ایده ها، روش ها و آموزش های علمی

ورزشی ،سلامت ،اشپزی ،سبک زندگی

۹ عادت موثر که با به کارگیری آنها به بهبود وضعیت پوست تان کمک خواهید کرد

داشتن پوست خوب یکی از نشونه های سلامتی حساب می شه.

هم اینکه پوست خنده رو، سلامت و شفاف به جذابیت و زیبایی افراد اضافه و دلیل رضایت اونا هم می شه.
مراقبت از پوست از دوران جوونی و حتی کودکی دلیل می شه که رطوبت پوست خوب حفظ شده و از خشکی زودرس اون جلوگیری بشه.

با اینکه ژنتیک، شرایط جغرافیایی، نوع تغذیه، تغییرات هورمونی و سلامت روان افراد در وضعیت پوست تاثیر زیادی دارن، با این حال نمیشه نقش مراقبتای جانبی رو کم اهمیت جلوه داد. در ادامه شما رو با بعضی از راهکارهای ساده آشنا می کنیم تا با به کار گیری اونا، در حفاظت از پوست تون توفیق بیشتری داشته باشین.

دائم موبایل خود رو تمیز کنین

بعضی وقتا روی گونه هاتون جوشایی ظاهر می شه؟ اگه این اتفاق واسه تون میفته و بعضی وقتا هم به خارش، تورم و یا قرمزی میرسه، مراقب نزدیک کردن موبایل به صورت تون باشین. تحقیقات گذشته نشون دادن، باکتریای روی موبایل بعضی وقتا بیشتر از ۱۰ برابر جرمای روی توالت فرنگی هستن. واسه دوری از برخورد با این باکتریا، همیشه صفحه گوشی خود رو با پدهای مخصوص تمیز کنین.

بروسای آرایشی خود رو خیلی وقتا بشورید

اگه از بورسا، اسفنجا و وسایل آرایش خود به درستی استفاده نکنین، احتمال به ظاهر شدن جوش، شکلای جور واجور آلرژیا و مشکلات پوستی در شما زیاد میشه. پس بهتره که بورسای مخصوص آرایش صورت تون رو همیشه با شویندهای ضد باکتریایی بشورید. البته بهترین روش واسه شستشوی اونا قرار دادن این لوازم در داخل محلول آب و شامپوه.

مراقب رژیم غذایی تون باشین

شکر و مواد غذایی چرب، بزرگ ترین دشمن پوست به حساب میان. البته خیلی از افراد هم از این موضوع آگاهی ندارن که رژیمای سخت غذایی هم آسیبایی رو به پوست وارد می کنه.
خیلی از این رژیمای لاغری که حالا هم رونق زیادی پیدا کردن به ایجاد چروک روی پوست و خستگی اون می رسن. همیشه یادتون باشه که ویتامینا و مواد معدنی پایه های اصلی یه رژیم غذایی مناسب رو تشکیل میدن.

از مصرف بیشتر از اندازه اسکرابای پوست دوری کنین

به کار گیری اسکراب می تونه به صاف و تمیز شدن پوست و نابود کردن جوشای سر مشکی برسه اما مصرف بیشتر از اندازه اونم موجب تورم پوست می شه.
اگه پوست تون مستعد خشک شدن و جوش زدن باشه، استفاده بیشتر از اندازه از اسکراب، وضعیت پوست تون رو بدتر می کنه.
به آدمایی که پوستای چرب دارن هم مصرف بیشتر از یه بار اون در طول هفته پیشنهاد نمی شه.

این مطلب را هم بخوانید :   آیا حیوانات نیز مانند انسان ها قدرت شمارش اشیاء اطرافشان را دارند؟

قبل و بعد از رفتن به استخر پوست صورت خود رو چرب کنین

مواد شیمیایی موجود در آب استخر، دلیل کاهش آب پوست شده و به پوسته پوسته شدن اون میرسه. بعد از خارج شدن از استخر حتما پوست صورت خود رو بدون این دست اون دست کردن شسته و با کرم اونو مرطوب نگه دارین.

پس از ورزش بدون این دست اون دست کردن دوش بگیرین

درسته که دوش گرفتن در باشگاه خیلی راحت منزل نیس اما حتما بعد از ورزش کردن هر چی سریع تر دوش بگیرین چون که باید عرق روی پوست خود رو در سریع ترین زمان از روی بدن شسته و از باقی موندن اون روی پوست جدا دوری کنین.

به نشونه هایی که بدن نمایان می کنه، دقت کافی داشته باشین

بعضی وقتا مصرف بعضی از شکلای جور واجور مواد آرایشی حساسیتایی رو در پوست شما به وجود میارن که با نشونه هایی چون خارش، قرمزی و تورم همراه هستن. حتما این نشونه ها رو جدی بگیرین.

از حموم کردن همیشگی با آب گرم دوری کنین

آب بسیار گرم، لایه محافظ پوست رو که شامل چربی به نام «لیپید» است رو نابود می کنه.
هم اینکه حموم کردن با آب بسیار گرم به چروک و خشکی پوست هم میرسه. تلاش کنین که با آبی که درجه اون با هوای داخل منزل تون یکی باشه دوش بگیرین.

به اندازه کافی آب بخورین

خیلی با اهمیته که به اندازه کافی آب بخورین تا از خشک شدن پوست بدن جلوگیری به عمل بیارین. همیشه در کنار موبایل و یا روی میز کارتون یه لیوان آب بذارین. با این کار هیچوقت نوشیدن آب رو فراموش نمی کنین و از خشک شدن پوست هم جلوگیری به عمل میارید.