجور شده باشین باید بدونین که فورتو شتاب بیشتری داره؛ این خودرو ۱۰۰ کیلومتر رو در نسخه خودکار در ۱۰.۴ ثانیه و فورفور در ۱۴ ثانیه طی می کنه.

این مطلب را هم بخوانید :   روش هایی ساده اما حیاتی برای زنده ماندن در دریا که باید حتماً بدانید

۵- فور۴ با مصرف ۴.۲ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر، در مقایسه با فورتو بنزین بیشتری مصرف می‌کنه اما باک کوچیک‌تری داره.

۶- هم اینکه فوفور در همه نسخه‌های دنده دستی و خودکار بیشتر از ۵۰ کیلوگرم از فورتو سنگین‌تره.

بعضی از ویژگی‌ها باعث می‌شه که این دو خودرو طرفدار زیادی بین خونواده‌ها نداشته باشه اما اونایی که به دنبال خرید خودرویی لاکچری و متفاوت می‌گردند سراغ فورفور و فورتو رو در بنگاه‌های خودرو وسایت‌های خرید و فروش اینترنتی می‌گیرند.

با اینکه از بیرون به نظر میاد که قراره سوار خودرویی کوچیک بشیم اما با نشستن بر صندلی‌ها و دیدن کابین اون تماشاگر این هستیم که ابعاد خودرو به قدر کافی واسه خونواده‌های سه نفره بزرگه.

این جعبه‌های کوچیک اسمارت در طول سال‌های گذشته اونقدرا هم فروش نداشته‌ان و همیشه خطر تعطیلی بالای سر شرکت اصلی وجود داشته.
این اتفاق ممکنه سال ۲۰۲۶ واسه شرکت زیرمجموعه مرسدس بنز اتفاق بیفته اما با این حال به نظر نمی‌آید که واسه صاحبان خودروی اسمارت این خبر بدی باشه. چراکه منتقدان باور دارن که اگه این اتفاق اتفاق بیفته تموم خودروهای اسمارت دیگه تحت نام مرسدس بنز روونه بازار می‌شن و شک نداشته باشین موفق‌تر ظاهر می شن.